فاجعه عملکرد روحانی اصلاحات را ناچار به سانسور کرد

خبرگزاری وابسته به برخی مدیران دولت سابق پس از چند روز جنجال درباره ردصلاحیت روحانی تصریح کرد که مردم هیچ اعتنایی به ردصلاحیت وی نکردند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: خبرآنلاین در یادداشتی نوشت: «ردصلاحیت‌ها چنان که پیش‌بینی می‌شد در میان مردم هیچ واکنشی را برنینگیخت. یعنی از آن بیست‌وچهار میلیونی که به حسن روحانی رای دادند، هیچ‌کس ککش هم نگزید. چرا؟

آن بیست‌وچهار میلیون نه امروز که خیلی زودتر از این حرف‌ها، یعنی درست چندماه پس از انتخاب روحانی در سال ۹۶ از او ناامید شدند و دریافتند از مردی که برگزیده‌اند کار چندان خاصی برنمی‌آید. هرچند بسیاری از آنها اگر تاریخ به عقب برمی‌گشت باز هم به روحانی رای می‌دادند چرا که فهمیده بودند سیاست عرصه تحقق آروزها و آرمان‌های بلند نیست. چرا که می‌دانستند امکان دیگری پیش‌روی‌شان ندارند اما به هر حال توقع‌شان از نماینده منتخب‌شان بیشتر از این حرف‌ها بود و حق هم با آنها بود. حسن روحانی به عهدش وفا نکرد، اما خطای بزرگ‌ترش این بود که از محدودیت‌ها و معذوریت‌هایش با مردم سخن نگفت. قطعا از سر مصلحت اما این مصلحت‌اندیشی، حاصلش سرخوردگی دست‌کم بیست‌وچهار میلیون نفر بود. بگذریم. از این گلایه‌ها که گرهی از کار کسی نخواهد گشود بگذریم و برگردیم به ماجرای ردصلاحیت. طبق معمول تندروها و خودارزشی‌ها شروع کردند به هلهله و دست‌افشانی و حتی بعضی سخن از محاکمه روحانی به میان آوردند. آرزویی که از همان روزهای اول ریاست‌جمهوری روحانی در دل می‌پروراندند. اصولا این جماعت عشق و علاقه عجیبی به محاکمه کسانی دارند که مردم به آنها اقبال نشان می‌دهند. فرق نمی‌کند این آدم سیاستمدار باشد یا یک مجری تلویزیونی. آدمی که مردم به او توجه نشان می‌دهند باید محاکمه شود. شاید به این دلیل که نمی‌توانند مستقیم سراغ تک‌تک مردم بروند. دل‌شان می‌خواهد دق‌دلی‌شان را سر نماینده مردم خالی کنند. نمی‌دانم. به هر حال پدیده‌ای است که می‌تواند مورد توجه روانکاوان و روانپزشکان قرار بگیرد.

زمانی آقای حداد عادل صراحتا می‌گفت دلسردی مردم برای ما اصولگراها یک سرمایه است. جدای از این که این نگاه چه مقدار اخلاقی و انسانی و اسلامی است، باید گفت برخلاف نظر ایشان این‌بار سرخوردگی مردم صرفا سرخوردگی از اصلاح‌طلب و معتدل و این حرف‌ها نیست. اگر فهم‌دوستان از سیاست کمی فراتر از این بازی‌ها و منافع فردی و حزبی بود به جای جشن گرفتن و پایکوبی باید از این بی‌خیالی و بی‌اعتنایی مردم به ردصلاحیت رقبای‌شان می‌ترسیدند. ... مردم از این جماعت که روزگاری به آنها اقبال نشان داده‌اند دل خوشی ندارند اما این دل ناخوشی بیشتر به این برمی‌گردد که این بزرگواران آن طور که شاید و باید از خجالت شما در نیامده‌اند و با شما مماشات کرده‌اند. شما اگر این موضوع را خوب درک می‌کردید بیشتر از شخص حسن روحانی باید از ردصلاحیت او ناراحت می‌شدید».

درباره این تحلیل خبرآنلاین گفتنی است که اولا افراطیون مدعی اعتدال و اصلاحات چند روز به نام مردم گرد و خاک کردند و حالا اعتراف می‌کنند که مردم حتی کک‌شان هم از رد شدن صلاحیت حسن روحانی نگزیده است. ثانیا ادعای اختیارات نداشتن هم از سوی مردم مسموع نیست چون روحانی بارها در انتخابات مجلس و... آن شرکت کرده، و در چند دولت دبیر شورای عالی امنیت ملی حضور داشت. او در سال ۱۳۹۲ هم رئیس‌جمهور شد و با شناخت افزون‌تری در انتخابات ۹۶ شرکت کرد و وعده‌های بزرگ‌تر و فریبنده‌تر داد. اما روشن بود که تعطیلی دولت «برجام و دیگر» (اعتراف بسیاری از حامیان دولت) نمی‌توانست موفقیت در حوزه اقتصادی درپی داشته باشد بلکه یقینی بود که برجام با آن چیدمان معیوب آن، نقشی ویرانگر خواهد داشت. به اینها علاوه کنید بی‌صداقتی برخی دولتمردان وقت و از جمله پوزخندهای روحانی که موجب شد مقبولیت وی در سال آخر به زیر شش درصد برسد.

یادآور می‌شود اخیرا روزنامه آفتاب یزد با اذعان به سقوط پایگاه اجتماعی روحانی نوشته بود: «شورای نگهبان به داد حسن روحانی رسید. لابد این تیتر انتخابی به مذاق خیلی از هواداران روحانی چندان خوش نیاید اما بر این باوریم، ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان، لطفی بود که شامل حال حسن روحانی شد. سخت معتقدیم این ردصلاحیت برای روحانی، سراسر لطف بود. برخی، در نقد این ردصلاحیت نوشته‌اند: «هزینه سنگینی برای نظام دارد» که در پاسخ باید گفت: اول این که؛ نظام (تقریباً هیچ نظامی در دنیا) قطعاً قائم به فرد نیست، دوم دیگر این که؛ تایید صلاحیت می‌شد و رای لازم را کسب نمی‌کرد هزینه‌سازتر بود، یا ردصلاحیت شدن از سوی شورای نگهبان!؟ نظرات موافق و مخالف بسیاری را مطالعه کردیم. هشت سال حسن روحانی نیز پیش چشم‌مان است. نه حسن روحانی آن رئیس‌جمهور خارق‌العاده‌ای بود که برخی تلاش می‌کنند به رخ بکشند و نه اساساً حسن روحانی در هشت‌ساله ریاست‌جمهوری، مدیریت آنچنانی داشته که نبود او را یک خسران نگران‌کننده به‌شمار ‌آوریم هرچند معتقدیم او در چینش کابینه از نخبگانی کاربلد بهره برد که دولت سیزدهم در انتخاب کابینه به این مهم چندان توجهی نشان نداد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • سید IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    22 10
    پشه چی هست که کله و پاچه اش قابل باشد؟!!!
    • RO ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      12 19
      همین پشه بیشتر از بیست میلیون به آن رای دادند و اما دیکتاتوری نمی گذاشت کاری مثبتی برای مردم انجام دهد
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      11 4
      خاک بر سرت کنن این مردک دیگه باید چه گندی به مملکت میزد؟؟؟کدوم یک از حرف های رهبر رو عمل کرد؟؟کار مثبتش این بود که نیروگاه های انرژی مملکت رو به باد بده ۸ سال تمام چشمش به غرب بود و پاچه خوار غرب و بنزین یه شبه ۳ برابر کرد مملکت به آشوب کشیددیگه چکار باید میکرد؟؟چقدر دیگه باید تاوان بدیم که بفهمید غرب دغل بازه و غیر قابل اعتماد
    • SE ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      12 2
      این پشه مالاریا باهش مقابله نمی شد میخواست کل کشور را تقدیم اریاب یانکی و گلاسکویی بکند
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      6 2
      مردم منتظر محاکمه ایشون هستند مردم از تایید صلاحیتش برای ریاست جمهوری هنوز قانع نشده اند
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 1
      دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود موفق شد هم اقتصاد را نابود کند هم جان مردم را بخطر بیندازد و بیش از 130،000 هموطنمان را با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به کشتن بدهد و افتخار رساندن رکورد روزانه تلفات کرونا تا 720 نفر مردم بیگناه در روز را برای خودش ثبت کند. بدتر از همه افشاگری عباس عبدی در فروردین 1399 بود که مشخص کرد روحانی و ظریف با بالا بردن تلفات کرونا و با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا دنبال زنده کردن برجام بوده اند. دولت رئیسی با وارد کردن واکسن کرونا و واکسیناسیون گسترده تلفات را به صفر نفر در روز رساند و ممکن بودن وارد کردن واکسن و عمدی بودن وارد نکردن واکسن کرونا توسط اصلاح طلبان و حامیان برجام را بطور عملی اثبات کرد.
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 1
      دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان بود موفق شد هم اقتصاد را نابود کند هم جان مردم را بخطر بیندازد و بیش از 130،000 هموطنمان را با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به کشتن بدهد و افتخار رساندن رکورد روزانه تلفات کرونا تا 720 نفر مردم بیگناه در روز را برای خودش ثبت کند. بدتر از همه افشاگری عباس عبدی در فروردین 1399 بود که مشخص کرد روحانی و ظریف با بالا بردن تلفات کرونا و با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا دنبال زنده کردن برجام بوده اند. دولت رئیسی با وارد کردن واکسن کرونا و واکسیناسیون گسترده تلفات را به صفر نفر در روز رساند و ممکن بودن وارد کردن واکسن و عمدی بودن وارد نکردن واکسن کرونا توسط اصلاح طلبان و حامیان برجام را بطور عملی اثبات کرد.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    13 6
    پس دلار سر چی کشید بالا؟من احمق فکر میکردم همه چی تقصیر روحانیه روحانی بره دلار میاد پایین ارزش پول ملی میره بالا.الان خبر رد صلاحیت روحانی قیمت دلارو میبره بالا.علتش چیه؟!
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      9 4
      باید دستشون از اقتصاد ایران هم کوتاه بشه
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      1 10
      ۸:۴۵:حماقت تو واقعی هست چون واقعا به قول خودت احمقی چون فکر می‌کنی خراب کردن ۸ ساله با یکی دو سال آباد میشه! یک ساختمان را چند روزه خراب می‌کنند ولی ساختن همان حداقل ۱ سال زمان می‌برد
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 1
    حسن جون الهی .....عاقبت خیاط در کوزه افتاد
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    20 5
    چون انتخابات برای اکثر مردم دیگه مفهومی نداره
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 5
      بله چون می‌دانند جمهوری اسلامی امنیت بنزین نان آب گاز تا حد زیاد بهداشت و...... آنها را تقریبا رایگان تامین کرده و آنها تقریبا آزادی کاملی دارند درس بخوانند کار کنند خارج روند
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    10 4
    واقعا حیفه به خاطرردصلاحیت روحانی سرتاپامونوگل نگیریم! اخه این همه دستاورد! ترورحاج قاسم، سقوط هواپیمای اوکراینی، غرق شدن کشتی سانگچی، سقوط هواپیمای مسافربری، اغتشاشات رنگارنگ، تعطیلی مملکت به مدت سه سال به بهانه کرونا، عدم توفیق درتهیه واکسن کرونا، سیب وگلابی گندیده برجام تعطیلی کارخانه های مختلف وگره زدن تمام مقدرات کشور به زلف سران پنج به علاوه یک ودخیل بستن به دم ترامپ وجان کری جهت رفع تحریمها.....بسه یابازم بگم؟
  • هادي IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    29 9
    مردم كلا نااميد هستن از آبنده پس هيچ فرق نداره نه اصلاح طلب و نه اصولگرا
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      12 8
      فعلا که هر چی کثافت کاری دزدی از گور اصلاحات بلند شده
  • مهدی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    25 2
    اعتنای مردم از میزان مشارکت در انتخابات باید تشخیص بدیم
    • سید IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      9 4
      به شرط آن که پس از انتخابات شرکت و حضور مردم را منکر نشوی و مثل فتنه سبز ادعای تقلب کنی!!!!
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      2 0
      آفرین
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    32 8
    مردم از همه شما عبور کردن زیاد خوشحالی نکنید
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      5 16
      نیایی زجه بزنی بگی فتوشاپ الکیه 2 ماه دیگه
    • محمد قزل IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      5 12
      خودتو را جزء مردم حساب نکن....مردم به نظام وفادار هستن...مردم از غربگدایان و خودتحقیران داخلی و خیانتکاران به کشور عزیزمان ایران عبور کرده اند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 2
    حتما انتظار داشتن مردم گریبان پاره کنن برای شیخ بنفش -این نشون دهنده پایگاه اجتماعی ضعیف اصلاح طلبان بین مردمه
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    7 0
    کل داستان انتخابات مهم نیست حسن چاخان جای خود
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    8 3
    ما اگر روحانی را نداشته باشیم دیگر کسی نیست که سایه جنگهای خیالی اینده را از سر کشور رفع کند. یکی از تخصص عدیده این شیخ به اصطلاح دیپلمات, برطرف کردن سایه جنگ بود
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    8 4
    باش تا اعتنای مان را با عدم حضور سر صندوق های رای نشانتان دهیم
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    11 2
    این واقعیت نشان دهنده بی اهمیت بودن هر دو مجلس برای آحاد مردم است.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    11 3
    10 درصد عدم حضور در انتخابات قبلی را گذاشتند گردن کرونا موندم ایندفعه میخواند بزارند گردن چی
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    35 0
    بله کاملا حق با شماست حواس مردم به افزایش نرخ دلار است که این روزها ساعت به ساعت در حال نابود کردن بیشتر معیشت ملت است
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    15 0
    واقعا اگر روحانی رای نمیاورد پس چرا رد صلاحیتش کردید .خب میگذاشتین توسط مردم حذف بشه برای شما هم بهتر بود و این هزینه را نمیدادید .خخخخ
  • سیدمهدی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 0
    والله من با هرکسی که صحبت می کنم حتی بچه های حزب الهی اطرافمان همگی ناراضیند
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    11 0
    اشتراک ۴۲ درصدی و دوم شدن رای باطله در انتخابات اخیر نشون داد که انتخاب چقدر برا مردم مهمه شما هنوز دنبال اصول گرا اصلاح طلب هستید
  • رضا IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    2 6
    من رای میدهم
  • علی DE ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 1
    روحانی (فریدون) هیچ آبرو برای وابستگان داخلی و خارجی خود،باقی نگذاشت.ملت بیدار مدتهاست او را ( تف) کرده اند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 4
    هر چی ولایت مطلقه فقیه و سپاه بفرمایند والسلام ...
  • هاتف IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 2
    مردم منتظر محاکمه این شیخ بنفش هستند.
  • محمد DE ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    10 0
    مردم به انتخاباتم هیچ اعتنایی نمیکنن
  • کارمند ساده IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 0
    دو سوال ؛ 1- چرا وقتی یک فرد از جمهور ملت ایران دارای پرونده هایی در دادگاههای ایران است و این پرونده ها باز می باشند؛ نمی تواند حتی یک دست چک بگیرد ولی ایشان کاندید مهمترین جاها می شوند؟ و اما سوال بعد مگر خود ایشان با این همه مناصبی که قبلا داشته اند این را نمی دانند؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    8 2
    خوشحال نباشید، دلیلش این هست که اساسا جایگاه نهادها نزد بیشتر مردم تضعیف شده چون فرمایشی هستن بیشتر.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    16 0
    همه سر تا پا یه کرباسند ! هر دولتی میاد چون عرضه نداره همه رو میندازه گردن دولت قبلی ! . برای انتخابات میگن باید اختلاف ها رو کنار بذاریم بعد که انتخاب میشن شروع میکنند به غر زدن !
  • رضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    16 1
    هرکس دیگر ی رو هم رد صلاحیت کنین برای مردم فرقی نمیکنه.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    3 0
    اولا : حرمت امامزاده با متولی است و حرمت رئیس جمهور و مقام عالی رتبه سابق با نظام. دوماً : اگر مردم به رد صلاحیت آقای روحانی بی اعتنا بودند برای بی اعتبار کردنش قطعا صلاحیتش را تائید می کرید. ثالثا : عدم تائید صلاحیت فردی با سابقه طولانی مسئولیت نه تنها خوشحالی ندارد بلکه زیر سوال بردن نظام حکمرانی کشور می باشد
  • مهران IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 1
    با سلام بیخود مسئله روحانی را نپیچونید. اگر عده ای خواهان محاکمه روحانی بوده اند و هستند، این نه به دلیل محبوبیت ایشان، بلکه بخاطر خیانت‌های ایشان می باشد. مردم به صرف آنکه روحانی بیش از بیست و چهار میلیون رای آورده بود خواهان محاکمه او نبوده اند و نیستند بلکه بسیاری بخاطر آنکه روحانی آنها را فریب داده بود و کشور و امنیت آنرا میخواست دو دستی تقدیم غرب کند و علنا بر روی رهبری ایستاده بود خواهان محاکمه او بوده اند و هستند. من هنوز هم معتقدم که این شیاد مکار باید محاکمه علنی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس