کد خبر 1569931
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷
آمادگی جسمانی

ورزش کشورمان که به زعم بررسی های کارشناسی و دقیق، فدراسیون زیاد هم دارد، در حال راه اندازی فدراسیون های جدید با شرح ماموریتی موازی و مبهم است!

سرویس ورزش مشرق - تردیدی وجود ندارد که حال و روز ورزش کشورمان خوب نیست و نیاز به اقداماتی فوری برای حل مشکلات است اما انگار قرار نیست تحولی صورت بگیرد و در بر همان پاشنه سابق در حال گشتن است. نمونه آن را می توان در اعلام رسمی زمان برگزاری انتخابات فدراسیون آمادگی جسمانی دید که تاسیسی انتقادبرانگیز و غیرمتعارف به شمار می رود.

حمید سجادی وزیر پیشین ورزش دستور ایجاد فدراسیون هایی را داد که فاقد استدلال و منطق درستی بود. در همان دوره هم انتقادات بسیاری به این تصمیم صورت گرفت اما عدم کارشناسی بودن مدیریت وقت موجب شد تا در پایان هم سجادی مجبور به رفتن شود اما هنوز تصمیمات غیرفنی اش، در حال ادامه یافتن است که در این فدراسیون در حال دیده شدن است.

یک نان خور دیگر هم اضافه شد!

فدراسیون آمادگی جسمانی که قرار است اسفند ماه شاهد انتخابات آن باشیم، با چه رویکرد و ماموریتی ایجاد خواهد شد؟ بر چه تدبیر و مبنایی، آمادگی جسمانی که زیر مجموعه ورزش همگانی است، باید ساختار و تشکیلاتی جدا و مستقل داشته باشد که غیر از هزینه و اتلاف انرژی و سرمایه، خروجی خاصی ندارد؟ مگر یک بار این تجربه را ورزش کشور پشت سر نگذاشت؛ پس چه اتفاقی موجب می شود تا آزموده را دوباره بیازماییم؟

آنچه بیشتر نگران کننده است، ادامه مسیر غلط و پراشتباه قبلی مدیریتی در وزارت ورزش کنونی است. ورزش که اکنون توان پشتیبانی و حمایت از فدراسیون ها کنونی را ندارد و حذف برخی از فدراسیون ها منطقی و ضروری است، چرا باید این اقدام را اجرایی کند و یک فدراسیون دیگر هم خلق کند! امیدواریم وزیر ورزش در این مسیر تجدیدنظری جدی داشته باشد تا دیرتر نشده ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    12 0
    منصب جور میکند که خودشونو و بچه هاشونو را اونجا منصوب کنند و یه آب باریکه ای !!!
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    11 0
    حالا با همه این خرجکردها ازبودجه مملکت چه گلی به سرمون زدین که بفکر توسعه اش هم افتادین؟؟؟شده آفتابه لگن هفت دست و شام وناهار هیچی!!!
    • پریسا متفکر IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 0
      طیب الله أنفاسکم
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      3 0
      فدراسیون گرگم به هوا !!! فدراسیون لی لی !!! فدراسیون زو !!! فدراسیون الک دولک !!! فدراسیون هفت سنگ!!! تا دلتان بخواهد از این فدراسیون ها میشود درست کرد. تازه فدراسیون های آن ور آبیها را برایتان نگفتم !!!!! فدراسیون پاراکور !!! فدراسیون سپک تاکرا !!! فدراسیون پامینتون !!!! فدراسیون کرلینگ !!! برای هر نوع بازی و ورزشی ملی و غیر ملی هر کشوری میشود یک انجمن یا گروه یا فدراسیون درست کرد و چند نفر را هم آنجا مشغول کرد. بازیهای رایانه ای هم همینطور ، هر بازی رایانه ای و کنسولی هم میتواند انجمن و گروه و یا شاید فدراسیون داشته باشد!!!! حالا تصور کن هر کسی که در هر بازی اندک مهارتی دارد و میتواند با فدراسیون جهانی لابی کند مجوز تاسیس و تشکیل انجمن و فدراسیون داشته باشد و در این خصوص ما هم چیزی از آنوریها کم نداریم !!!! تا دلت بخواهد علاف و بیکار در دنیا هست که روح ورزش کردن را با شهرت طلبی و جایزه بگیری مخلوط میکنند و نتیجه میشود فقط کار برای خود و منت هم سرمان میگذارند که برای پیشرفت بشریت و اعتلای نام ملی کشور و بالا بردن پرچم در رشته پرتاب سنگ روی آب ! تمام عمر زحمت کشیدیم . ورزش کردن یعنی سلامتی جسم و روح اما نه به سبک فرهنگ غربی !! روح پهلوان پوریای ولی در گور میلرزد وقتی اسمش را در هر کوی و برزن به عنوان الگوی ورزش می برند . البته حرکت ورزشی بسیار است اما روح پهلوانی سالهاست که در ورزش بیشتر نقاط جهان، محلی از اعراب ندارد. وقتی در جهانی مملو از ضدارزشهای انسانی با تیم صهیونیستهای کودک کش بازی می کنندو برای بازی نکردن با آنهاباید جریمه پرداخت،فهمیدم که پهلوانی و جوانمردی در جهان مرده است و آنچه مانده ، تنها ادعای انساندوستی استعمارگران دنیا طلب است که هر جا قافیه شان به تنگ میآید آن را در بوق و کرنا جار میزنند. چنین جهانی خفته در خواب غفلت ، شایسته این همه زرق و برق نیست . بوی تعفنش از مرزهای کهکشان راه شیری گذشته !!!!!. کی رسد وقت ظهور عاشقان ، تا شود دنیا ز بی رحمی رها ، چون جوانمردی و وجدان نیست حسن ، لاجرم شهرت شود فضل جهان ؟!!. اما ما همچنان منتظر ظهور مولا صاحب الزمان عج هستیم ، دنیا طلبان جهان هم که فعلا میتازند ، اما کاش بیشتر مواظب اعمالشان باشند !!! به وقت حساب الهی معلوم میشود هر فردی چه کاره است. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 7
    تیتر خیلی بود .. اقدام ضد جمعیتی .. نانخور چیه
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    7 3
    حکایت اینم شده مثل نهادهای مذهبی که فقط دستشون تو بیت الماله
  • نبی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    سفره‌ای جدید برای مفتخورها خودشون برای خودشون درست میکنن که کسی نتونه این سفرهای قانونی را جمع کنه
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    عیب نداره. اینهمه نون خور خارجی داریم. اینکه داخلیه
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 0
    صدهانهاداضافی است توکشور که دستشون فقط توجیب ملته اصلن به منافع ملی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس