کد خبر 1575646
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی حقایق آمریکا در نموداری به موضوع میزان غرور ملی آمریکایی ها پرداخته است که به کمترین حد دو دهه اخیر رسیده است:

بر اساس گزارش موسسه افکار سنجی گالوپ، در انتهای سال ۲۰۲۳، ۳۹٪ از بزرگسالان آمریکایی به آمریکایی بودنشان به شدت افتخار می کنند، که با درنظر گرفتن کسانی که زیاد به آمریکایی بودنشان افتخار (۲۹%) می کنند می توان گفت ۶۷٪ از بزرگسالان ایالات متحده به آمریکایی بودن خود زیاد یا به شدت احساس افتخار می کنند. این کمترین میزان غرور ملی آمریکایی ها در دو دهه اخیر است.

کاهش میزان غرور ملی آمریکایی‌ها!

۲۲ درصد دیگر از بزرگسالان ایالات متحده در حال حاضر می گویند که «کم و بیش» و ۷ درصد «کمی» به آمریکایی بودن خود مفتخرند. ۴ درصد آنها نیز «اصلاً» احساس افتخار ندارند.

میزان غرور ملی آمریکایی‌ها بر اساس گرایش حزبی

بر اساس گزارش موسسه افکار سنجی گالوپ، ۶۰% از جمهوری خواهان، ۳۳% از مستقل ها، ۲۹% از دموکرات ها نسبت به آمریکایی بودنشان شدیدا احساس غرور می کنند.

کاهش میزان غرور ملی آمریکایی‌ها!

این نتایج نشان می دهد هویت حزبی همچنان بزرگترین عامل تمایز جمعیتی در ابراز غرور ملی است و جمهوری خواهان همواره نسبت به دموکرات ها و مستقلین احساس غرور بیشتری به آمریکایی بودن در طول این روند داشته اند.

این شکاف به ویژه از سال ۲۰۱۸ آشکار شده است، به طوری که جمهوری خواهان نسبت به دموکرات ها و مستقل ها حدودا دو برابر احساس غرور ملی داشته اند.

در مقایسه با مسن ترها، جوانان آمریکایی احساس غرور ملی کمتری دارند

بر اساس گزارش موسسه افکار سنجی گالوپ، عامل سن به طور قابل توجهی بر غرور ملی آمریکایی ها تأثیر گذار است. در حالی که ۵۰ درصد از بزرگسالان ایالات متحده در سنین ۵۵ سال و بالاتر می گویند که بسیار به آمریکایی بودنشان افتخار می کنند، این رقم برای افراد ۳۵ تا ۵۴ ساله ۴۰% و برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله ۱۸% درصد است.

کاهش میزان غرور ملی آمریکایی‌ها!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    12 3
    بزودی بدتر میشه... آمریکا منفورتر میشه... و مردمش هم متاسفانه شاید لطمه روحی ببینند از این نفرت به کشورشون و ترکش‌هاش به خودشون هم بخوره... و اون‌ها هم منفور بشن... شاید باید زودتر دولت غیرمدرن‌ و احمق و وحشی‌شون رو عوض می‌کردند...
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    12 3
    جالبیش اینه که این آمار در مورد غربگداهای کلنگی خودمون درست برعکسه!! اینا هنوز آمریکایی نشدن از ده تا آمریکایی اوریجینال بیشتر غرور آمریکایی بودن دارن!! 🤣🤣🤣🤣
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      8 3
      از آمریکا پرست بودن!! تازه همین الان کدخدا و ارباب آمریکایی شون داره توی غزه زن و بچه رو قتل عام میکنه بعد به دیگران میگن تروریست های خونخوار جنایتکار!!!!!!!؟!؟!؟!! دینشونم انسانیته، حقوق بشرم بلغور میکنن
  • FR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 8
    معلوم میشه هنوز سی در صدی آدم حسابی در امریکا وجود داره
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      3 1
      کلا که تو آمریکا آدم وجود نداره، چه برسه به حسابی یا هندسی!! 🤣🤣🤣🤣
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    وقتی مسئولین در پشت صحنه عاشق بلاد کفر هستند آمریکا و کانادا زشته اینقدر ازشون بد بگید
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    غرور ملی مردم شما چطور؟؟؟ لابد با حقوق یک چهارم زیر خط فقر، غرور ملی مردم تان افزایش یافته؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس