‌

منابع خبری لبنان امروز پنجشنبه از حملات راکتی و پهپادی مقاومت اسلامی لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره از شلیک راکت از جنوب لبنان به پایگاه راداری رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای با تایید این خبر اعلام کرد که موضع نظامی جل العلام ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را نیز با راکت هدف قرار داده است.

شبکه المنار نیز به نقل از رسانه های صهیونیستی گزارش داد که دو پهپاد از لبنان به منطقه «کفر بلوم» در شمال فلسطین اشغالی نفوذ کردند.

رسانه های صهیونیستی افزودند که اطلاعات اولیه از انفجار دو پهپاد در منطقه «الحوله» در شمال فلسطین اشغالی حکایت دارد.

همچنین شبکه المیادین به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش داد: حزب‌الله لبنان احتمالاً از هفته گذشته شروع به استفاده از گلوله‌های خمپاره‌ای جدیدی کرده است که خسارات بیشتری نسبت به گلوله‌های قبلی داشته است.

رسانه های رژیم اسرائیل همچنین اذعان کردند که تعداد زخمی های ارتش این رژیم در جنگ علیه غزه و در جریان درگیری با حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی به حدود چهار هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

این رسانه ها افزودند که هر روز به تعداد نظامیان مجروح ارتش رژیم اسرائیل افزوده می شود و بصورت میانگین هر روز ۶۰ نظامی صهیونیست زخمی می شوند که بیشتر آنها نظامیان ذخیره هستند.

همزمان آژانس مطبوعات لبنان نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی امروز در حمله به حومه شهر علما الشعب و حومه شهر الظهیره در جنوب لبنان هم مرز با فلسطین اشغالی، از گلوله‌های فسفری استفاده کرد. استفاده از این گلوله ها در مناطق مسکونی در سطح بین المللی ممنوع شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده اند. مقاومت لبنان نیز به یاری نوار غزه شتافته و از همان آغاز عملیات طوفان الاقصی مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار می دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس