سازمان عفو بین‌الملل: دست کم ۹۵ غیرنظامی فلسطینی در رفح شهید شدند

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، دست کم ۹۵ فلسطینی غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند که نیمی از آنها کودک هستند.

به گزارش مشرق، این سازمان روز دوشنبه در درگاه پایگاه رسمی خود اعلام کرد: دلایل جدیدی مبنی بر وقوع حملات غیرقانونی رژیم صهیونیستی که منجر به کشتار دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی شده، به دست آمده است.

به گزارش رسانه های عربی، عفو بین الملل تأکید کرد: بر اثر وقوع چهار حمله هوایی غیرقانونی به رفح، دستکم ۹۵ غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده اند که نیمی از آنها کودک هستند.

بنا به اعلام این سازمان، حملات یادشده رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت غیرنظامیان در رفح شد، در منطقه ای به وقوع پیوسته است که انتظار می رفت [به دلیل پناه بردن شمار زیادی از آوارگان فلسطینی به آن] از امنیت برخوردار باشد.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. وی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست ها وارد کردند؛ رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۶۷ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس