به گزارش مشرق، کانال یک حرف از هزاران، در تلگرام خود نوشت:

راهی که آفریقای جنوبی علیه اسرائیل آغاز کرده مبنای مناسبی است ولی این روش بسیار پیچیده و طولانی خواهد بود و عملا ممکن است به وضعیت فاجعه آمیز انسانی که غزه در آن اسیر شده است کمک نکند.

بنظر من در مقطع فعلی کشورهایی که از این فاجعه انسانی نگرانی دارند و تمایل دارند که به مردم مظلوم غزه کمک کنند باید بر روی مفادی که در قرار موقت دیوان ذکر شده، تمرکز کرده و اقدامات روشنی در این قضیه انجام دهند مشخصا دو موضوع مورد تاکید است:

۱. طبق قرار موقت دیوان، اسرائیل موظف است که فورا و بدون فوت وقت کمک‌های بشردوستانه به مردم ساکن غزه فراهم کند. طبیعی است که اسراییل موظف است از رساندن این کمکها به مردم غزه ممانعت به عمل نیاورد.

۲. اسرائیل موظف است افرادی را که بصورت مستقیم و غیر مستقیم تشویق به نسل کشی فلسطینیان می کنند، مجازات کند.

کشورهای مسئول جامعه بین المللی بر اساس این دو بند ابتدا باید اسرائیل را برای رساندن کمک بشردوستانه به جمعیت غیر نظامی تحت فشار قرار دهند. همچنین از جانب سایر کشورها کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال گردد. در صورت ممانعت اسرائیل موارد را باید بصورت مستند به دیوان بین المللی دادگستری و شورای امنیت، گزارش کنند.

دومین اقدام این است که کشورهای عضو دیوان بین المللی کیفری ICC ابتدا بر اساس یک بند از قرار موقت دیوان در مورد تنبیه افرادی که تشویق به نسل کشی کرده اند، اسرائیل را برای محاکمه آنها تحت فشار قرار دهند، اگر انجام نداد در دیوان کیفری بین المللی علیه این اشخاص شکایت کرده و خواستار محاکمه و مجازات آنها شوند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    واسه قرار موقت باید تو سامانه ثنا برات پیامک بیاد.. بری اجرایی دادگاه لاهه تمبر باطل کنی ..بعد حکم جلب ببری کلانتری با مامور بری سراغش..فقط فردا ساعت هشت صبح باید بری ..البته سامانه رو چک کن اعتراض نزده باشه
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    یه کشتی مثل مرمره حرکت بدن سمت غزه اگر زدنش آنها هم دوبرابر بزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس