فرصت اسراییل برای جنگ غزه به پایان رسیده است

وزیر امور خارجه فنلاند در سخنانی از ادامه جنگ در غزه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «النا والتونن»، وزیر امور خارجه فنلاند در سخنانی با انتقاد از ادامه جنگ در غزه تاکید کرد که زمان دفاع از خود برای «اسرائیل» به پایان رسیده و فرصت اسرائیل برای ادامه جنگ غزه تمام است.

وزیر امور خارجه فنلاند گفت که جنگ در غزه بس است و جمعیت غیرنظامی غزه به دلایل بشردوستانه نیاز به آتش بس فوری دارند.

انتقادات در اروپا و آمریکا علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ادامه جنگ در غزه بالا گرفته است و سناتور «برنی سندرز»، نماینده ایالت ورمنونت آمریکا در مجلس سنای این کشور در صحن مجلس سنا همدستی ایالات متحده در فاجعه انسانی غزه را محکوم کند.

سندرز، وضعیت غزه را نتیجه عملکرد کابینه راست افراطی اسرائیل و نخست وزیر آن «بنیامین نتانیاهو» دانست و گفت: «دولت دست راستی نتانیاهو در کنار بمباران‌های بی رویه خود، مردم فلسطین را با گرسنگی عمدی می‌کشد.»

به گفته سندرز، اسرائیل محدودیت‌های طاقت فرسایی را علیه مردم غزه اعمال می‌کند و این محدودیت‌ها مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه ضروری می‌شود که البته همه اینها غیرقابل قبول است.

سناتور سندرز همچنین افزود که صبر ما در برابر وضعیت غیر انسانی غزه در حال اتمام هستیم زیرا با یکی از شدیدترین فجایع انسانی در تاریخ معاصر روبرو هستیم.

سخنرانی برنی سندرز در سنا در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی به بمباران بیشتر نوار غزه ادامه می‌دهد و تقریباً کل جمعیت آواره و در معرض خطر قحطی هستند و البته کودکان فلسطینی با بیشترین بحران در غزه مواجه هستند.

روز گذشته نیز ۱۶ عضو برجسته حقوق بشر در سنای آمریکا خواستار توقف فوری انتقال تسلیحات به تل آویو شدند، اما این درخواست رأی کافی را در سنای آمریکا بدست نیارود.

یک مسئول فرانسوی هم روز گذشته اعلام کرد که پاریس مخالف هرگونه تهدید علیه تمامیت ارضی غزه است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یک مسئول فرانسوی تاکید کرد که ما مخالف هرگونه اقدام و تلاشی هستیم که به تهدید تمامیت ارضی غزه یا کاهش مساحت آن منجر شود.

این مسئول فرانسوی تاکید کرد که نه اسرائیل و نه هیچ طرف دیگری نمی‌توانند برای فلسطینیان در مورد حاکمیت خود تصمیم‌گیری کنند.

دیشب نیز خانواده‌های اسرای اسرائیلی مجدداً در تل آویو دست به تظاهرات زده و خیابان ایالون را بسته و خواستار اقدام فوری برای آزادی اسرا در غزه شدند.

از سوی دیگر نمرود شفر مسئول سابق دایره برنامه ریزی در ارتش رژیم صهیونیستی گفت: در حالی که دهها اسیر اسرائیلی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، نتانیاهو مواضع نادرستی با هدف کارشکنی از توافق تبادل اتخاذ کرده است.

وی افزود: نتانیاهو به جای اینکه نگران جان اسیران باشد نگران آینده سیاسی خود است. آیزنکوت و گانتز با اقدامات جنون آمیز همراهی نمی‌کنند.

در شرایطی که کابینه جنگ نتانیاهو زیر فشار داخلی و خارجی به خاطر نسل کشی در غزه است؛ انتقادات از کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به خاطر شکست در آزادی اسرای صهیونیست افزایش یافته و این روزها، سرزمین‌های اشغالی صحنه تظاهرات علیه کابینه است.

در همین ارتباط، «موشه یعلون» از وزاری اسبق جنگ این رژیم، از قصد کابینه رژیم اسرائیل بر تداوم جنگ و رها کردن مذاکرات آتش بس و در اولویت قرار ندادن آزادی اسرای صهیونیست انتقاد کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 0
    جنگ بین مسعولین اسراییلی صرفا زرگری است و خرید وقت برای قتل و عام
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    5 0
    ای لعنت بر اسرائیل و طرفدارانش ......... انشاءالله بزودی نابودی رژیم صهیونسیتی را جشن می گیریم.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    2 0
    عجب خریت کرد این اسرائیل گورش رو با دستاش کند
  • رضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    2 0
    مقاومت از همه کشور ها و هم زمان به محل های خالی کردن اسلحه و بمب ها در اسراییل موشک بزنید بالاخره چند تاش هم میخورد اگر هم زمان بزنید و نگذارید از انها استفاده کنند اسراییل به هیچ داد گاهی ارزش قائل نمیشه
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 0
    دولت های بی شرف اروپایی دارند دغل بازی می کنند؛ اولش با حملۀ اسرائیل به غزه موافقت می کنند سپس بعد از مدتی که توانایی پرداخت هزینه هایش را از دست می دهند ناگهان نگران مردم مظلوم فلسطین شده و خواستار آتش بس می شوند. از خداوند یکتا می خواهم که این بی شرف های دغل باز را به همراه اسرائیل جنایتکار نابود کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس