کد خبر 1573217
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
وزیر ارتباطات: پوشش فیبر نوری ما از 6 میلیون خانوار عبور کرد

وزیر ارتباطات گفت: روز گذشته پوشش فیبر نوری ما از ۶ میلیون خانوار گذشت، اکنون تقریبا در ۲۰۰ شهر این خانوارها تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری از مرز ۶ میلیون خانوار کرد، اظهار داشت: آخرین آمار مربوط به گلستان بود که رئیس جمهور افتتاح کرد ۵ میلیون بود که در این ۴۵ روز یک میلیون اضافه شده و امید است یک میلیون دیگر هم تا آخر سال اضافه شود.

وی افزود: این بدان معناست که این ۶ میلیون خانوار در سراسر کشور امکان دسترسی به سرعت‌های چندصدمگابیت بر ثانیه را پیدا کرده‌اند که باید درخواست بدهند و اپراتور مکلف است ظرف یک ماه این سرویس را برای آنها فراهم کند.

**بیش از ۶ میلیون نفر بازی ایران و ژاپن را از تلوبیون تماشا کردند

زارع‌پور گفت: تا یک سال و نیم گذشته زیرساخت‌های داخل کشور برای پذیرای کاربران به شکل میلیونی فراهم نبود بحمدالله در بازی ایران و ژاپن ترافیک داخل کشور از مرز ۷ ترابیت بر ثانیه عبور کرد.

وی افزود: این عدد ابتدای دولت ۲.۱ بوده است اکنون اوج ترافیک مصرفی مردم در پلتفرم‌های داخلی مردم بیش از سه برابر شده است و البته میانگین قدری کمتر از این مقدار است. اوج مصرف نشان می‌دهد که زیرساخت‌های کشور برای میزبانی از چنین ترافیکی آماده است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در مورد پخش زنده هم سکوها، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و تلویبیون پخش زنده کردند. آماری که دوستان در مدیریت تلویبیون دادند بیش از ۶ میلیون نفر فوتبال را از طریق تلویبیون تماشا کردند و نزدیک ۱.۵ میلیون نفر هم به شکل همزمان دیدند. 

زارع‌پور ادامه داد: از این ۷ ترابیت بر ثانیه بیش از ۳۰ درصد مربوط به تلویبیون بوده است که اتفاق بسیار بزرگ و مهمی است که نشان می‌دهد که هم سکوها جاندار شده‌اند و می‌توانند زیرساخت‌های ارتباطی کشور و ترافیک‌های اینچنینی را تولید و مدیریت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    1 0
    از 3 سال پیش که اسم فیبر نوری خانگی رو اوردند پیگیرشم ولی هیچ خبری نیست
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    منطقه 5 تهران همیشه اخرین منطقه س توی لوله کشی اب توی لوله کشی گاز توی اتوبان توی مترو توی فیبر نوری کل ایران که فیبر نوری گرفت اخرش نوبت منطقه 5 تهران میشه
  • تک تیرانداز DE ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    همش به پولدار ها می رسه. همون هایی که در انتخابات شرکت نمی کنن ولی تمام نامزدها برای ارضای خواسته های این قشر با هم مسابقه می زارن. دقیقا بابت همین موضوع هست که قشر زرد دیگه نمی خاد تو انتخابات شرکت کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس