کد خبر 1570021
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
پلیس راهور: تهران گنجایش این میزان خودرو را ندارد

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه نزدیک به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه فقط با پلاک تهران در پایتخت تردد می کنند،گفت: تهران گنجایش این میزان خودرو را ندارد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی اصغر شریفی روز یکشنبه با اشاره به بیش از ۹ میلیون اعمال قانون در ۱۰ ماه گذشته، افزود: توقف غیرمجاز در گذرگاه عابر پیاده بیشتر در بلوارها و تقاطع ها روی می دهد و خودروها در این محل ها روی خط کشی عابر پیاده پارک کرده و مانع تردد درست عابرین می شوند و این موضوع هم حق الناس است که بر گردن رانندگان می ماند و هم اینکه باعث بروز حوادث برای عابرین پیاده می شود.

سرهنگ شریفی، ادامه داد: توقف در محل اختصاص یافته برای پارک خودروهای جانبازان و معلولین هم یکی دیگر از توقفات غیرمجاز بوده که بسیار مهم و حساس است.

به گفته این مقام پلیس راهور، انجام این تخلف یک اقدام غیراخلاقی است چرا که این عزیزان وقتی می خواهند در محلی که برای آنان اختصاص داده شده پارک نمایند می بینند که راننده ای در جای آنها پارک کرده و فضا را اشغال کرده است.

وی با بیان اینکه پارک در این محل حمل با جرثقیل و جریمه ۱۰۵ هزار تومانی را نیز بدنبال خواهد داشت، گفت: این میزان جریمه، سنگین ترین اعمال قانون درمورد تخلفات و توقف های ساکن است.

شریفی ادامه داد: توقف در داخل پیچ ها، روی پل ها و داخل تونل ها نیز از جمله توقف های غیر مجاز و خطرناک است چرا که این محل ها در نقاط کور واقع شده اند و علاوه بر بی نظمی منجر به بروز حوادث جبران ناپذیری می شود.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه تهران گنجایش این میزان خودرو را ندارد، گفت: نزدیک به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه در شهر فقط با پلاک تهران تردد می کنند که این وضعیت مشکلات زیادی از جمله ترافیک های سنگین و تصادفات مرگبار را برای شهروندان به همراه داشته است.

وی یادآور شد: در مدت ۱۰ ماه گذشته بیش از ۹ میلیون برگه جریمه توقف های غیر مجاز برای رانندگان خاطی صادر شده است یعنی میانگین هر ماه حدود ۱ میلیون برگ جریمه برای رانندگانی که تخلف توقف غیرمجاز را انجام داده بودند، صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 0
    شما اگر متخصص هستی باید بگی تهران چقدر ظرفیت دارد؟ متاسفانه شبه علم در مملکت جایگزین علم شده است.
  • بسیجی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    12 0
    سردار نقدی که فرموده اند با طرح های بزرگراه سازی و گسترش مترو کلانشهر ها ظرفیت جمعیتی کشورمان به دویست میلیون نفر خواهد رسید که 40 میلیون نفر آن در تهران و کرج ساکن خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس