تهدید دوباره به تعطیلی دولت آمریکا از سوی جمهوری‌خواهان

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر به دلیل نارضایتی از سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن، این دولت را تهدید به تعطیلی کردند.

به گزارش مشرق، با وجود آنکه قانون‌گذاران آمریکایی اوایل این هفته با خوشبینی از عدم امکان تعطیلی دولت در تاریخ ۱۹ ژانویه صحبت‌ می‌کردند، اما بازدید برخی از نمایندگان مجلس نمایندگان از مرز جنوبی این کشور و وضعیت نابه‌سامان مهاجران غیرقانونی موجب شد تا بار دیگر مخالفان جمهوری‌خواه دولت بایدن مواضع جدیدی را در این رابطه عنوان کنند.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»با وجود آنکه اوایل این هفته، رهبران کنگره آمریکا نسبت به دستیابی به توافقی جهت جلوگیری از تعطیلی دولت ابراز امیدواری می‌کردند با این حال سفر گروهی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به مرز همه چیز را تغییر داد.

سفری که موجی از عصبانیت را در بین قانون‌گذاران جناح راست برانگیخت و موجب شد آنها شروط جدیدی را خطاب به دولت بایدن جهت جلوگیری از تعطیلی دولت مطرح کنند.

بر این اساس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مقرر کرده‌اند، تا زمانی که رئیس‌جمهور جو بایدن و نمایندگان دموکرات در کنگره با قوانین مرزی سخت‌گیرانه‌تر جهت کاهش مهاجرت موافقت نکنند، مجلس نمایندگان هم اقدام جدی برای جلوگیری از تعطیلی دولت در تاریخ ۱۹ ژانویه انجام نخواهد داد.

«باب گود» نماینده حزب راست افراطی «آزادی» در آمریکا در این رابطه در گفتگو با خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز عنوان کرد: اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نمی‌توانند و نباید به تامین مالی دولتی که به طور هدفمند هجوم بی‌سابقه پناهجویان به مرزهای جنوبی کشور ما را تسهیل می‌کند، ادامه دهند.

به گفته باب گود، سیاست‌های مرزهای باز رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، آسیب‌های جبران ناپذیری را به کشور وارد کرده و اکنون زمان صحبت در مورد این آسیب‌ها به پایان رسیده است و وقت آن رسیده است که به صورت عملی این روند متوقف شود.

«اندی بیگز» نماینده جمهوری‌خواه ایالت آریزونا نیز در پست منتشر شده‌اش در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق)نوشت: امنیت مرزها، امنیت ملی است. مرزها را ببندید وگرنه دولت را می‌بندیم. در حال حاضر تهدیدات متوجه شده علیه دولت بایدن از جانب افراطی‌ترین نمایندگان حزب جمهوری‌خواه مطرح می‌شود.

مواضع این گروه هنوز از جانب «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که ترجیح می‌دهد اصلاح سیاست‌های مهاجرتی و مرزی بایدن را به ماجرای کمک به اوکراین مرتبط کند، تایید نشده است. با این حال تهدیدات مطرح شده از سوی نمایندگان جناح راست افراطی موجی از دل‌نگرانی‌ها را بین اعضای کاخ سفید و مقامات ارشد دولت بایدن برانگیخته است که مبادا این موضع‌گیری در صورت گسترش در بین جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگام کار را برای آنها سخت‌تر کرده و زمینه تعطیلی دولت را فراهم کند.

از سوی دیگر، ایده ربط دادن تصویب بودجه دولتی به سیاست‌های مرزی با مخالفت‌های شدید از سوی دموکرات ها از جمله رئیس کمیته تخصیص بودجه در سنا«پتی موری» مواجه شده است. وی در این رابطه عنوان کرد: تعیلی دولت به دلیل سیاست های راست افراطی مشکلی را حل نمی کند بلکه در عوض موجب می شود پرسنل مرزی ما بدون دستمزد مجبور به کار کردن شوند.

دولت بایدن ماه‌هاست که به دلیل سیاست‌های مرزی شکست خورده از جانب رقبای سیاسی خود در حزب جمهوری‌خواه با انتقادات شدید مواجه شده است و امکان اجرای برخی از اقدامات از جانب وی به تغییر این سیاست‌ها در قبال مرزهای این کشور و در مورد مهاجران غیرقانونی مشروط شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس