کد خبر 1572002
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرام خود نوشت:

همزمان با بمباران نمایشی و بی تاثیر آمریکا به برخی مواضع از قبل تخلیه شده ی مقاومت در عراق و سوریه، گزارش ها از هدف قرار گرفتن یک کشتی دیگر در بحر احمر توسط یمنی ها حکایت دارد. همچنین همزمان با عملیات CENTCOM در عراق و شام، پایگاه آمریکایی کونیکو زیر ضربات راکتی مقاومت قرار گرفت.

آمریکا باید بداند که تقلایش برای بقای بیشتر در منطقه بی فایده است. ایالات متحده دیگر نمیتواند مثل سابق یک حضور پایدار و امن در غرب آسیا داشته باشد و هرچه میگذرد بر دردسرهایش افزوده خواهد شد.

از نکات مهم حملات دیشب آمریکا میتوان به اعلام رسمی این موضوع اشاره کرد که حملاتشان را قبل از اقدام به اطلاع دولت عراق رسانده اند. این یعنی علیرغم ادامه قلدری ها، ایالات متحده مجبور شده [ولو در ظاهر] به حاکمیت عراق احترام بگذارد.

نکته بعدی که باید به آن اشاره شود ماهیت حمله آمریکایی ها بود که در ظاهر تلافی جویانه بود، لیکن عملیات خود را با گروهی از داعشی ها روی زمین هماهنگ کرده بودند که البته با قدرت توسط رزمندگان مقاومت عراق دفع گردید.

همان داعشی که آمریکا به بهانه سرکوب آن حضور خود در عراق و سوریه را طولانی کرده، حالا همکار آنها شده است. البته بر کسی پوشیده نیست که داعش را خود آمریکایی ها ساخته بودند و سران ایالات متحده نیز قبلا به آن اعتراف کرده اند.

جو بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و حمله مقاومت به پایگاهشان در اردن علاوه بر ضربات جدی نظامی و امنیتی، دولت دموکرات آمریکا را نیز در موضع ضعف قرار داد. کاخ سفید اکنون در تنگنا قرار گرفته است؛ نه میخواهد و نه میتواند با جمهوری اسلامی درگیری مستقیمی داشته باشد، لیکن پذیرش خفت در آستانه انتخابات را نیز برای خود دشوار میداند.

لذا حملات دیشب به مواضع از قبل تخلیه شده مقاومت، بیش از هرچیز یک شوی تبلیغاتی و دستاوردسازی از "هیچ" ارزیابی میشود. کما اینکه برخی رسانه های غربی از جمله رویترز در خبرهایی مبهم و دروغین به نقل از مقامات ناشناسی در ارتش آمریکا گفته اند به برخی پایگاه های سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی اش حمله شده است!

این درحالی است که منابع ایرانی قویا این ادعاها را رد کرده اند.

جو بایدن نیز بلافاصله پس از این حملات بی تاثیر در بیانیه ای اعلام کرده خواستار گسترش درگیری ها نیست. یعنی با ما کاری نداشته باشید، ما هم بیخیال شما خواهیم شد. حال آنکه این تازه اول ماجراست و مقاومت فشار بر آمریکا را در دو فاز، ۱- تا توقف جنگ غزه و ۲- اخراج آمریکا از منطقه تا آخر ادامه خواهد داد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس