کد خبر 1574872
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
محسن مهدیان: سلبریتی‌ها را نمی‌توان حذف کرد

۱۱۰چهره اصلاح‌طلب در بیانیه‌ای از اصلاح‌طلبان خواستند در انتخابات پیش‌رو مشارکت داشته باشند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

یکم. ۱۱۰چهره اصلاح‌طلب در بیانیه‌ای از اصلاح‌طلبان خواستند در انتخابات پیش‌رو مشارکت داشته باشند. این بیانیه که ساعتی پس از انتشار تصاویر و عکس‌های پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن منتشر می‌شد تصریح می‌کند اصلاحات تدریجی تنها راه پیش‌روی ماست. از این بیانیه باید استقبال کرد و به فال نیک گرفت.

اما آیا این موضع جبهه اصلاحات ازجمله تشکیلات رسمی اصلاح‌طلبان است؟ به‌نظر می‌رسد اینطور نیست و همچنان بخشی از بدنه افراطی اصلاح‌طلبان بر طبل تحریم صندوق رأی می‌کوبند.

دوم. اواخر دولت خاتمی رهبرانقلاب موضوع خودی و غیرخودی را مطرح کردند. توصیه اکید ایشان این بود که فعالان سیاسی لازم است موضع خود را در قبال ضدانقلاب صریح و روشن اعلام کنند. به‌عنوان مثال در همان ایام بود که برخی از تندروهای اصلاحات، به خاتمی، لقب گورباچف دادند و البته وی حاضر نشد از این جریان و ادعای ساختارشکنانه‌شان اعلام برائت کند و کار بدانجا کشید که رهبری انقلاب سال۷۹ فرمودند خاتمی گورباچف نیست.

سوم. چند سال پیش با جمعی از فعالان انقلابی دیداری با سیدمحمدخاتمی داشتیم. در میان گفت‌وگوها یک نکته که بعدها خبری شد بسیار بااهمیت بود. خاتمی در آن جلسه تصریح کرد که سال۸۸ هیچ تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است و از این جهت با میرحسین موسوی و کروبی اختلاف نظر دارد.

اما خاتمی در پاسخ به این سؤال که چرا این موضع را علنی اعلام نمی‌کنید، گفت که ما دارای یک پایگاه رأی گسترده هستیم و این اظهارنظر باعث ازهم‌پاشیدن این پایگاه اجتماعی می‌شود.

چهارم. چند روزی است خبر دیدار خاتمی و اظهارات او درباره تقلب منتشر شده است اما برخی از بدنه اصلاحات تلاش می‌کنند آن ‌را تکذیب ‌کنند حال آنکه این خبر پیش‌تر هم منتشر شده و حتی فایل صوتی جلسه نیز در خبرگزاری تسنیم انتشار یافته است؛ اما این همه تلاش برای تکذیب این خبر چیست؟ گویی هنوز برخی به وسط‌ بازی‌کردن اصلاحات و تقویت پایگاه رأی‌شان میان مخالفان نظام دل‌خوش کرده‌اند اما اشتباه بزرگی می‌کنند.

پنجم. شبکه‌های اجتماعی بساط وسط بازی سیاسی را کامل جمع کرده‌اند. اصلاحات که همواره قدرتش را از بخشی از آرای ضدانقلاب به‌دست می‌آورد، امروز در میانه دوقطبی حقیقی انقلاب- ضدانقلاب حیران مانده است. رسانه‌های اجتماعی تکلیف هرکس را روشن کرده است. هرکس امروز خودش رسانه است و ضدانقلاب دیگر نیاز به رأی نمادین ندارد و حالا این اصلاحات است که باید تکلیفش را روشن کند؛ به همین دلیل برخی از بدنه اصلاحات جدا شدند و به صف ضدانقلاب پیوستند و بخشی دیگر از هویت اصلاحات درون نظام دفاع کردند اما هنوز عده‌ای خیال می‌کنند وسط بازی ممکن قدرت‌ساز است.

ششم. جبهه اصلاحات باید به این بلوغ برسد که حق در صداقت است نه پنهان‌کاری. اعلام موضع روشن نسبت به محکمات انقلاب اسلامی و نظام اندیشه امام(ره) از اصول اولیه کار سیاسی است. امروز کار ناتمام و روی‌زمین‌مانده اصلاحات را رسانه‌های اجتماعی برداشته‌اند و اساسا امکان وسط‌بازی سیاسی وجود ندارد. قدرت حقیقی در این است که آنچه پشت درهای بسته می‌گوییم را علنی نیز تکرار کنیم. از این جهت باید از بیانیه ۱۱۰اصلاح‌طلب در دعوت به مشارکت استقبال کرد و امید داشت این رشد سیاسی همه جبهه اصلاحات را از رأس تا ذیل پوشش دهد.

خاتمی سال۸۸ درباره ادعای تقلب سکوت کرد و شد آنچه نباید می‌شد و چه هزینه‌ها که بر مردم و کشور رفت. امید است آن اشتباه تاریخی را مجدد تکرار نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • سید IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    11 17
    قهر یا عدم شرکت و یا تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور را از الطاف الاهی باید دانست چرا که این جماعت یأجوج و لجوج و مأجوج اگر برنده انتخابات شوند کشور را به جولانگاه جاسوسان صهیونی تبدیل می کنند و علم و صنعت کشور را تعطیل و اگر بازنده انتخابات شوند زمینه بلوا و فتنه و آشوب و ناامنی را به شیوه انقلاب های رنگی جورج سوروس صهیونی فراهم می کنند! پس عدم شان به ز وجود!
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    6 9
    انتخابات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخ
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    یک رییس جمهوری بود که سال 76 چنان شور سیاسی تو جامعه برای نسل جوان ایجاد کرده بود که باورش برای اصحاب قدرت تو ایران هم خیلی سخت بود این همه محبوبیت .دوراول با نفت 10 دلاری اقتصاد ایران رو تونست با روابط خوب بین المللی وتنش زدایی اداره کنه ودوردوم بهترین عملکرد اقتصادی دولتهای ادوار بعد انقلاب رو داشت .اون سالها دلار نوسان قیمتی نداشت تورم تقریبا نزدیک تک رقمی بود خودرو تو کارخونه بهت التماس میکردن قسطی بدن بدون قرعه کشی وبا وام مسکن میتونستی یک خونه متوسط کوچیک برای شروع زندگی تومرکز شهر بخری .حالا بیست سال ازاون سالها گذشته وامثال مهدیان ها وآدمهایی بدون رزومه شدن تصمیم گیر مملکت .حاصل مدیریتشون شده گوشت 600 تومنی ودلار 55 تومنی .فقط دنبال تنش وجنگ هستن والبته مردم رو از نظام سیاسی کشور دورودورتر کردن چون به خالص سازی برای خودشون فقط اعتقاد دارن .دروغ میگن خیلی راحت چون شاید حکم شرعی برای این دروغهاشون دارن .حالا سال 88 ایشون مدعی هست که سید محمد خاتمی رو دیده وخاتمی هم گفته که تو انتخابات تقلب نشده .خاتمی هم تکذیب کرده اما خواب ایشون راست میگه وخاتمی دروغ .
  • بهمن FR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    مشگل اصلاح طلب واصول گراها این است که در توهم بسر میبرند
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      1 0
      دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود موفق شد هم اقتصاد را نابود کند هم جان مردم را بخطر بیندازد و بیش از 130،000 هموطنمان را با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به کشتن بدهد و افتخار رساندن رکورد روزانه تلفات کرونا تا 720 نفر مردم بیگناه در روز را برای خودش ثبت کند. بدتر از همه افشاگری عباس عبدی در فروردین 1399 بود که مشخص کرد روحانی و ظریف با بالا بردن تلفات کرونا و با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا دنبال زنده کردن برجام بوده اند. دولت رئیسی با وارد کردن واکسن کرونا و واکسیناسیون گسترده تلفات را به صفر نفر در روز رساند و ممکن بودن وارد کردن واکسن و عمدی بودن وارد نکردن واکسن کرونا توسط اصلاح طلبان و حامیان برجام را بطور عملی اثبات کرد.
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      2 0
      دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود موفق شد هم اقتصاد را نابود کند هم جان مردم را بخطر بیندازد و بیش از 130،000 هموطنمان را با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به کشتن بدهد و افتخار رساندن رکورد روزانه تلفات کرونا تا 720 نفر مردم بیگناه در روز را برای خودش ثبت کند. بدتر از همه افشاگری عباس عبدی در فروردین 1399 بود که مشخص کرد روحانی و ظریف با بالا بردن تلفات کرونا و با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا دنبال زنده کردن برجام بوده اند. دولت رئیسی با وارد کردن واکسن کرونا و واکسیناسیون گسترده تلفات را به صفر نفر در روز رساند و ممکن بودن وارد کردن واکسن و عمدی بودن وارد نکردن واکسن کرونا توسط اصلاح طلبان و حامیان برجام را بطور عملی اثبات کرد.
    • DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      0 0
      بهمن نالیده :مشگل اصلاح طلب واصول گراها این است که در توهم بسر میبرند// خخخخخ از تو متوهم تر هیچکس نیست . داداش اینکه اصولگراها را اصلاحات مالی کنی نخ نما شده سالهاست در انتخابات تکرار میشه . باز انتخابات شد سر و کله یک مشت متوهم پیدا شد به نفع اصلاحطالبان اصولگراها را اصلاحات مالی کنند.
  • FR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    8 14
    رای بی رای
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      15 6
      رای خوبست از روی شعور و آگاهی باشد؛ بر کسانی که ازین نعمت گران‌سنگ محرومند حرجی نیست که نیست ...!
  • علی DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    9 6
    وقتی آقای خاتمی بیان می‌کند: اعلام عدم تقلب در انتخابات رآی گروهی ما را می شکند ؛ معنی آن پیروزی شیطان منافع و درون است که در مقابل این انقلاب الهی به( حق) کار ندارد بلکه دنبال سود و زیان شخصی و گروهی است.
  • DE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    2 0
    حالا چرا مثلا ۱۱۱ نفر یا ۱۰۹ نفر یا ۱۱۵ نفر نشدند؟؟ حتما باید عدد معروف که به حروف ابجد می‌شود یا علی را انتخاب کنند؟؟ یا پلیس ۱۱۰ هستند. عجیبه کل زندگی هامون شده کلک و تبلیغات ونقشه. مال است نه جان است که آسان بتوان داد !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس