گزارش رسانه آمریکایی از مدیریت پشت پرده سردار قاآنی | او یک سردار بی تکلف است ؛ ترور سلیمانی انرژی ایران را آزادتر کرد

وال استریت ژورنال نوشت: مردی که جانشین سلیمانی شد بسیار متفاوت است، یک توافق‌گر پشت پرده که اکنون با یک کار دشوار جدید روبرو است: استفاده از این مجموعه گروه‌های مسلح برای گسترش رد پای ایران، بدون برانگیختن انتقام ویرانگر از سوی ایالات متحده.

به گزارش مشرق، رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی کوتاه به فرماندهی سردار اسماعیل قاآنی در نیروی قدس سپاه پرداخته است. این گزارش از سردار قاآنی به‌عنوان کسی یاد می‌کند که کلید آرامش منطقه در دست اوست.

بخش‌هایی از این گزارش را می‌خوانید.

چهار سال پیش، ایالات متحده یک حمله پهپادی برای از بین بردن مردی که رهبری عملیات‌های شبه‌نظامی مخفی ایران را بر عهده داشت، انجام داد. قاسم سلیمانی به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین فرمانده نظامی خاورمیانه، پیروانی با مکتب فکری داشت و نیروی قدس خود را در بالای شبکه شبه‌نظامیان منطقه‌ای قرار داده بود که بیش از دو دهه نفوذ نظامی ایران را در سراسر جهان عرب گسترش داده بود. مراسم تشییع جنازه او چنان جمعیت عظیمی را به سوی خود کشاند که بیش از ۵۰ نفر در ازدحام جمعیت از بین رفتند.

مردی که جانشین او شد بسیار متفاوت است، یک توافق‌گر پشت پرده که اکنون با یک کار دشوار جدید روبرو است: استفاده از این مجموعه گروه‌های مسلح برای گسترش رد پای ایران، بدون برانگیختن انتقام ویرانگر از سوی ایالات متحده.

از زمان تحویل گرفتن فرماندهی نیروی قدس سپاه، اسماعیل قاآنی بی‌سروصدا برای یکپارچه کردن شبه‌نظامیان مختلف که تحت هدایت ایران از بغداد تا دریای سرخ کار می‌کنند، اقدام کرده است. آنها در منطقه موقعیتی را ایجاد کرده‌اند که دولت ایالات متحده آن را بی‌ثبات‌ترین وضعیت در دهه‌های اخیر در خاورمیانه می‌نامد.

از جنبش شورشیان حوثی در یمن گرفته تا شبه نظامیان شیعه در سوریه و عراق، وابسته‌های شبه‌نظامی قاآنی این پتانسیل را دارند که مجموعه‌ای از درگیری‌ها را که با حمله حماس در ۷ اکتبر آغاز شد، شعله‌ور کنند و با هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی، آمریکا را بیشتر به باتلاق بکشانند، همانند حمله پهپادی که بیش از یک هفته پیش منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن شد.

هنگامی که ایالات متحده با حمله به شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سراسر سوریه و عراق در آخر هفته پاسخ داد، این پیامی بود که مستقیماً به قاآنی خطاب شده بود: عقب نشینی کنید.

اینکه قاآنی بتواند بر روی شبه‌نظامیانی که به تازگی در جنگ اسرائیل با غزه تحریک به تقابل شده‌اند و از طرف آمریکا زخم برداشته‌اند مهار بزند یا نه، شاید بزرگترین منبع عدم اطمینان در سراسر منطقه باشد.

ترور سردار سلیمانی توسط ایالات متحده تلاشی خاص برای از بین بردن زنجیره فرماندهی از تهران تا متحدان مسلح آن بود که از سوریه و عراق تا یمن، لبنان و سرزمین‌های فلسطینی فعالیت می‌کردند. اما این (ترور) توانایی آنها را برای به هم ریختن منطقه کاهش نداد. این (اقدام) تنها آنها را آزادتر کرد، کشتیرانی در دریای سرخ را مختل کرد، به اسرائیل حمله کرد و تهدیدی فزاینده برای نیروهای آمریکایی ایجاد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    44 4
    بعد از شهادت سردار دلها رژیم جعلی صهیونیستی یک روز خوش به خودش ندیده و به حول و قوهٔ الهی بقایش به پایان نزدیکه
  • ایرانی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    38 4
    مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا. از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      23 3
      عجب احمقیهست که به آیه قرآن نظر منفی میده. قرآن نور هست و حقیقت
  • SG ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    21 3
    صدای پای مالک اشتر از اعماق تاریخ به گوش می رسد
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    15 3
    انتقام ویرانگر امریکا!!!! یانکیها کی از توهم خارج میشن؟
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      5 1
      وقتی کشته بشن
  • DE ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    7 3
    .......ترور سردار سلیمانی توسط ایلیاتی های مفتضحه امریکاه تلاشی خاص برای از بین بردن زنجیره فرماندهی از تهران تا متحدان مسلح آن بود که از سوریه و عراق تا یمن، لبنان و سرزمین‌های فلسطینی فعالیت می‌کردند. اما این (ترور) توانایی آنها را برای به هم ریختن منطقه کاهش نداد. این (اقدام) تنها آنها را آزادتر کرد، کشتیرانی در دریای سرخ را مختل کرد، به اسرائیل حمله کرد و تهدیدی فزاینده برای نیروهای آمریکایی ایجاد کرد.
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    3 8
    سالها پیش اول سلیمانی را اصطلاحا بولد کردند و بعد او را ....قاانی مراقب باش
  • مهدی US ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    14 3
    ایران و ایرانی به این عزیزان و دلاوران افتخار می کند. الهی پروردگار و شهدای کربلا نگهدارشان باشد. این عزیزان ثمره انقلاب خمینی کبیر هستند نه یک مشت که فقط برای نفع شخصی و هم کیشان خودشان در راحت خانه های میلیارد زندگی می کنند و ادعای انقلابی گری می کند و مملکت را تاراج کرده اند و می کنند.
  • مرتضی رضائی US ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    فرمانده فرمانده آماده ایم آماده
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    امریکاه باید گورش رو گم کنه از خاورمیانه بره بایدن زپرتی هری
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    سردار قاآنی مرد تنهای شب..
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    باید حفاظت جانی و شخصی سردار قاانی بیش از پیش افزایش یابد.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    تا چشمای کثیفتون کور مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس