1

اصلاح‌طلبان ساختاری تلاش دارند یکی از وجوه نافرمانی مدنی را آرای باطل تعریف کرده و آن را تبدیل به یک سوژه و پیام سیاسی نمایند.

سرویس سیاست مشرق- به‌جای روزنه گشایی باید معبرها را باز کرد، این جمله را سخنگوی جبهه اصلاحات در یک نشست خبری رو به خبرنگاران گفته است، اشاره این عضو هسته سخت اصلاحات از معبر گشایی به بیانیه ۱۱۰ اصلاح‌طلب بازمی‌گردد که با انتقاد از رادیکال‌ها تحریم انتخابات را روی دیگر سکه تحریم‌های اقتصادی خوانده بودند.

اما معبر گشایی در نگاه رادیکال‌ها به چه معناست و چرا جبهه اصلاحات در یک برهه حساس روی تعابیر سخت از انتخابات پافشاری می‌کند، پاسخ به این سؤال را باید در سخنان یکی از لیدرهای فکری جریان اصلاحات جستجو کرد.

سعید حجاریان از تئوریسین‌های انتزاعی در میان اصلاح‌طلبان ساختاری در جدیدترین اظهارات خود بار دیگر اصلاح‌طلبان را به «نافرمانی مدنی» دعوت کرده است، حجاریان گفته است که این اقدام باعث فشار به‌نظام خواهد شد، حجاریان با تعبیری کوچه‌بازاری و نیز لمپنیستی گفته است که برای به سر عقل آوردن حکومت مردم را دعوت به نافرمانی مدنی می‌کنم!

حجاریان با طرح این ادعا که انتخابات به وقتش در دستور کار اصلاح‌طلبان طلب است گفته است که تنها در انتخاباتی شرکت می‌کند که با فرمول‌بندی ذهنی رادیکال‌ها همخوانی داشته باشد.

رادیکال‌های جبهه اصلاحات دستور به نافرمانی مدنی دادند/ آذر منصوری: آرای باطله مصداق نافرمانی مدنی است!

بخت خود را در خیابان آزمایش کن!

هسته سخت اصلاحات اعتقاد دارد که انتخابات میدان زورآزمایی سیاسی بوده و باید مچ رقبا را خواباند تا جایی که یا روی صندوق رأی باید به پیروزی رسید یا آنکه در خیابان نتایج آن را شمارش کرد، این طرح مشابه رفتار این جریان خاص سیاسی در فتنه ۸۸ است که با اعمال فشار بیرونی در تلاش بود با ابطال آراء دوباره بخت خود را برای پیروزی آزمایش کند.

حجاریان درباره این استراتژی خیابان محور گفته است:

اگر زورمان رسید و توانستیم با اصول و برنامه وارد انتخابات شویم، سیاست ورزی انتخاباتی می‌کنیم در غیر این صورت به‌صورت تمام‌وقت از صدر تا ذیل، یعنی از بانیان از حذف اراده مردم تا خروجی‌های استصواب را نقد فنی و کارشناسی می‌کنیم؛ اما ممکن است به‌نقد کارشناسی هم بسنده نشود. من قبل‌تر گفته‌ام میان انتخابات و خیابان منازل زیادی است ازجمله نافرمانی مدنی. شکل‌های خفیف نافرمانی مدنی می‌تواند حکومت را سر عقل بیاورد، چون لزوماً تصمیم‌های سیاستی فعلی برآمده از عقل نیستند!

به باور حجاریان، اصلاح‌طلبان باید سه مفهوم پایه‌ای «خشونت‌گرایی»، «غیرتدریج‌گرایی» و «اقدام ضد قانونی» را در خدمت رادیکالیسم اصلاحات قرارداد.

از نگاه اصلاح‌طلبان ساختاری اگر از این فرمول استفاده نشود بدنه اصلاح‌طلبی به‌مرور استحاله شده و از درون و بیرون جذب سایر قطب‌های آهنربا خواهد شد. رادیکال‌ها معتقدند که پرهیز از اقدامات خیابان محور و توسل به صندوق رأی باعث افتراق میان هسته مرکزی و سانترالیسم بیرونی شده و این شرایط به معنای نقطه جدایی اصلاح‌طلبان از بخش هواداری خواهد شد.

این خط تحلیلی شباهت عجیب به نگاه گروهک منافقین در کوران حوادث در سال ۶۰ دارد، در آن زمان هسته مرکزی سازمان منافقین به این نتیجه رسیده بود که اگر اقدام بیرونی انجام ندهد بخش هواداری خود را در تعاملات سیاسی روی صندوق رأی ازدست‌داده و چهره عریان و بدون تابلوی نفاق چیزی برای عرضه به جامعه نخواهد داشت، در آن زمان منافقین با اقداماتی که آن را راهگشا می‌دانستند ۱۷ هزار نفر را کودک سه‌ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله را به شهادت رساندند.

اصلاح‌طلبان رادیکال اعتقاددارند که شرط بقای این جریان بروز بیرونی و خیابانی است ازاین‌رو نمی‌تواند تحرکات سیاسی اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو را آنالیز کرده و با تمسخر «روزنه گشایی» به دنبال «معبر گشایی» رفته است. رادیکال‌ها معتقدند که اصلاح‌طلبی که خشونت‌ورزی نکند، قانونی عمل کند و تدریج گرا باشد نمی‌تواند با ضرب‌آهنگ بیرونی هماهنگ شود.

از نگاه اصلاح‌طلبان رادیکال محورهای هندسی فعلی در میان اصلاح‌طلبان باید شکسته شود (معبر گشایی) و با نگاهی فراانتخاباتی از تقلیل اصلاح‌طلبی جلوگیری شود، به عبارتی روشن و ساده، اصلاح‌طلبان ساختاری معتقدند که سروکله زدن با هیئت‌های اجرایی و نهادهای انتخاباتی در کشور وقت تلف کردن بوده و به‌جای آبزی با گزینه‌های دوم و سوم متصل به قدرت باید مستقیم به سراغ اصل نظام رفته و از هر نوع کنش منتهی به انتخابات عبور کرد.

محمد قوچانی سردبیر نشریات اصلاح‌طلب این اکت سیاسی را نوعی اپورتونیسم سیاسی خوانده که می‌تواند اصلاح‌طلبی را به یک کالت (فرقه) سیاسی بدل کند که حتی درروش و منش به‌مراتب خطرناک‌تر از یک گروه سیاسی تروریستی چون منافقین است!

قوچانی نوشته است:

چگونه می‌شود که جبهه‌ای که محصول حداقل ۲۵ سال آزمون‌وخطای تشکل‌های اصلاح‌طلب برای تأسیس یک ائتلاف پایدار است به ابزار یک جناح سیاسی بدل می‌شود و همان‌طور که مجاهدین خلق (سازمان تروریستی منافقین) با هژمونی بر شورایی که نامش را مقاومت ملی گذاشته بودند آن را به سایهٔ خود بدل کردند بلشویک‌ها هم همین بلا را بر سر اصلاحات می‌آورند.

گفتنی است این اظهارات سعید حجاریان در روزهای اخیر در حالی صورت می‌گیرد که آن‌ها پیش‌ازاین نیز تأکید کرده بود که وی با لگالیسم (قانون گرایی بیش‌ازحد) مخالف است، حجاریان همچنین پیش‌ازاین بابیان اینکه نافرمانی مدنی در خلأ شکل نمی‌گیرد، تأکید کرده بود پیش از آن، ابتدا باید تجمع سلولی داشت و اقداماتی مانند کتاب‌خوانی، جزوه خوانی و… صورت داد و سپس تجمع‌های موضوعی و بعد هم تجمع‌های سراسری انجام شود، بعد از این‌هاست که نوبت نافرمانی فرامی‌رسد.

از دیگر سو اما آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات ایران نیز در تفسیر خود از نافرمانی مدنی نیز آن را مصداق رأی باطله تعریف کرده و تصریح می‌کند، تجربه‌ای که از انتخابات ۱۴۰۰ به دست آمد که رأی دوم آراء باطله بود و آراء باطله با آقای رئیسی رقابت می‌کرد پیام گویایی داشت که این نافرمانی مدنی اتفاقاً در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در نوع انتخاب مردم و هم در میزان آمدن پای صندوق‌های رأی خودش را نشان خواهد داد.

رادیکال‌های جبهه اصلاحات دستور به نافرمانی مدنی دادند/ آذر منصوری: آرای باطله مصداق نافرمانی مدنی است!

گفتنی است این اظهارات حجاریان و به‌موجب آن آذر منصوری بیانگر ۳ نکته ویژه است:

۱- اصلاح‌طلبان ساختاری و رادیکال همچنان کاهش مشارکت در انتخابات را به‌عنوان یک پروژه تعریف و تفسیر کرده و از جانب دیگر تلاش می‌کنند کنش‌های خود را ذیل مفهوم مبارزه با نظام مفصل‌بندی کنند.

۲- اصلاح‌طلبان ساختاری همچنین تلاش دارند یکی از وجوه نافرمانی مدنی را آرای باطل تعریف کرده و آن را تبدیل به یک سوژه و پیام سیاسی نمایند.

۳- رادیکال‌های جریان اصلاحات همچنین در حال اعلان رسمی این گزاره هستند که ازاین‌پس به‌صورت عریان‌تر و رادیکال‌تر ضمن نقد حاکمیت و ساختار به مطالبه سازی علیه ارکان نظام به‌عنوان اقدامی مبارزه جویانه مبادرت خواهند کرد.

مساله تحریم انتخابات که با صراحت از سوی حجاریان و طیف اصلاح‌طلبان ساختاری بیان شده علی‌رغم برخی ادعاها مبنی بر عدم اعتقاد جبهه اصلاحات به تحریم انتخابات، ثابت‌شده و بیانگر آن است که تحریم و کاهش مشارکت پروژه اصلی جبهه اصلاحات و اصلاح‌طلبان ساختاری می‌باشد.

از سویی بیانیه ۱۱۰ تن از فعالان اصلاح‌طلب برای مشارکت در انتخابات به‌وضوح نشان می‌دهد که تصمیم عدم مشارکت در انتخابات از سوی جبهه اصلاحات بر اساس یک خرد جمعی انجام‌نشده و بر اساس بازی‌های فراکسیونی و محفلی رادیکال‌های جبهه اصلاحات با مدیریت تاج‌زاده برای کلیت جریان اصلاحات طراحی و دیکته شده است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 123
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 34
  • سید IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    32 20
    عدم شرکت و یا قهر با انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور اگر اتفاق بیفتد باید آن را به فال نیک گرفت که موهبتی خفیه از جانب الاهی خواهد بود! چرا که هرگاه این قوم یأجوج و مأجوج و لجوج در انتخابات حضور داشته اند عاقبت کشور را به فتنه و بلوا سوق داده اند و اگر هم پیروز شده اند مملکت را به جاسوس خانه اربابانشان تبدیل کرده اند!!!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      20 9
      فقط بخاطر رهبری چند سال است در مقابل خوارج سکوت کرده ایم
    • DE ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      9 2
      خب چرا محاکمه اش نمی کنید؟ فقط نق می زنید.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      8 5
      از حجاریان بپرسید چرا دین یهودیت را ترک کرد و مسلمان شد . ؟؟؟
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      10 6
      30 سال ایران در دست اصلاح طلبان بود .30 سال فرصت داشتن تا مشکل مسکن و اب و خام فروشی را حل کنند ولی مشغول اختلاس و رانت شدند
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      7 2
      اگر توانستید فقط یک دانه اصلاح طلبی که جبهه رفته باشه پیدا کنید این جماعت هیچ خیری برای ایران نداشتند
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      2 3
      نمیدونم از کجا خط میگیری یا واقعا از روی جهالت این حرفها رو میزنی . تو روزهایی که به دستور رهبری همه موظف به تشویق مردم به شرکت در انتخابات هستند خیلی واضح و روشن ضد پیام صریح رهبر زیر هر پست انتخاباتی میای همین متن رو مینویسی . هر چی ضربه میخوریم از امثال شماست که یا عمدا ادای انقلابی در میارین یا توهم انقلابی بودن دارین
    • سوخته IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      5 0
      این منافقین لایق جهنم هستند
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      1 0
      ان‌شاءالله یک روز در همین نزدیکی ملت بزرگ ایران ناامنی بسیار بزرگ و رعب آور ی برای فتنه گران و مدعیان دروغین اصلاحات به ارمغان خواهند آورد در آن روز هیچ جا برای لیدرهای فتنه و اختشاش امنیت نخواهد داشت و انتقام سخت و بزرگ رقم خواهد خورد
  • DE ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    36 7
    آرای باطله مصداق نافرمانی مدنی است! و با سگ در خانه نماز خواندن و بعد از نماز دست دادن با سگ مصداق نافرمانی از دستورات خداوند است.
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      12 3
      اصلاح طلب ها میگویند مردم فقط باید ما را انتخاب کنند وگرنه کشور را به آشوب خواهیم کشید خروجی کارنامه دولت های اصلاحات رانت خواری زن کشی در حمام فساد فحشا بستن کارخانه ها بیکاری کارگران کوچک شدن سفره مردم اختلاف شدید طبقاتی نجومی بگیری مدیران نداشتن شفافیت اختلاس زمین خواری فروش به ثمن بخس منافع ملی به بیگانگان ساحل خواری و ده ها خسارات دیگر به منافع ملی کشور
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      2 0
      چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    4 3
    غیر قابل انتشار.
    • DE ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 1
      غیر قابل انتظار
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    11 4
    این ها همیشه در زمین دشمن و آمریکا بازی کرده اند و می کنند از چون حجاریان و منشوری، ( منصوری ) سگ باز عقلانیت و انصاف و اخلاق و ..توقع داشتن بیهوده است.
    • US ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 1
      اتفاقا اصلاح طلبان ثابت کردن سوپاپ اطمینان هستن
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    15 3
    لعنت خدا بر کسانی که در این ۴۵ سال با تمام وجود سعی کردند مردم را ناامید کنند وبر روی خون شهدا رقاصی کنند وبا ایجاد تفرقه در صدد دوقطبی کردن که هیچ در پی چند قطبی کردن جامعه ایرانی هستند عمروعاص ها و زالوها از جان مردم ایران چه می خواهید ؟ شما ها که هرموقع بخواهید اونور اب هستید
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      11 0
      بیش از 130،000 هموطنمان را بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا از دست دادیم. عباس عبدی فروردین 1399 گفته بود که روحانی برای زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند. وارد نکردن واکسن کرونا هم برای زنده کردن برجام خسارت محض بوده. اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ تلفاتی که اصلاح طلبان با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا ایجاد کردند چند برابر کشتار اسرائیل در غزه است. با این حساب، اصلاح طلبهای عامل وارد نکردن واکسن کرونا و ایجاد تلفات در هموطنان بیگناهمان در حقیقت استاد اسرائیل در از بین بردن مردم بیگناه هستند.
  • DE ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    24 6
    اقای حجاریان شارلاتان لات بازی لگام گسیختگی شما کم از دیکتاتوری مثل رضا پالانی نداره. مردم ایران انقلاب کردند اینهمه شهید دادند خون هادادند جانها دادند که حرام لقمه زورگویی مثل تو درراس امور قرار نگیره. با این مغز علیل ات ، تو رو چه به سیاست و سرنوشت مردم ! حالا خوبه علیل هستی ، اگر سالم بودی حتمابا کلت ات سرهمه رو ابکش میکردی! خدایا شکر به خر شاخ ندادی!
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    12 2
    از خانم هایی که در تصویر آخر هستند، چندتاشون الان فراری در خارج کشور هستند.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    13 3
    آذر منصوری روی دیگر معصومه علی نژاد قمی کلا
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      4 1
      اصلاح طلب = عامل کشتار مردم با وارد نکردن واکسن کرونا بیش از 130،000 هموطنمان را بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا از دست دادیم. عباس عبدی فروردین 1399 گفته بود که روحانی برای زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند. وارد نکردن واکسن کرونا هم برای زنده کردن برجام خسارت محض بوده. اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ تلفاتی که اصلاح طلبان با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا ایجاد کردند چند برابر کشتار اسرائیل در غزه است. با این حساب، اصلاح طلبهای عامل وارد نکردن واکسن کرونا و ایجاد تلفات در هموطنان بیگناهمان در حقیقت استاد اسرائیل در از بین بردن مردم بیگناه هستند.
  • عبداله اسدی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    14 1
    حجاریان نشسته فکر کرده چه بگوید که به واقعیت نزدیک باشد . بگوید مردم طرفدار ماست . می داند دروغ است . مردم در انخابات شرکت نمی کنند می داند دروغ است پس چه بگوید که سر مردم مثل همیشه کلاه بگذارد ها ! آرا باطله ! همه ایرانی ها در این 45 سال که در انتخابات شرکت می کنند می دانند که یک سری از آرا که مردم به صندق می ریزند بدلایل مختلف از نظر قانون باطله محسوب میشود و در این 45 سال همیشه این باطله ها هم عنوان می کند . پس هیچ موفقیتی برای حجاریان و خاتمی و دنباله اش ندارد حالا هر چه دلتان می خواهد بخندید . دستتان رو شد . آدم نفهم
  • US ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    13 3
    یک عده تهی مغز و بی سواد بنام اصلاح گران دور هم جمع شده اند که جلو خروش میلیون ها مردم انقلابی را بگیرند . این اصلاح گران تا دم گور هم دست از حماقت و نوکری آمریکا بر نخواهند داشت . گر دایره کوزه بگوهر گیرند….از کوزه همان تراژدی که در اوست.
    • US ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      4 3
      من طرفدار اصلاح طلبان نیستم ولی اصولگرایان هم دست کمی ندارند،
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      2 3
      قعلا بهترین دوران اقتصادی دو ان خاتمی بود و هست..پارس جنوبی،مال ۸ سال اصلاح طلبانه..
  • US ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    9 2
    یک عده تهی مغز و بی سواد بنام اصلاح گران دور هم جمع شده اند که جلو خروش میلیون ها مردم انقلابی را بگیرند . این اصلاح گران تا دم گور هم دست از حماقت و نوکری آمریکا بر نخواهند داشت . گر دایره کوزه بگوهر گیرند….از کوزه همان تراژدی که در اوست.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    13 4
    چقدر ساده اند اونایی که میرن رای باطله یا سفید میدن فکر میکنند اینجوری وجدانشون راحته که هم رای داده اند هم اعتراض کرده اند
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      2 5
      شما اگر مردین و به مردم سالاری اعتقاد دارین ؟ پس به رای ممتنع و سفید ، وزن بدید و با آرای باطله یکی نکنید تا معلومتون بشه ، چه شما و چه طرفداران حجاریان ، چقدر مردم دوستون دارند؟؟؟
    • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      2 3
      رای ممتنع وقتی چند گزینه برای انتخاب هست یعنی هر کدوم انتخاب شد فرقی نداره یعنی همون انتخابات نمایشی اگر نظام را قبول دارید باید برید رای بدید و یه گزینه رو بنویسید اگر قبول ندارید اصلا نباید رای بدید
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    9 1
    اینا همه بازی اصلاح طلبانه -میخوان ببینن اگه نمایندگان شون با رای بالایی انتخاب شدند بگن ۱۱۰ اصلاح طلب بیانیه داده بود -و اگر رای نیاوردند بگن ما که انتخابات رو تحریم کردیم و اون ۱۱۰ نفر هم سر خود بیانیه دادند
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    11 6
    کلا نهایت چهل درصد مردم بخوان تو انتخابات شرکت کنند برنده هم که همین اصولگرایان هستن مجلس خبرگان هم که تکلیفش معلوم هست دیگه چرا شما این قدر نگران اصلاح طلبان هستین
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      6 4
      همیشه باید مراقب فتنه گران بی ریشه بود
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    8 2
    اصلاح طلبان انتخاباتی می خواهند که بتوانند بعد از آن نفت بفروشند وپوشش را بخورند مثل دوم خرداد اینها از دیوار سفارت آمریکا با لا رفتند چون آن روز نون در انقلابی بودن بود امروز در روز های تحریم نون در تحریم انتخابات است اساسا اصلاح طالبان فقط دنبال پولند همچون استاد اعظم موسوی که در پاستور از املاک دولتی خانه ۱۰۰۰ متری گرفت وایضا برادران فریدون
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 3
    صاحب کوروش فرار کرد
  • US ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    14 3
    چرا ایران نباید در کشورهای جداشده از شوروی، پایگاه نظامی داشته باشد.
    • US ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      2 21
      همه جا و زیر هر کامنت دنبال حمایت از ارمنستان هستی! دنبال درگیر کردن ایران با ترکیه و آذربایجان، کور خوندی
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    17 1
    فکر کردین مردم معطلن تا اینا دستور بدند؟
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    11 3
    ارای باطله نشادهنده عدم بصیرت و تنبلی و همکاری با دشمنانان است
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    9 3
    کدوم نخبه ای !!! چنین مسأله ای رو‌گفته !؟ آقا من هم نمی‌خوام دشمن شاد شیم هم نمی‌خوام تو گناه اشتباه انتخاب کردن و اشتباه اون نماینده ای که می‌ره مجلس مرتکب میشه شریک باشم لذا میرم تو انتخابات شرکت میکنم رأیم رو باطله میندازم تو صندوق / از بس دروغ و بدعهدی دیدم و شنیدم نمی‌دونم می راست میگه کی دروغ !؟ اشکالی داره اگه رأیم رو باطله بندازم تو صندوق !؟ رأی سفید بندازم ممکنه یکی بره نامزد مورد نظر خودش رو تو اون سفید بنویسه یه جوری اون تعرفه انتخاباتی و رأیم رو باطله میکنم / مثلا اسم یکی رو مینویسم‌که اصلا کاندید نیست خود بخود رأی باطل میشه / آذر منصوری دست چپ و راستش رو بلد نیست اومده فتوا میده !!؟ ؛)))
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 5
      خب تحقیق کنید بالاخره بین این همه افراد چند تا انسان درست پیدا میشن
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 7
    قربون قد وبالات برم وقتی تمثال باشکوهت را میبینم به خودم افتخار میکنم که در زمانی نفس میکشم که دکتر خاتمی حضور دارد خدا برای سالیان سال ترا واسه ما نگهدارد
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 0
      __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر جنابعالی خدای تعالی حفظتان کند دعا کنیم و از خدا بخواهیم که همه ی ما را براه راست خودش هدایت کند تا حق بین و حقیقت طلب باشیم . قربان من و بسته ی ِ برجام __ خواستی بشوی برو بالای بام __ صبحانه و ناهار و سپس شام __ آنجا بنما صرف و مبر نام __ از من نشوم بدین سخن خام __ آهسته بگویم زیر گوشت نشوم رام __ ان شاءاللّه مؤفّق و مؤیّد و شادکام باشید . با عرض ادب و ارادت ، دوستدار کوچکتان ، بنده ی حقیر
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    11 1
    عمرو عاص های زمان
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      7 2
      عمروعاص به اصلاحات شرف داره
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 0
      خوب گفتی
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    4 1
    فتنه گران تاریخ، چقدر فتنه گری اینها کام مردم رو تلخ کردخدا اون دنیا کامتون رو با زقوم جهنم تلخ کنه امین 🤛🦵🖐️😈
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    5 1
    چون کاندیداهای وابسته شون رای چندانی نمی آورند روی آراء باطله حساب کردند ! خب بعضی ها در برگه رای می نویسند الاغ یا گاو ، یا گوساله آیا رادیکالها این رو به حساب خودشون میگذارند ؟
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 4
    منظور آرای نداده است
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    4 1
    اصلاح طلبان منفور قدرت طلب برای رسیدن به قدرت تمام ارزشهای اخلاقی را زیر سوال می برند تا روی کرسی مسند بنشینند این ها جایگاهی حتی برای مطرح شدن هم ندارند
  • Usef IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    5 1
    تهوع آوران اصلاحاتی
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    5 0
    به اصلاحات بگید جمعش کنید شوآف وقر وفر وفیلم بازی بسه ارباب صهیونیستتون درحال کودک کشی ونسل کشی است دیگه پول نداره واسه شماها هزینه‌کنه شماها هم دیگه به دردشون نمی خورید هم ازآخور می خواستید بخورید هم از توبره ،یکمی خودتون خاکی کنید حداقل واسه صهیونیست ها ازخودتون هزینه بدید برید اسرائیل شوآف بازی کنید بدون فتوشاپ وفریب و نیرنگ
  • فهیم IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    3 0
    قبلا گفته بودم این نکبت ها از افرادی که به هردلیلی رای نمی دهند یا رای باطله می‌دهند به نفع خودشان مصادره کنند اگر ذره ای شعور سیاسی داشته باشند بفهمند که اگر محبوبیت داشته باشند یک چوب خشک هم کاندید می کردند مردم رای می‌دانند اول مردم به علت ترک فعل ناراضی سپس طرفدار خود معرفی می کنند شیطان هم به پای اینها نمی رسد
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    5 0
    اصلاح طلب بی سواد شوآف بسه
  • رضا IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    6 0
    رای باطله ندهید اگر هم رای باطله دادید بنویسید اصلاح طلب هرگز هر گز.تا اصلاح طلب ها نگن به ما میخواستند رای بدهند
  • ابومصباح IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    5 0
    با سلام آقا جم کنید این بساط حزب و حزب بازیتونو. کدوم حزب مسخره شو درآوردید با این چپ و راست بازیهاتون. اگه شما قصدتون خدمت به ملت ایرانه گوش به حرف رهبر باشید. شما ها ک فقط تو فکر اینقد که کرسی‌های مجلس و وزارت ونه ها و سازمان‌ها رو تصاحب کنید . وای از دست این همه حزب ناکارآمد. این حزب شما به چه درد میخوره وقتی اقتصاد بیماره . وقتی جوونا بیکارن . وقتی مشکل ازدواج و مسکن و پیر جمعیتی داریم ....
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 1
    ره نطر من این طور نیست و اون بخش از اصلاحات هم نهایتا در بازی الگوریتمی اونها خ اهد بود .
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 2
    خوارج که خودتونید
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    چقدر ساره هستید که فکر می‌کنید مردم به حرف اصلاح طلبان گوش می‌کنند تورم کمر مردم رو شکونده بیکاری بی پولی اجاره های سنگین وعده های الکی همه چیز این مملکت مال آقایونه
  • US ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    4 0
    این محمد خاتمی واقعا یک آدم ساده لوح است و امر بخودش نیز مشتبه شده است که او واقعا یک کسی است.او تا اضمحلال و فرو ریختن آبروی نداشته اش دست در حماقت بر نخواهد داشت.
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 3
      شما نمیتوانید عزت خاتمی را پایین بیاورید من کاری به حزب ندارم
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      2 0
      خاتمی شرف دارد که بداند عزت کیلو چند است یه دنگ و دیوانه ای امثال شما طرفدارش هستید
  • حسين DE ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    اگر بخواهيم يك فرم و يا يك شكل از اصلاح طلبان ارائه بديم ميتوان با قاطعيت گفت كه سازمان تروريستى منافقين بازوى مسلح اصلاح طلبان است و اصلاح طلبان دفتر سياسى سازمان تروريستى منافقين در ايران است،شما هيچگونه اختلاف و يا تفاوت ماهوى بين اين دو جريان مشاهده نميكنيد ،و اما در مورد سعيد سنگتراش تنها جمله ائى كه در مورد اين منورالفكر كم سواد و مغز نخودى ميتوان گفت اين أست كه وى بمثابه يك فرد يك چشم است كه در بين كوران اصلاح طلبان پادشاه است.
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 2
    این جا نمیشه متن بلند از نطر گداشت
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 2
    در جواب اقای هم حالبه یکی از اقتصادانانی که طرفدارشم و تحلیلهاشو پیگیری می کنم هم همینو گفت اگر می دونستیم ایران در چه چاله ایست همه یک جبهه وسیع میانهرو تشکیل میدادیم
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    یک عده با خیابان بخواهند فشار وارد کنند که این فشار اتفاق خوبی نیست و احتمالا ایران را صعیف میکنه یا حتی تجزیه و جدایی اگر می خواهد با تجزیه بکشه این وسط خیابان امدن برای مجبور کردن حکام برای تن دادن به خواسته و منافع و ..لابی های عربی امریکا وصع موحود جهانی احتمالا ما بایک ایران شدیدا صعیف حتی به نسبت عربستان و امارات که الان ایران را گروگان گرفته روبرو میشیم ادامه صحبتم در انصاف نیوز دیل گفته های بیزن عبدالکریمی
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    یادتون باشه روسیه ای که از قبل دوستان به خاطر حمایت از اوکراین باهاش روابط را قط کردند با برجام هم دیگه نه موشک داریم نه هسته ای نه نفود متطقه ای ولش برادر بگدار تجزیه بشه این بجه ها راهم مچل خودتون نکنید گناه دارند 
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    واصح میگم اگر گفتمان انقلاب اسلامی پشیزی به این حرفها توحه کنه بی شعوری بیش نیست این بزرگترین گروگان گیری جهانه من خردی نمی بینم نه خردی نه ایرانی
  • مهدی US ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    هر جای دنیا هر حکومتی بود وقتی عدهای این حرف‌ها را می زدن جایشان تو گونی بود. اما با این قوه قضائیه بی بخار یک عده برانداز دم به ساعتحرف بیخود می زنن و کسی نیست ساکت شان بکند.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    19 4
    رای بی رای..باطله هم نمیدیم
    • DE ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      3 2
      نمیدی که نمیدی ...... / هم غیر قابل انتظار هم غیر قابل انتشار .عه چی شد. کامنت غیر قابل انتشار خَیله آسونه ایکی ثانیه میشه نوشت. ولی جدا خوانندگان برای بعضی از کامنتها زحمت میکشن حیفه دیگران از خوندنش محروم بشن. ذت زیاد چاکریم.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 9
    شما همه رو رد صلاحیت میکنید .بعد میگین مردم بیان به کاندید های ما رای بدن کره شمالی هم اینجوره
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 6
    زنده باد اصلاحات
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      1 0
      اخلالات
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    خدمت جناب آقای حجاریان عرض می کنم که بد نیست بدانید اگر کسانی در انتخابات شرکت می کنند ولی به کسی رأی نمیدهند برای این است که نظام را دوست دارند و میخواهند خلاف شرع کاری انجا نداده و گناه نکرده باشنداما چون شناختی از کسی ندارند لذا رأی سفید میدهند . کسی هم راضی نمی شود که زیررادیکال برود
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    براندازان با هم میگن میخندن
  • US ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ابراهیم بت شکن، بت بانکها رو بشکن🇮🇷🇮🇷🇮🇷
    • 262 IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      شکست دیگه وام های 18 درصدی شد 28 درصد .میخواهید بیشتر بشکنت ولی تا هم قدر هم زیاد شکسته .
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    عکس بالایی نشان دهنده ی ملاقات دو شیطان است.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 2
    توده ای کردن جامعه همیشه علیه نیروی نطم دهنده هست
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 2
    اگر جامعه را بامفهوم استبار توده ای کنید حتما علیه خودتون عمل میکنه
  • DE ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    سربازی کلاه خود را برعکس گذاشته بود سرش, از روبروی اطاق دژبانی بدون کنترل و مرخصی جیم میشد بیرون , جیم فنگ. دژبان در دفتر کارش نشسته بود مراقب , ولی فقط کلاه سرباز پیدا بود دژبانی فک میکرد سربازه داره میاد داخل. حالا مواظب اصلاح طلبها باشید نعل وارونه زدند چارثمه میخوان باز بیان راس قدرت و گلوگاههای رانت و ثروت و دلالی و شیتیل چون فقط در این کار تخصص دارند ولاغیر.قهر کردنشون دقیقا یک نوع آمدن است با دست عقب میزنند با پا جلو میکشند. چانه زنی در بالا فشار روی قشر آسیب پذیر پایین و گروگان گرفتن مردم برای استحاله انقلاب و حکومت.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 1
    برو کشکت را بساب
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    چه بگو بخند جانانه ای!واسه مملکت بدبخت ما نقشه میکشن
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 2
    شما میخواهید با انتشار این اخبار لج منتقدین اصلاحات در بیارید
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    اقرار کنند که رای های باطله یعنی ناامیدی از جناح اصلاحات در کنار مقبولیت نظام اصولگراها که رای خود را دارند.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 2
    با سلام، کاری به نظر اصلاح طلبان ندارم بعد از حدود 45 سال مردم چه جوری به وضع موجود که ناشی از مدیریت غلط جامعه است اعتراض کنند؟
  • طاهری IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    اصولا این زباله ها رای نمیدن ! فرق نمیکنه در کدوم کشور !یادمه میگفتند «رای بدین کوپن تون قطع نشه » !
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    اقتصاد مملکتو درست کن
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    وضع اصلاح طلبها که مشخص بود
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 1
    اصلاح طلب مخرب ،بمب ساعتی افکار ،با افکار مریض سلطه جویانه شون فقط منم منم به هر فیمتی
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 3
    من رای خواهم داد این حق من است نه آن حقی که دیگری برای من تعیین می کند
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    من به اصلاحات هیچ ایمان وباور قلبی ندارم اصلاحات کینه توز خودمحور
  • شیرزاد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    من به خدای خود وسرزمین خود برای باروری شکوفه های امید وترقه های زندگی ایمان دارم .خدالعنت کند اصلاحات بی وجود بی ایمان را ،ازکسی که به خدا ایمان ندارد وچنان غرق در غرور ودروغ های خویش است بیزارم .کسی که به خدا ایمان ندارد قابل اعتماد نیست
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    حجاریان شارلاتان
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 0
    اصلاحات عادت به نفرت پراکنی و دروغ پردازی دارند برحسب عادت شروع به نیرنگ بازی کرده اند
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    باز هم تحلیلهای سپهر سمیعی را راجع به توسعه ی نامتقارن در ویرگول بخونید جالبه یا تمدن سازی با بی تمدنی
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 4
    همیشه حق با حجاریان یوده
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    4 0
    در تمام فتنه ها و دسیسه ها همیشه یک یهودی مخفی حضور دارد
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    کاری به اصلاح طلبان ندارم که حنای دیگه رنگی نداره !
  • حسین IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    نافرمانی مدنی ؟
  • تورانی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    حکومت برای به عقل آوردن سعید حجاریان علیل چه تعبیری اندیشیده این مزدور کم خرد وطن فروش
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    خدایا شراین قوم فتنه جو را ازمملکتومادکم کن
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    ساختار اصلاحات ساختار شهوت پرانی ودعوت به شکم و است وبه بهانه های نبود زیرساخت های شهوت پرانی هرازچند وقت یک بار هدف را زندگی ابتدائیییی وحیوانی قلمداد می کند .چقدر ازتفکرات اصلاحات شهوت پرست خودبین ظاهرپرست بی خدا متنفرم
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    اصلاح طلب ها همون ها بودند که از زن ها استفاده ی ابزاری در سیاست کردند وسوء استفاده کردند از هروسیله ای برای صدرات خود
  • بچه ده IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    من یکی که حالم از گذشته خودم بهم میخوره وقتی خیال میکردم این شیادان اصلاح طلب، آدم حسابی اند.. اما خدا را صد هزار مرتبه شکر که اینقدر دروغهایشان برملا شد که امروزه دیگه مگر کسی عناد برداشته باشه و عمدا نخواد پلیدی و وطن فروشی این لیدر های اصلاحات را ببیند و گرنه مثل روز روشنه برای رسیدن به قدرت کارهایی میکنن که عقل جن هم بهش نمیرسه، طرفداران کور دلشان که نه یکذره فکر و منطق ندارند
  • Gghhh IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    چرا تمام این سالها پول کشور پول مردم به سمت کسانی سرازیر شده که به هیچ درد کشور و مردم نخورده اند هیچ مشکلی از مشکلات کشور و مردم را حل نکرده اند !!! هیچ گره ای از مشکلات را باز نکرده اند و فقط به طرق مختلف بیت المال و حق مردم را بالا کشیده اند و دنبال خوشگذرانی و زن بارگی و عشق و حال خودشان بوده اند ؟؟!!! به جای اینکه پول و سرمایه ی کشور و بیت المال به سمت کسانی سرازیر بشود که باعث پیشرفت کشور و مردم بشوند و گره ای از مشکلات مردم باز کنند !!!!!
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    با سلام پیشنهاد می شود دادستانی محترم قوه قضائیه این فتنه گران را احضار ، بازداشت و محاکمه کند و اجازه فتنه گری به آنها را ندهد اینها حرام لقمه هایی هستند که دهها سال از سر سفره انقلاب نه با زحمت بلکه نان مفت خوردند و لگد زدند و جز خیانت به انقلاب، کشور و مردم کار دیگری نکرده اند فکر می کنم اینها از همه خطوط قرمز نظام عبور کرده اند باید پایشان را شکست دستانشان را به گردنشان آویخت
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    رادیکالهای ، سالهاست که مردم را به انقلاب بدبین و باعث انزجار شده اند.
  • DE ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می چکد از چنگ تو / ای ز شراره ستم شعله به عالم زده امن و امان جهان یکسره بر هم زده / بر سر هر خرمنی در د ل هر گلشنی آتش بیداد تو صاعقه غم زده / ثروت انبوه تو خون دل توده هاست کین تو بر سینه ها دشنه ماتم زده / دزد جهان خواره ای دیو ستم پاره ای عقرب جراه ای روبه مکاره ای / جور و جفا در تو هست مهر و وفا در تو نیست زهر بلا در تو هست شهد صفا در تو نیست / در همه دور زمان چون تو ستم کاره نیست عامل هر فتنه ای صلح و صفا در تو نیست /آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می چکد از چنگ تو / در همه گیتی به پاست نائره جنگ تو گوش جهان خسته از طبل بد آهنگ تو / مظهر شیطان تو یی دشمن انسان تویی ای همه اهریمنی سرحد فرهنگ تو / رسم تو عصیانگری کار تو ویرانگری تیره شده عالم از حیله و نیرنگ تو / دشمن هر ملتی موجب هر ذلتی سایه هر وحشتی فتنه هر امتی / جور و جفا در تو هست مهر و وفا در تو نیست زهر بلا در تو هست شهد صفا در تو نیست / در همه دور زمان چون تو ستم کاره نیست عامل هر فتنه ای صلح و صفا در تو نیست......
  • DE ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    مردم اینها را اصلا آدم حسساب نمی کنند که به دستو رو توصیه آنها اهمیت بدهند
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    حجاریان!!عجب نام بامسمایی!مثل سنگ! باخاتمی،رادیکالهایی که گرای نافرمانی مدنی دادند!!!
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    مردم ایران تره هم نه برای اصولگرا ونه برای اصلاح طلب خرد نمیکنن
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    این «سنگاریان»دیگرچه بایدبگویدکه بفهمیم دشمن نظام است؟مگرنظام جزبرخاسته ی رای اکثریت مردم است؟
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    کاش این دوجرثومه ی فسادمی دانستندبه اندازه‌ی یک انگل نزدمردم بیش نیستند
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین... ایران درپناه امام زمانه
  • Gghhh IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    پول مردم کشور و بیت المال را پس بدهند نیمی از مشکلات مردم حل می شود !!!
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    تاحالا هرچی رای دادیم اشتباه ازآب درامدچون(نه کارشناس، نه بصیرت ونه علم غیب داریم که اگربه کسی رای بدهیم خوب ازاب دربیادووقت، امکانات،گارد,پول،شغل،درامد،تغذیه مناسب،دارودرمان بموقع ومناسب،خونه،خودرو،رسانه،حزب وابزارلازم برای تشخیص فرداصلح نداریم...)
  • محمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبای احمق میگن چون هممون رد صلاحیت میشیم تو انتخابات شرکت نمیکنن در حالی که متاسفانه تو اکثر شهرها نماینده تایید صلاحیت شده دارن پس دقیقا مشکلشون چیه بعضیام برن سگ بازیشونو بکنن بهتره
  • علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    اصلاح طلب عامل گسترش فساد.
  • امید IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    آذر این حرف ها رو از کجاها در می آری
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    تغییرجبهه مفسدین وسرمایههای اسراعیل درشرکت درانتخابات .ورقابت باارای باطله .ترجیح دادهاند تا ارای باطله رابرارای خود ترجیح دهند وانهارابه عنوان امارطرفداران خود حساب کنند منتخبشان در1400ازارای باطله کمتر رای اورد .دلیل تحریم همین است
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    خدایاریشه اسراعیل رابکن تاسرمایه های پلیدش نیز بسوزند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس