هلهله خاتمی و تاجزاده و رفقا روی آوارهای متروپل

از نگاه این عنصر ضدامنیتی بهترین واکنش سیاسی برای اصلاح‌طلبان در حال حاضر فقط تحریم انتخابات است!

سرویس سیاست مشرق- مصطفی تاج زاده که به عنوان لیدر اصلاح طلبان ساختاری و رادیکال شناخته می شود طی یادداشتی ضمن تلاش برای به چالش کشیدن دیدگاه‌های اصلاح طلبان مشارکت جو به تبلغ تحریم انتخابات به عنوان تنها راه برای حفظ جریان اصلاح‌طلبی تاکید کرده است.

وی در یادداشت خود ضمن تلاش برای برجسته سازی برخی واژه های دروغین که پیش از این در فتنه ۸۸ نیز تکرار شده بود بر ضرورت توجه اصلاح طلبان از قبح‌زدایی تحریم تاکید کرده و از سوی دیگر در واکنش به طیف اصلاح طلبان مشارکت جو معرفی نامزد برای انتخابات را به سه مسئله وابسته کرده است.

تاج‌زاده که این روزها سعی دارد در قابل لیدر جریان چپ رادیکال خود را نمایش دهد از اصلاح‌طلبان پرسیده است که آیا تشکیل فراکسیون می‌تواند تغییر معناداری در سیاست‌های جناح چپ ایجاد کند؟ این سوال به این دلیل از سوی این مجرم امنیتی مطرح شده که بسیاری از اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند که لزوم حیات سیاسی این جریان به داشتن پایی در قدرت وابسته است.

تاج زاده همچنین در ادامه این نامه معرفی نامزد به‌ویژه در کلان‌شهرها را به سه دلیل ناممکن بودن اصلاحات ساختاری و عدم حمایت مردم از این طیف ناممکن دانسته است؛ از نگاه این عنصر ضدامنیتی بهترین واکنش سیاسی برای اصلاح‌طلبان در حال حاضر فقط تحریم انتخابات است!

با توجه به یادداشت تاج زاده می توان به چند نکته مهم اشاره کرد:

۱- تاج‌زاده عملا در زندان به عنوان لیدر طیف اصلاح طلبان ساختاری و تحریمی عمل کرده و نکته قابل توجه اینکه دیدگاه های وی از سوی لایه‌های رادیکال جبهه اصلاحات نیز جدی گرفته می‌شود.

۲- تاج‌زاده در حال حاضر تمایل دارد بلندگوی جریان رادیکال در داخل ایران باشد.

۳- همزمانی یادداشت تاج زاده با تصویب راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات را بیانگر آن است که بحث های جدی در جبهه اصلاحات در خصوص مشارکت در انتخابات، عدم مشارکت و مشارکت مشروط وجود داشته و تاج زاده کوشیده با بیان دیدگاه های خود کفه طیف تحریمی را سنگین و دیدگاه های اصلاح طلبان مشارکت جو را رد کند.

۴- تصریح‌های تاج زاده مبنی بر عدم معرفی نامزد و بی‌فایده بودن تشکیل فراکسیون اقلیت بیانگر تلاشی برای تولید خفقان علیه اصلاح طلبان مشارکت جو می باشد.

دیدگاه های تاج زاده نشان می‌دهد که وی عملا مبارزه با نظام را در دستورکار خود داشته و می کوشد تا با تعریف دیدگاه های خود به عنوان جامعه اعتراضی ضمن استیلا دادن دیدگاه های اصلاح طلبان ساختاری هرگونه دیدگاه و ایده مبتنی بر مشارکت در انتخابات را به معنای دفاع از وضع موجود معناسازی کند.

تاج‌زاده همچنین با طرح مطالب رادیکال می‌کوشد تا موضوع عدم اقبال عمومی به جریان اصلاحات، ضعف در رای آوری، طغیان های تشکیلاتی و ...را به حاشیه براند، روشن شدن دیدگاه نهایی جبهه اصلاحات در خصوص انتخابات آتی اما نشان خواهد داد که این جبهه تا به چه میزان به نهاد شخصی تاج زاده تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 0
    آن کسی که خط قرمز خودش و زیردستانش روی کار آمدن دوم خردادی ها بود!
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      5 1
      اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ آیا رضایت اصلاح طلبان با سکوتشان در برابر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا بطور عملی حمایت از اشتباه دولت اصلاح طلب روحانی نیست؟ آیا سکوت اصلاح طلبان در برابر فوت بیش از 130،000 نفر در اثر عدم تزریق واکسن کرونا توسط دولت اصلاح طلب روحانی بدلیل رضایت آنها از فوت مردم بیگناه بدست اصلاح طلبان غربگدا و سرمایه اسرائیل در ایران است؟
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      7 1
      به عنوان یک اصلاح طلب و داغدیده کرونا نه فقط انفعال روحانی در ماجرای کرونا را محکوم میکنم بلکه خواهان محاکمه علنی و قاطعانه با هر مسئولی در هر جایگاهی هستم که به هر نحوی با عملکرد و سیاست های غلطش اسباب درگذشت هزاران نفر از هم وطنانم را فراهم کرد، این از من.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    9 1
    اصلا چرا و چگونه تاج زاده نظرتاتش را از زندان به خارج از زندان منتقل کرده؟ مسئله اینست
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    6 2
    اصلا چرا و چگونه تاج زاده نظرتاتش را از زندان به خارج از زندان منتقل کرده؟ مسئله اینست شایدم در زندان نیست
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    3 0
    نتيجه شكايت تاج زاده از اون شيخ دنياطلب چي شد؟!!!
  • مهدی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    4 0
    بود و نبود اصلاح طلبان قلابی هیچ سودی ندارد ...چه اکثریت باشند چه اقلیت درمحلس ..همان بهتر که شرکت نکنند و بگدارند افراد اصلح وارد محلس شوند
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    3 0
    عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
  • DE ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 3
    اصلاح طلبان دیگر طرفدار و فدائی ندارند که تحریم انتخابات را به گردن آنها بیندازید . تحریم و منع انتصابات ، نتیجه طبیعی عملکرد دولت و حکومت در همه زمینه ها است . آدمی که نه رفاه به او داده اند و نه آزادی و حیثیت انسانی و مدام غارت و استثمار شده و بعد از هر انتخابی ، سَرخورده و فریبش داده اند چطور باید مثل بز سرش را بیندازد برودجلو ی صندوق و با مهر و امضا ، دوباره و سه باره ابلهی خود را تایید بکند ؟؟ بدتر اینکه به افرادی رای بدهد که قبلا تایید شده اند ؟؟؟ خیمه شب بازی تکراری !
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      3 0
      قرار بوده اصلاح طلبان چه کنند ؟؟؟
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 0
    اصلاح طلب ساختاری یعنی چی ؟؟؟؟چه چیزهایی می خواهند مثلا اینها ¿¿¿¿
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 3
    اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا مشرق جان فقط و فقط با مردم باش
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      عباس عبدی فروردین 1399 گفته بود که روحانی برای زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند. وارد نکردن واکسن کرونا هم برای زنده کردن برجام خسارت محض بوده. اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      عباس عبدی فروردین 1399 گفته بود که روحانی برای زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند. وارد نکردن واکسن کرونا هم برای زنده کردن برجام خسارت محض بوده. اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    زنده باد اصلاحات زنده باد تاج زاده
  • US ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 1
    اصلاحات ساختاری یا اصلاحات تدارکاتچی ؟ کدام درست است ؟
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    بگم مشرق نیوز باور میکنی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس