کد خبر 1575427
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

به گزارش مشرق،امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر در رشته توئیتی با عنوان بازی دو سر باخت بایدن نوشت:

بایدن برای جور کردن پول جنگ اوکراین حاضر شد سیاست اصولی دموکراتها در خصوص امنیت مرزی را کنار بگذارد تا رضایت جمهوریخواهان با پرداخت 60 میلیارد دلار به کی یف را جلب کند. جمهوریخواهان سنا رضایت دادند اما حالا جمهوریخواهان مجلس نمایندگان مخالف هستند.

به عبارت دیگر، از یک طرف، بایدن در سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مجبور به یک عقب نشینی فاحش در برابر حزب رقیب شود و از سوی دیگر، به هدف خود برای تامین منابع مالی جنگ نیابتی با روسیه در اوکراین نرسید.

این در حالی است که تسلیم شدن بایدن در برابر خواست جمهوریخواهان برای تغییر در قوانین امنیت مرزی، به بخشی از پایگاه رای رییس جمهوری دموکرات آمریکا لطمه جدی می زند، بدون این که بتواند با تقویت اوکراین در برابر روسیه، به موفقیت قابل قبولی در عرصه سیاست خارجی دست یابد.

ضمن این که مخالفت رییس مجلس نمایندگان آمریکا، فرد مورد حمایت جناح MAGA حزب جمهوریخواه، جناح طرفدار ترامپ نشان داد که رییس جمهوری سابق آمریکا از چنان قدرتی در این حزب برخوردار است که می تواند یک تنه هر گونه توافق دوحزبی میان جمهوریخواهان میانه رو با دموکرات ها را بر باد دهد.

به هم پیوستگی موضوع امنیت مرزی با کمک های خارجی به متحدان آمریکا، شرایط را برای بایدن و حزب دموکرات در انتخابات پیش رو، بیش از پیش دشوار می کند تا جایی که چه بسا در نهایت به از دست رفتن کاخ سفید و بازگشت مجدد ترامپ به آن منجر شود.

بازی دو سر باخت بایدن

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    چطوریه که همش اونا میبازن؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 0
      کافر بیخدای لا مذهب کلا بازنده است چند روزی تو دنیا میگردد میچرد نعمت خدا را حرام میکند میگساری عیاشی ادم کشی حقخوری استکبار و تمام جهنم ابدی
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 2
    تو لازم نکرده غصه بایدن رو بخوری ، غصه خودتون رو بخور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس