استفاده بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پیام‌رسان‌های داخلی / طرح فیبر نوری مسئله اینترنت کشور را به صورت ریشه‌ای حل خواهد کرد

زارع پور گفت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پلتفرم داخلی استفاده می کنند و این با کار شبانه روزی جوانان متخصص و نخبه داخل کشور اتفاق افتاد.

به گزارش مشرق، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار شهرستان آمل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه تلاشمان این است که این طرح در کل استان مازندران تا سال ۱۴۰۳ همزمان با هفته دولت افتتاح شود و اگر نشد تا یکسال آینده به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه طرح فیبرنوری به صورت ریشه‌ای مسئله‌ی اینترنت در کل کشور را حل خواهد کرد، افزود: این طرح زیرساختی برای چند دهه آینده کشور است، بنابرین سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش خواهد داد.

زارع پور همچنین ضمن بیان این مطلب که همین اکنون مشترکین در هشت شهر استان که از این طرح راه اندازی شده بهره مند می‌شوند و با سرعت هزار مگابایت در ثانیه می‌توانند از سرعت اینترنت استفاده کنند، افزود: این در حالی است که سرعت اینترنت در خطه در گذشته ۱۰ مگابایت بوده است.

وی با بیان اینکه، وظیفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کردن زیرساخت‌ها است، گفت: طرح‌های زیرساختی و ارتباطات ثابت کشور از ۱۰ سال گذشته تاکنون کارنامه خوبی ندارد و در بین کشورهای جهان در رده ۱۵۰ قرار داریم.

زارع پور با بیان اینکه طرح‌های فیبر نوری می‌تواند بسیاری از مشکلات زیرساختی کشور را حل کند، اظهار داشت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پلت فرم داخلی استفاده می‌کنند و این با کار شبانه روزی جوانان متخصص و نخبه داخل کشور اتفاق افتاد و وزارت ارتباطات نیز حمایت‌های بی‌سابقه‌ای را انجام داده است و هم اکنون بخش زیادی از کسب و کارها در این حوزه در حال انجام هستند.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها تا دهه‌های آینده نیاز به هیچ زیرساخت جدیدی نخواهد داشت، اضافه کرد: بر روی همین فیبر نوری در آینده می‌شود سرعت میلیون برابری اینترنت را نسبت به وضع موجود ارائه داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که هم اکنون فیبر نوری در کشور ۳۰ درصد پیشرفت داشته که ۶ میلیون خانوار تحت پوشش هستند و امروز سه شهر مازندران نیز این نعمت برخوردار خواهند شد و سایر شهرها نیز تا سال آینده بهره مند می‌شوند.

زارع پور ادامه داد: هدیه دولت سیزدهم به مردم ماندگار خواهد بود و تا دهه‌های آینده به دلیل اینکه کار بزرگ در این دولت انجام شده است و در ذهن‌ها باقی خواهد ماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز پنجشنبه به مازندران سفر کرد و حضور در گلزار شهدا و آیین بازدید از طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها شهرستان آمل از برنامه‌های وی بود.

بهره برداری از طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها و افتتاح سایت‌های روستایی و ۵ G ایرانسل (شهرستان بابل)، آیین بازدید از طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها (شهرستان ساری - خیابان معلم)، جلسه شورای اداری استان و افتتاح طرح فیبر نوری شهرستان نکا به صورت وبیناری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر ارتباطات به مازندران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    19 14
    اولا که این آمار دروغه دوم مجبوریه
    • ناشناس IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      7 16
      آره راستگو فقط شما هستید و رسانه های وابسته به اسراییل و آمریکا. فکر نکنید همه مردم مثل شما تا نوک دماغشون رو بیشتر نمی بینند. بر خلاف شما بعضی از مردم در ایران هستند که از موس موس کردن برای غرب و سرکوفت زدن به مملکت و فرهنگ و کشور خودشون حالشون به هم می خوره و خسته هستند و بزرگترین مشکلشون هم چی بخورم و چی بپوشم نیست. از نظر این دسته از مردم آزادی همون بی بند و باری و بی بند و باری همون آزادی نیست.
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      8 9
      من و خانواده از پیام‌رسان بله استفاده می‌کنیم و خیلی هم راضی هستیم. تا چشم خارجیا دربیاد!!
    • حمید IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      12 6
      تمام کسانی از داخلی ها استفاده میکنن یا مجبورن به خاطر کارشون ، یا پول فیلتر شکن ندارن ، وگرنه من به هرکی میخام پیام بدم فقط میگه تلگرام ، واتساپ ، حتی اینستا
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      2 0
      ما پیام رسان داخلی نداریم اینا نسخه های کپی شده ی متن باز تلگرام هستن
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      من با کمال میل از پیام رسان داخلی استفاده میکنم و دکترا دارم.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    2 2
    ایشاله همینطور
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 0
      تمام پیامرسانهای خارجی رو بستن بعد افتخار میکنن که 40میلیون نفر از پیامرسان داخلی استفاده میکنن.انگار مثلا این40میلیون نفر حق انتخاب داشتن دیدن پیامرسانهای داخلی بهتر و امن تر و پیشرفته تر هستن اینا رو ترجیح دادن به پیامرسانهای خارجی.مثل این میمونه که ایرانخودرو و سایپا بیان با افتخار بگن 40 میلیون نفر تو ایران از خودروهای ساخت ما استفاده میکنن
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 0
      تمام پیامرسانهای خارجی رو بستن بعد افتخار میکنن که 40میلیون نفر از پیامرسان داخلی استفاده میکنن.انگار مثلا این40میلیون نفر حق انتخاب داشتن دیدن پیامرسانهای داخلی بهتر و امن تر و پیشرفته تر هستن اینا رو ترجیح دادن به پیامرسانهای خارجی.مثل این میمونه که ایرانخودرو و سایپا بیان با افتخار بگن 40 میلیون نفر تو ایران از خودروهای ساخت ما استفاده میکنن
  • صالح ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    16 5
    تنها استفاده من از پیام رسان داخلی اینه که تا وی پی انم قطع میشه به دوستام می گم توی پیام رسان داخلی که تلگرامم قطعه نمی تونم پیام بدم.نقش کبوتر نامه بره بیشتر
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    17 5
    يكي به ايشون آمار استفاده از فيلتر شكن ها رو هم برسونه.خدا لعنتتون كنه كه مردم ايران رو تو دنيا خوار و ذليل كرديد .مردم ايران بايد در فقر و مصيبت غوطه ور باشند تا بچه هاشون بتونن اقامت بگيرن.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      4 18
      خدا لعنتت کنه که همش طلبکاری و ارث بابات رو طلبکاری. تو برای ایران چکار کردی؟ جبهه رفتی؟ قطع نخاع شدی؟اختراعی کردی؟ مشکلی رو حل کردی؟ اون پخمه ای که دنبال اقامته لیاقت زندگی تو ایران رو نداره.هرررررررری
  • لبخند واقعی خدا زمانیکه مظلوم بحقش برسه IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    3 3
    خخخ بیشترین حجم نتم می بره
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    10 5
    از یک آدم تحصیلکرده انتظار نمیره اینطوری آمار چرت بده ولی منصب آفت زاست. این آمار رو دقیق کنی یعنی اینکه یک نفر در چند اپلیکیشن به اجبار عضویت داره یعنی در اصل این آمار باید تقسیم بر 5 بشه
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    10 4
    مجبوریم
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 1
      مجبور نیستی ، من جای دولت بود قیمت ترافیک خارجی رو 100 برابر میکردم تا حساب کار دست شما بیاد تا مثل بچه آدم بیایید و از شبکه داخلی استفاده کنید خدا لعنت کنه واعظی رو که جوانان مملکت رو با واتس آپ و تلگرام نابود کرد امیدوارم با حسن جاسوس روزی بمیرند که نه کسی باشه که چالشون کنه نه آبی باشه که غسلشون کنند و مثل سگ بمیرند
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 6
    اصلا یکی از مشکلات پیام رسان ایرانی اینه یارو وقتی کانال 18 داره چطور بیاد رو داخلی و نونش اجر میشه
  • رضوی نژاد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    5 2
    جناب وزیر وقتی شما عرضه نداری پیام های که در پلت فرم ایرانی برایت فرستادم مشاهد و جواب دهی چه انتظاری ملت را تشویق به استفاده از پلت فرم ایرانی کنید؟؟؟
  • محمود IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    4 19
    تقریبا تمام مخاطبین بنده توی پیام‌رسان داخلی هستن و امروزه هر کافی‌نتی هم می‌ری واسه ارسال فایل و.. می‌گه ایتا یا روبیکا داری؟ من تقریبا کسی رو نمی بینم از تلگرام دیگه استفاده کنه؛
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    آقای زارع پور ملت ساکتن شما نمیدانید شبکه ملی از داشتن نیروی دفاعی قوی الان مهم تر است ؟ فیبر نوری البته وظیفه ای بوده که زمان مرحوم هاشمی باید تموم میشده و همه مقصرن اما این سطح عقب افتادگی از علم روز دنیا محاکمه داره آقا دست بردارید کشور من تحت تهدیده مورد تمسخره فضای مجازی وله اینهمه رهبرم تاکید داره هر ننه قمری میفهمه الان عصر اطلاعاته الو .. دوربین مخفیه؟!
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 1
    باید فیبر نوری گسترش یابد و با کابرد نظامی و غیرنظامی باید باشد یعنی در مواقع لزوم برای نظامی باید باشد
  • babak IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    تو رو به امام حسین بسه دیگه
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    آمار فیک هست، فقط برای من چند حساب در سروش و‌ روبیکا هست که استفاده می‌کنم نه حذف می‌شه
  • US ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    من صرفا چون واتساپم باز نمیشه مجبورم بیام فایل ک میفرستن استفاده کنم
  • Gghhh IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 1
    چرا تمام این سالها پول کشور پول مردم به سمت کسانی سرازیر شده که به هیچ درد کشور و مردم نخورده اند هیچ مشکلی از مشکلات کشور و مردم را حل نکرده اند !!! هیچ گره ای از مشکلات را باز نکرده اند و فقط بیت المال را بالا کشیده اند و دنبال خوشگذرانی و زن بارگی و عشق و حال خودشان بوده اند ؟؟!!! به جای اینکه به سمت کسانی سرازیر بشود که باعث پیشرفت کشور و مردم بشوند !!!!!
  • داود IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اقای ارتباط این ارقام همش چرنده الکیه خودت داری به خودت دروغ میگی‌
  • NL ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    ماهواره های اسپیس ایکس حتی موبایل های ساده رو هم داره اینترنتی می کنه کاملا مشخصه هدف شما ممنوعیت کامل موبایل در ایران هست با فیبر نوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس