مسکو: واکنش آمریکا به مرگ ناوالنی، دخالت در امور داخلی روسیه است

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا واکنش مقامات این کشور به مرگ «الکسی ناوالنی» را تلاش دیگر ایالات متحده برای مداخله در امور داخلی روسیه و غیرقابل قبول خواند.

به گزارش مشرق، سفیر روسیه در آمریکا گفت که واکنش واشنگتن به مرگ الکسی ناوالنی وبلاگ‌نویس روس، تلاش دیگری از سوی مقامات ایالات متحده برای مداخله در سیاست داخلی روسیه است.

وی در این زمینه افزود: مرگ انسان همیشه یک تراژدی است. در این شرایط موضوعی که اهمیت بسیاری دارد، شناخت جزئیات این ماجراست.

آنتونوف گفت: «با این حال، سیاستمداران محلی [ایالات متحده] نمی‌خواهند منتظر جزئیات بمانند و از قبل روسیه را مقصر دانسته‌اند. اما سوال این است که قاضی کیست؟

سفیر روسیه در ادامه مرگ ناوالنی را بهانه‌ای برای مداخله در سیاست داخلی روسیه دانست.

این مقام روس سپس خاطرنشان کرد: چنین سیاستی غیرقابل قبول است. بهتر است رهبران محلی بر مشکلات داخلی خود که نیاز به رسیدگی فوری دارند، تمرکز کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز اظهارات غرب در مورد مرگ ناوالنی را به‌شدت غیرقابل قبول دانست و با تاکید بر اینکه هنوز هیچ جزئیات رسمی در خصوص مرگ ناوالنی صادر نشده، این اتهام زنی‌ها را محکوم کرد.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در پی اعلام مرگ الکسی ناوالنی حقوقدان منتقد کرملین گفت که واشنگتن در حال بررسی تعدادی گزینه علیه روسیه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا می‌تواند تحریم‌های روسیه را به‌دلیل مرگ ناوالنی تشدید کند، گفت: «ما در حال بررسی گزینه ها هستیم».

به گفته مقامات روسیه، ناوالنی که پیش از مرگ در حال پیاده‌روی بوده به ناگهان احساس بیماری کرده و بیهوش شد. براساس گزارش‌ها تلاش بیش از ۳۰ دقیقه‌ای پزشکان که بلافاصله در محل ظاهر شدند نیز برای احیای وی بی‌نتیجه ماند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    واکنش به مرگ جورج فلوید چی مرگ خاشقچی اونا چی حساب میشن
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 1
    حمله شما به اوکراین چیه؟ دخالت در حمله داخلی؟؟؟
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      1 1
      حملهٔ آمریکا به ویتنام، افغانستان، عراق، سوریه،...... چی ؟! غربگدا جماعت ساکت، آفرین!!
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      1 1
      14:18 چرا استعمار ایران توسط روسیه و عقب ماندگی ایران رو نمیگی؟ شرقگدا جماعت ساکت
  • ج د ا IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    اگر همه مردم دنیا توسط اسرائیل کشته شوند اصلا برای جو بایدن و مقامات اروپایی اهمیتی ندارد و نباید اسرائیل را پاسخگو کرد ... اما اگر فقط یک نفر از اعضای پروژه آمریکایی اسرائیلی در هر کشور مستقل ضد آمریکایی به هر دلیلی کشته یا به مرگ طبیعی بمیرد ، فورا حالت تهاجمی و جنگی میگیرند و بیانیه و محکومیت و تحریم و شورش و آشوب شروع میشود ... اینست نظم نوین جهانی ... فقط آنچه کشورهای زورگو میگویند صحیح است و لاغیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس