کد خبر 1571729
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
وداع عجیب ۶ بخت قهرمانی با جام ملت‌های آفریقا

جام ملت‌های آفریقا که هم‌اکنون به میزبانی ساحل عاج برگزار می‌شود، با شگفتی‌های جالب توجهی همراه بوده است.

به گزارش مشرق، سی‌وسومین دوره جام ملت‌های آفریقا درحالی به میزبانی ساحل عاج برگزار می‌شود که دور یک هشتم نهایی این رقابت‌ها با معرفی هشت تیم برتر به پایان رسید. این مرحله نیز همانند مرحله گروهی این رقابت‌ها با شگفتی‌های جالب توجهی همراه بود.

۱۶ تیم برتر قاره سیاه درحالی رقابت‌های خود را در دور حذفی آغاز کردند که در دور گروهی ۳ شگفتی بزرگ رقم خورد. الجزایر، غنا و تونس که هر کدام از مدعیان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها بودند در همان دور گروهی کنار رفتند و خیلی زود ساحل‌عاج را ترک کردند.

آنگولا در نخستین بازی این مرحله موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر نامیبیا را شکست دهد تا صعود مقتدرانه‌ای به دور بعدی داشته باشد. نیجریه نیز با دبل لوک‌من موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر کامرون را حذف کند تا یک مدعی دیگر نیز از دور این رقابت‌ها کنار برود. نیجریه در مرحله یک چهارم نهایی باید برابر آنگولا به میدان برود.

وداع عجیب ۶ بخت قهرمانی با جام ملت‌های آفریقا

کیپ‌ورد تیم شگفتی‌ساز این رقابت‌ها که در گروه B بالاتر از مصر و غنا، صدرنشین گروه و موفق شد موریتانی را شکست دهد تا همچنان به شگفتی‌سازی خود ادامه دهد. آفریقای جنوبی یکی دیگر از تیم‌های شگفتی‌ساز این مرحله بود. این تیم که پایین‌تر از مالی به عنوان تیم دوم گروه E ‌راهی دور یک هشتم شد باید به مصاف مراکشی می‌رفت که با توجه به عملکرد خیرکننده‌اش در جام‌جهانی بخت نخست قهرمانی در این رقابت‌ها بود.

در کمال ناباوری آفریقای جنوبی با نتیجه ۲ بر صفر مراکش را شکست داد تا بزرگ‌ترین شگفتی این جام را به نام خود رقم بزند. دو تیم کیپ‌ورد و آفریقای جنوبی در دور یک چهارم باید برابر یکدیگر به میدان بروند.

مصر که با سه تساوی به عنوان تیم دوم گروه B راهی دور حذفی شد، باید به مصاف کنگویی می‌رفت که در گروه F با همین وضعیت موفق شد جواز حضور در بین ۱۶ تیم برتر آفریقا را کسب کند. این بازی نیز در عین ناباوری با نتیجه یک - یک مساوی به پایان رسید تا ضیافت‌های پنالتی تکلیف تیم صعود کننده را مشخص کند. در پایان کنگو با نتیجه ۸ بر ۷ موفق شد مصر را شکست دهد تا با این نتیجه و حذف فراعنه شگفتی دیگری در این جام رقم بخورد.

گینه استوایی هم که به عنوان صدرنشین در گروه A بالاتر نیجریه و ساحل عاج میزبان جواز حضور در این مرحله را کسب کرده بود با نتیجه یک بر صفر برابر گینه شکست خورد تا این تیم حریف کنگو در یک چهارم نهایی شود.

وداع عجیب ۶ بخت قهرمانی با جام ملت‌های آفریقا

ساحل عاج که بعد از شکست مفتضحانه برابر گینه استوایی سرمربی خود را اخراج کرد در یک دیدار دشوار باید به مصاف سنگال مدافع عنوان قهرمانی می‌رفت. شیرها در این بازی خیلی زود پیش افتادند اما فران کسیه از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند تا ضیافت‌های پنالتی سرنوشت تیم صعود کننده را رقم بزند.

وداع عجیب ۶ بخت قهرمانی با جام ملت‌های آفریقا

در ضربات مرگبار پنالتی نیز تیم میزبان موفق شد با نتیجه ۵ بر ۴ سنگال را شکست دهد و این تیم را حذف کند. با این نتیجه مدافع عنوان قهرمانی خیلی زود این رقابت‌ها را ترک کرد تا شگفتی بزرگ دیگری در این جام رقم بخورد. همچنین مالی با نتیجه ۲ بر یک بورکینافاسو را شکست داد تا حریف ساحل عاج در دور یک چهارم نهایی شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    کیپ ورد دوره قبل ۱۶ تیم بود زیاد شگفتی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس