کد خبر 1571138
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
1

تولید هراس در جامعه از سوی یک کمپین سیاسی هدایت شده و پیام‌های انتخاباتی دارد!

سرویس سیاست مشرق- برخی از اعتدالیون و حامیان حسن روحانی تاکید دارد که احتمال وقوع جنگ بین ایران و آمریکا افزایش یافته است.

این افراد با بیان اینکه احتمال وقوع جنگ بین ایران و آمریکا به این دلیل نیست که دو طرف خواهان جنگ هستند بلکه به این دلیل است که هر دو طرف اطمینان دارند که طرف دیگر خواهان جنگ نیست، تصریح می کنند، به پشتیبانی این اطمینان، هر کدام وسوسه می‌شوند که از خطوط قرمزی عبور کنند که اگر چنین اطمینانی نبود از آن خودداری می‌کردند!

این دسته اعتقاد دارند که طرفی که تحقیر شده و خود را قربانی می‌داند به کمک همان اطمینان، دست به تلافی در عبور از خط قرمز طرف مقابل می‌زند و به این ترتیب، بار دیگر در معرض تلافی متقابل قرار می‌گیرد. این مارپیچ صعودی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که طرفین ناگهان خود را در میانه یک جنگ ناخواسته و برگشت‌ناپذیر می‌بینند.

این چهره‌ها در ادامه با تاکید بر در آموزی استراتژیک از شرایط حاضر تاکید دارند، اولین در استراتژیک آن است که دلایل افتادن در دام جنگ ناخواسته، به عواملی بیش از شواهد و اسناد معتبری مربوط می‌شود که دولت‌ها درباره نیات دشمنان‌شان برای امتناع از جنگ در اختیار دارند.

حامیان حسن روحانی همچنین در بیان درس استراتژیک دوم نیز تصریح می کنند، هرگز نباید اطمینان از نیت دیگر کشورها برای خودداری از آغاز جنگ را مبنای تصمیم‌گیری قرار بدهیم؛ حتی اگر مدارک کافی در اثبات وجود چنین نیتی در دست داشته باشیم.

گفتنی است محور احتمال جنگ میان ایران و آمریکا در حالی از سوی جریان معاند و برخی نیروهای داخلی برجسته می شود.

روشن و مبرهن است که برخی می کوشند تا سیاست خارجی موجود و به تعبیر خود هژمون شدن دیدگاه‌های رادیکال (به بیان دیگر مقاومت) را دلیل تنش‌های منطقه‌ای تعریف کنند، تولید هراس در جامعه، یک کمپین سیاسی در انتخابات را نیز ساماندهی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • من IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    4 1
    شعار پوچ و توهم
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      1 0
      دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود موفق شد هم اقتصاد را نابود کند هم جان مردم را بخطر بیندازد و بیش از 130،000 هموطنمان را با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به کشتن بدهد و افتخار رساندن رکورد روزانه تلفات کرونا تا 720 نفر مردم بیگناه در روز را برای خودش ثبت کند. بدتر از همه افشاگری عباس عبدی در فروردین 1399 بود که مشخص کرد روحانی و ظریف با بالا بردن تلفات کرونا و با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا دنبال زنده کردن برجام بوده اند. دولت رئیسی با وارد کردن واکسن کرونا و واکسیناسیون گسترده تلفات را به صفر نفر در روز رساند و ممکن بودن وارد کردن واکسن و عمدی بودن وارد نکردن واکسن کرونا توسط اصلاح طلبان و حامیان برجام را بطور عملی اثبات کرد.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    9 1
    این بزدلان ترسو کجا و امثال سردار سلیمانی ها کجا؟!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    14 1
    البته دارودسته روحانی وخصوصاشخص روحانی الان بیصبرانه منتظرحمله امریکاهستند تاانتقامشونوازملت بگیرند این ها شرف وغیرت ندارند
    • SE ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      6 1
      نگوئید روحانی، بگوئید پا بوس عموسام با دکترای وطن فروشی از دانشگاه گلاسکو
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 6
    در خبرگزاری های خارجی موضوع را چیز دیگه ای بیان کرده اند!!!
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      5 1
      خبرگزاری های خارجی طبق معمول...... خوردن!!
  • FR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    4 1
    البته این هم نظری ست ولی اعتدالیون خوبه راجع به سیاست خودشان نظر میدادند
  • عبدالله IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    8 1
    دارو دسته مفلوک اصلاح طلب و همراهان بیچاره مفلوک آنها چون غیر از فتنه و فساد و فلج کردن اقتصاد مملکت چیزی در پرونده ندارند از شدت درماندگی و بیچارگی به مزخرفات ساختگی متوسل میشن شاید طرفدار پیدا کنند. حال اینکه مردم چشم دیدنشون رو ندارند.
  • حبیب بن مظاهر IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    4 0
    امریکا از سال 1357 پارس می کند و تا حالا هیچ غلطی (جنگ نظامی)نتوانسته بکنه.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    6 0
    هیچ جنگی نمی شود مگر با پیروزی
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 0
    روشنفکر به کارخود برای رسیدن به هدف وارد است خصوص اگر پابند به اخلاق نباشد
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 0
    توافق بین کدخدا ونوکران .یادمان هست که ترامپ تحریمها راعقب انداخت تا شرایط روحانی بهم نخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس