کد خبر 1574192
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا، با اشاره به سالروز جشن انقلاب اسلامی نوشت:

غایت انقلاب اسلامی، پایه‌ریزی تمدن اسلامی است. خطی که امام (ره) برای ما مشخص کرد و البته تشکیل کامل و جهانی آن هدف والا صرفا با حضور حضرت صاحب الزمان (عج) اتفاق خواهد افتاد. اما این قدم بزرگ، آن هم در دنیایی که بین مادی‌گرایان راست و چپ تقسیم شده بود، اقدام شگرفی بود که فقط از آن مرد خارق‌العاده برمی‌آمد.

سرنگونی طاغوت در محیط جغرافیایی ایران و شکل‌گیری حکومتی که مبتنی بر فقه شیعی و پشتیبانی مردمی باشد، قدم‌های اول آن تمدن سازی بود که صورت گرفت. امام (ره) بهتر از هر کسی نقش مردم در تداوم نهضت و فرایند تمدن سازی را درک می‌کرد، لذا جمهوریت را در هسته اصلی نظام جدید و در کنار اسلامیت قرار داد تا مردم نوبه‌نو نسبت به سرنوشت این فرایند تصمیم بگیرند.

مسیری شروع شد که با نقض غرب و شرق معنا پیدا می‌کرد و همین باعث شد تا قدرتمندان علیه آن به صف شوند. از جنگ هشت ساله تا تحریم چهل ساله و... . اما ترکیب جمهوریت و اسلامیت، در نگاهی کلی موفق عمل کرد. درست است که برخی نفاق‌ها و بسیاری از فشارها باعث شد تا کارآمدی نظام در بعضی از زمینه‌ها به ویژه حوزه اقتصاد مخدوش شود اما همین باقی ماندن و قدرتمند شدن در این شرایط، خود نشان دهنده‌ی کارآمدی آن ایده‌ی طلایی بود.

حالا و در این ایام باید از واقعی شدن ایده تمدن اسلامی سخن بگوییم. تمدن با یک کشور و در یک محدوده جغرافیایی شکل نمی‌گیرد و باید حتما مجموعه‌ای از کشورها با یک سلسله ایده مرکزی را شامل شود. این یعنی تمدن اسلامی صرفا با ایران سربلند نمی‌کند. پس برادران و خواهرانی از سراسر جهان اسلام لازم است تا تمدن را باهم بسازند. در اینجا ایده مرکزی امام (ره) بازهم کار می‌کند و می‌بینید که یمن و عراق و لبنان با پشتیبانی مردمی و براساس دستور اسلامی، اقدام می‌کنند و برایش هزینه می‌دهند.

ما در آستانه‌ی رشد و نمو تمدن اسلامی بر روی زمین هستیم. جاییکه گروهی از کشورها با یک سری ایده‌ی مشترک، مسیری خلاف تمدن‌های موجود را طی می‌کنند تا توحید را بر مسند حکمرانی بنشانند. البته که لازم است تا این ایده‌ها در عرصه‌های مختلف بسط داده شود. اقتصاد، ژیوپولتیک، علم و رسانه از مهمترین موارد است. درک شرایطی که در آن قرار داریم، ما را واقعا امیدوار به آینده خواهد کرد. قطعا این بخشی از همان قله‌ای است که در نزدیکی آن قرار گرفته‌ایم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس