کد خبر 1570148
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

به گزارش مشرق، جعفرعلیان‌نژادی در مطلبی با عنوان روحانی، هاشمی نیست در کانال خود در ایتا نوشت:

کیست که نداند، یکی از مبرزترین شاگردان مکتب هاشمی، حسن روحانی است. او در این سال‌ها بارها سعی کرد با کنش و منش خود، مردم را به یاد مرحوم هاشمی بیندازد. یکی از دغدغه‌های همیشگی او ایجاد چنین تصویری از خود بوده است. اما به واقع نتوانست و موفق نشد، جایگزین خوبی برای مرحوم هاشمی باشد.

مرحوم هاشمی هم امید زیادی به روحانی داشت و تا زمانی که زنده بود هوای او را داشت تا بجای حرف‌های کنایه‌آمیز و تند، عمل سیاسی خاص خود را داشته باشد. هر چند روحانی در آن سال‌ها نیز منتقدین و مخالفینش را بی‌نصیب نمی‌گذاشت. اما بعد از هاشمی، روحانی آن روحانی‌ای که هاشمی می‌خواست نشد.

با این حال این گمان با روحانی باقی مانده بود که می‌تواند نقش هاشمی را بازی کند. رفتار او با جناح اصلاحات و فاصله‌گیری محرزش از جناح اصولگرایی، با همین گمان جلو می‌رفت. او می‌خواست مانند هاشمی، برای اصلاحات در نقش میانجی‌گر ظاهر شود.

دولت اعتدال تعین نهادی همان نقش بود. اما در مقابل اصلاح‌طلبان مانند هاشمی برای روحانی اصالتی قائل نبودند و دولت او را اجاره‌ای و انتقالی می‌پنداشتند که قرار است در نقش کاتالیزور، بستر بازگشت آنان به قدرت را فراهم کند. روحانی البته بی‌حسی اصلاح‌طلبان را به خود حس کرده بود، برای همین بعد از فوت هاشمی، در موضع‌گیری و گفتار شبیه اصلاح‌طلبان، کنایه‌زن و تند شد، خاصه آنکه از بی‌اثری برجام هم عصبانی بود.

او با اینکه رئیس‌جمهور بود، اما می‌خواست نقش اپوزیسیون داخلی را بازی کند، تا ناکارآمدی‌های دولتش را توجیه کرده و از بحران‌های بوجود آورده، سلب مسئولیت کند، اما موفق نشد. نه اصلاح‌طلبان را توانست جذب کند، و نه توانست دولت را به آنان تحویل دهد. مردم هم برای به پایان رسیدن دولتش روزشماری می‌کردند.

تجربه رد صلاحیت هاشمی، حالا برای روحانی هم رخ داده است. اما او اصلاً به موقعیت هاشمی ۹۲ نمی‌رسد. اصلاح‌طلبان از او فاصله گرفته‌اند، نمی‌خواهند، ضعف کارنامه روحانی، به پای آنان نوشته شود. مردم هم آن تراژدی هشت ساله را فراموش نکرده‌اند. بیانیه تلخ روحانی، نشانه همین تفاوت است.

او می‌داند، اصلاحات روی حمایت وی از راهبرد انتخاباتی‌اش، حساب نمی‌کند، مردم هم با گفتن و نگفتن او تصمیمشان برای شرکت در انتخابات عوض نمی‌شود. برای همین نتوانست بر عصبانیتش در تحمل رد صلاحیت فائق شود. همان کاری که هاشمی در سال ۹۲ کرد. او شاگرد خوبی برای هاشمی نشد. روحانی با این بیانیه گزنده، ظرفیت سیاسی راهبرد سکوت را از بین برد. سکوت و پذیرش، می‌توانست برای او سرمایه ایجاد کند اما روحانی، هاشمی نیست...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    7 2
    کدام هاشمی؟! هاشمی پیش از رحلت امام خمینی یا هاشمی دوران رهبری امام خامنه ای؟! از لحاظ سالوس بازی و ریاکاری با هاشمی پس از رحلت امام خمینی تفاوتی ندارد مگر بگوییم چند گام هم جلوتر رفته است !!!!
    • DE ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      3 0
      خدایش رحمت کند آقای رفسنجانی را ایشان وقتی به ریاست جمهوری رسیدند در آن موقع مردم به ایشان میگفتند اکبر شاه.... در مورد آقای روحانی موردی پیش آمد که خودم تعجب کردم و آن گران شدن بنزین بود که ایشان گفتند من از آن خبر نداشتم که البته دروغ گفتند چون متولی اعلام و اجراء دولت بود.
    • منتقد گمنام IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 0
      انیمیشن هاشمی روحانی جالبتر از خودشونه !
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    21 4
    هاشمی هم هیچی نبود
    • امیرعلی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      4 19
      همه تون صدقه خور هاشمی هستین
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
      0 0
      جناب اميرعلي خانواده هاشمي برهماني به بركت انقلاب مردم ايران بر اريكه قدرت نشست
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    18 1
    روحاني هيچي نيست!!!!!
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    15 2
    رنگ بنفش آدمو به یاد اون زبون بسته میاندازه که می نشست روی سقف یه ماشین کوچیک و اسم یه میوه رو تکرار می کرد ...
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    14 1
    روحانی و هاشمی هر دو از یک قماش هستند و هر دو بیراهه می رفتند اما از هر کدام به طریقی ولی انحرافی از مرام و اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 17
    روح مرحوم هاشمی شاد باد
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      3 0
      خدا عذاب اکبر را هر روز بیشتر بکند که حسن نکبت را توی پاچه ملت کرد .
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 2
    صدقه خور هاشمی خخخخخخخخخ
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    21 0
    روحانی رفسنجانی که نه، لجن هم نیست.
  • DE ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    روحانی، هاشمی نیست! روحانی نمی‌تواند نقش هاشمی را بازی کند! چون اصلا شنا بلد نیست خاطَره هم نداره تعربف کنه فقط هَزاز هَزاز تحریم اضافه کرد..به جان جان کریه به جان مکی جون همون مک فارلین خومون رُ میگم بِرارون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس