رسانه صهیونیستی: نتانیاهو درخواست بشردوستانه قطر را رد کرد

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درخواست قطر برای افزایش کمک های بشردوستانه به فلسطینیان در نوار غزه را رد کرد.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد که درخواست قطر توسط «ویلیام برنز» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیروز (پنجشنبه) در جریان دیدار با «نتانیاهو» با هدف پیشبرد توافق احتمالی مبادله اسیران مطرح شد.

این شبکه صهیونیستی افزود: نتانیاهو اعلام کرده است که از گفت‌وگو درباره این موضوع تا زمانی که مدارک مطمئنی به دست آورد که داروهای ارسال شده از سوی رژیم اسرائیل برای اسیران صهیونیست بازداشت شده توسط حماس در غزه، به دست آنها رسیده است، خودداری می کند.

در این زمینه تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی از سوی قطر صادر نشده است.

دیروز پنجشنبه، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از ورود «ویلیام برنز» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سفری از پیش اعلام نشده به سرزمین های اشغالی فلسطین خبر داده بود.

این شبکه صهیونیستی جزئیات بیشتری در مورد مدت زمان سفر و دستور کار مدیر سیا در سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین ارائه نداد اما در عین حال روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که سفر برنز به تل آویو با مذاکرات قاهره در مورد معامله مبادله اسیران مرتبط بوده است.

برنز مدیر سیا روز سه‌شنبه در یک نشست چهارجانبه در قاهره که با حضور رئیس موساد، رئیس اطلاعات مصر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر برگزار شد، شرکت کرده بود.

در این نشست چهار جانبه درباره توافق مبادله اسیران فلسطینی با اسیران صیهونیست در نوار غزه و آتش بس محدود در غزه تبادل نظر شد.

رسانه‌های صهیونیستی گفتند که نشست‌ قاهره در بحبوحه پافشاری حماس بر موضع خود برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه که رژیم اسرائیل با آن مخالفت کرده است،‌ پایان یافت.

تل آویو تخمین می زند که حدود ۱۳۴ اسیر صهیونیست در غزه وجود دارد در حالیکه به گفته منابع رسمی هر دو طرف، حداقل هشت هزار و ۸۰۰ فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی نگهداری می شوند.

درخواست بشردوستانه قطر برای افزایش کمک ها به مردم غزه در حالی از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی رد شده است که «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس دائمی میان رژیم صهیونیستی و حماس شد و تصریح کرد: شرایط غزه همانند جهنم است.

گبریسوس در گفت و گو با شبکه «سی‌ان‌ان» با ابراز نگرانی شدید از تبعات ویرانگر وضعیت بهداشتی کنونی فلسطینیان آواره در غزه تاکید کرد: وخامت وضعیت بهداشتی در این منطقه در وصف نمی‌گنجد و قدرت کلام از بیان آن عاجز است.

در این پیوند، امروز (جمعه) برخی از رسانه های فلسطینی گزارش دادند که به دلیل کمبود شدید مواد غذایی در نوار غزه، ساکنان این منطقه برای زنده ماندن به علف‌ خواری روی آورده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نصر IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    به این بهانه میخواهد جاسوس بفرستد تا از موقعیت اسیرانش اطلاع یابد .اگر دارو برای مردم غره هست برای اسیران هم باید باشد .درجنگ امریکا با عراق ،صدام را وادار کردند اسرای امریکایی و غربی را ازاد کند و سپس با حمله وحشیانه عراق را به خاک و خون کشیدند.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    هدف نتانیاهو: کشتار تا آخرین فلسطینی، وسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس