کادر فنی به تیم ملی کمکی نکرد/ برنامه‌ای برای بردن قطر نداشتیم

کارشناس و پیشکسوت فوتبال معتقد است نداشتن فلسفه مشخص در بازی ها موجب شد تیم ملی ایران در دیدار با قطر نتواند به پیروزی برسد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ بر ۲ از قطر شکست خورد و از راهیابی به دیدار نهایی باز ماند.

حمید درخشان بازیکن سابق تیم ملی و مربی فوتبال در گفت و گویی در خصوص شکست برابر قطر و حذف تیم ملی ایران از این مسابقات گفت: ما در این مسابقات یک فوتبال منطقی را به نمایش نگذاشتیم و احساسی بازی کردیم. احساس هرگز نمی‌تواند بر منطق غلبه کند.

وی ادامه داد: در نیمه دوم دیدار با ژاپن این بازی احساسی جواب داد و ما هم از برد تیم ملی خوشحال شدیم اما در تمام ۵ بازی قبلی هم شاهد نوسان‌های زیادی در تیم بودیم و هیچ‌گونه فلسفه مشخصی نداشتیم.

کادر فنی به تیم ملی کمکی نکرد/ برنامه‌ای برای بردن قطر نداشتیم

فلسفه نداشتیم

وی ادامه داد: نداشتن فلسفه بازی موجب شکست تیم ملی شد. اگر در دیدارهای قبلی برنده می‌شدیم به لطف حضور بازیکنان باکیفیت و داشته‌های خوبمان در داخل زمین بود. مشکلی که وجود داشت این بود که وقتی برنده می‌شدیم کسی سراغ آنالیز و بررسی بازی‌ها نمی‌رفت و به همین دلیل شاهد بودیم که در چنین زمان‌هایی برنامه‌ای برای جبران نتیجه نداشتیم و اگر هم این اتفاق می‌افتاد روی اتفاقات بود.

این کارشناس فوتبال در خصوص اهمیت وجود فلسفه بازی گفت: تعیین سیستم و ترکیب به معنای تعیین فلسفه بازی نیست. فلسفه فوتبال یعنی بازی باقاعده و داشتن برنامه و تاکتیک تیمی تمرین شده برای خلق موقعیت و رسیدن به گل. اما ما در این بازی‌ها شاهد بودیم که هر بازی با بازی قبل متفاوت بود و بازی احساسی و غیرمنطقی را به نمایش می‌گذاشتیم و تنها امیدوار بودیم برخی بازیکنان باکیفیت بتوانند در شرایط دشوار، ما را نجات دهند.

بازیکن سابق تیم ملی در خصوص عملکرد قطر در دیدار نیمه نهایی برابر ایران افزود: قطر به خوبی توانسته بود تیم ما را آنالیز کند و راهکار مناسبی برای مقابله با ما پیدا کرده بود. بیشتر تعویض‌های این تیم در خط دفاعی بود و آنها می‌دانستند که ما به دلیل ارائه بازی مستقیم فشارهای زیادی را روی خط دفاعی حریف ایجاد می‌کنیم و به همین دلیل هم بود که تلاش کرد این منطقه از زمین را تقویت کند.

کادر فنی به تیم ملی کمکی نکرد/ برنامه‌ای برای بردن قطر نداشتیم

تعویض‌ها اشتباه بود

وی در خصوص تعویض‌های تیم ملی در این بازی گفت: ما در این بازی برنامه مشخصی نداشتیم و فقط در اواخر بازی فوروارد اضافه کردیم بدون آنکه به نحوه رسیدن توپ به مهاجمان فکر کنیم و این راهکار مناسبی نبود. در دیدار با ژاپن استفاده از مهاجمان قدبلند به دلیل ضعف حریف در بازی هوایی نتیجه داد اما قطر به خوبی این نقطه قوت ما را از ما گرفته بود. در اواخر بازی فرصت‌هایی برای گلزنی داشتیم اما دقیقاً پیش از آنکه توپ جهانبخش به تیر دروازه قطر اصابت کند بازیکنان قطر هم فرصت خوبی برای گلزنی داشتند.

این پیشکسوت فوتبال افزود: اگر به این مرحله رسیدیم به دلیل عملکرد فنی خوب تیم بود. عملکرد فردی بازیکنانی که در اروپا بازی کرده اند موجب شد به اینجا برسیم اما در آن بخشی از بازی که باید کادر فنی به تیم کمک می‌کرد چیزی به تیم افزوده نشد و تسلیم شدیم.

وی در پایان در خصوص حواشی پیش از دیدار در خصوص انتخاب داور گفت: در این بازی به جای تمرکز روی بازی با قطر، روی حواشی متمرکز شدیم و به حاشیه رفتیم. داور در این دیدار عالی عمل کرد و به واقع خوب خوب بود اما تیم ما به جای تمرکز روی بازی خودش روی عملکرد او متمرکز شده بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی رغم اینکه IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 0
    گلهایی که از گل دوم قطرو سوریه و ژاپن و امارات خوردیم همه از سمت رامین رضاییان و راست بود ...روزی که صادق محرمی مصدوم شد من حدس زدم از این ناحیه زیاد ضربه میخوریم دقیقا نیمه دوم بعد از تعویض اجباری محرمی سمت رامین رضاییان ضعیف شد و از همونجا گل خوردیم.تیم تحلیلی و کادر فنی آیا عقلشون به این نرسید؟! تا کاری برای دفاع راست کنن ؟! معلوم بود سه پنج دو قطر برای از نابودی هافبک های ما بود ..حتی از اول بازی هم میشد طارمی رو بازی نداد چون عربها گرفته بودنش یا باید تعویض میشد . تعویض ها بد بود ..خیلی بد .قلی زاده و قایدی باید نیمه دوم میومدن تو زمین..این چه کادر فنی و مربی ای هست که من کارگر فهمیدم ولی اونایی که داخل فوتبال هستن نفهمیدن
  • ایرانی با غیرت IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    کادر فنی تیم ملی اگر به درد بخور بود حداقل این را تشخیص میداد که مهره کلیدی قطری ها را بایستی هر طور شده مهار کرد و از کار انداخت ولی این کار نکرد و این شماره 11 قطر هم دمار از روزگار تیم ما دراورد!؟ و جناب سرمربی هم میفرمایند کادر فنی تیم ملی ایرادی ندارد؟!
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 0
    موقعیت گل ايران به مراتب‌ از قطری‌ها بيشتر بود فقط درزدن ضربه آخر بچه‌ها حجله می کردن درهمان نیم اول ايران می‌توانست دو برصفر ازحریف پیش بیفتد ودرنیمه دوم هم با بدبیاوری تیم ایران همره بود وتوپ به تیر وبه بازيکنان حریف خورد تاگل نشود تا قطری‌ها برنده بشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس