به گزارش مشرق، سلمان معمار، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

سوزنهای بعد از جوالدوز

بروید در کوچه های قاهره، استانبول، دبی، مکه و مدینه. کسی هست که نداند اسرائیل ظالم است؟! صد و ده روز جنایت، صد و ده روز خونریزی، قتل، آوارگی، کودک کشی، زن کشی، اشغال، ویرانگی، کوچاندن، بمباران فسفری، بیمار کشی، شهر کشی، نسل کشی، ... جلوی چشم همه دنیا. همراه پخش زنده و گزارش دقیق. از مردم خواب و خراب غرب که گفتیم، اینها که شهادتین گفته اند چه کردند؟ بیایید جدی تر به این سوال فکر کنیم. دنیای اسلام کدام گوری است؟! باید چه اتفاقی بیفتد تا این مومنان از سجاده برخیزند؟ صحنه آشناییست.

حالا که در کوچه های مدینه هستیم وارد مسجد پیامبر شویم. مردم جمعند. منتظر دختر پیامبرند. با داغ تازه پدر به شکایت آمده که اموالش را برده اند. فاطمه؟ دختر پیامبر؟ سرور زنان عالم؟ صاحب عصمت؟ کسی که سه شب افطارش را بخشید؟ او که دنیا دوست و مال اندوز نیست. متهم کیست؟ خلیفه! فدک نام دهکده ایست در نزدیکی خیبر که یهودیان آن را بدون جنگ تسلیم کردند. آیه قرآن آمد و پیامبر آن را به زهرا واگذاشت. همه هم دیدند و سالها هم دیدند. حالا حکومتِ اسلامِ جدید در اولین اقدامات فدک را مصادره کرده با این استدلال که پیامبران ارث ندارند. شکایت ها هم راه به جایی نبرده و حالا زهرا به مسجد آمده. اولین پرچم دادخواهی پس از پیامبر را یک زن برداشته و جلوی حاکم جور ایستاده. آن را هم به صحن عمومی مردم کشانده و بسم الله.

خطبه فدکیه متنی معمولی نیست. طولانی نیست اما کافیست برای هم ترازی نهج البلاغه. خودش را معرفی میکند، پدرش را معرفی میکند، همسرش را معرفی میکند، برای مدعیان. تو گویی ناشناس است، برای مسلمانان. ولی به این بسنده نمی کند. استدلال حقوقی قرآنی هم می آورد که پیامبران ارث دارند، برای متشرعان. جای شکی میماند؟ خلیفه میگوید بیا از اموال خودم به تو میبخشم. اینجا معلوم میشود ماجرا درهم و باغ و درخت و چاه نیست. خطبه کاملا سیاسی است. چرا باید کسی برای گرفتن زمین تاریخ اسلام را مرور کند؟ چرا باید کسی برای گرفتن ملک از اصحاب سقیفه، گناه سقیفه را مطرح کند؟ اصلا چرا باید کسی که میتواند پشت پرده به سهمی از قدرت برسد با مردم صحبت کند؟

خوب گوش کنید. فاطمه دارد به جامعه اسلامی نیشتر میزند. استدلال او به قرآن صرفا برای اثبات ادعا نیست، نمایش جایگاه قرآن در حکومت جدید است. فدک کجاست؟ دهکده ای غصب شده؟ نه. فدک آزمون جامعه اسلامی است. ای مسلمانان این منم فاطمه. غیر قابل انکار ترین بدل پیامبر. این هم قرآن است. چرا خوابید؟ چرا چیزی نمی گویید؟

رو به انصار میکند و مستقیم می گوید: "مورد ظلم واقع شوم در حالی که مرا می‌بینید و سخن مرا می‌شنوید، و دارای انجمن و اجتماعید، ندایم را همه شنیده و از حالم آگاهی دارید، و دارای نفرات و ذخیره‌ و ابزار و قدرتید، نزد شما اسلحه و زره و سپر هست، صدای دعوت من به شما می‌رسد ولی جواب نمی‌دهید، و ناله فریادخواهی‌ام را شنیده ولی به فریادم نمی‌رسید"

در کوچه های مدینه از هر کس بپرسید میداند فدک کجاست، برای فاطمه است و اشغال شد. خوب دقت کنید خطبه فدکیه خطاب به ماست. فاطمه برای تاریخ میگوید. این وضعیت جامعه مسلمین است چند روز پس از پیامبر! می توانستند و نخواستند، می دانستند و چشم بستند، فدک کجاست؟ به درازای تاریخ. فدک همین غزه است. 25 هزار نفر را کشتند. بخدا سوگند اگر گوسفند بودند اسراف بود!

جامعه مسلمانان کجاست؟ داغ ترین عربش که قطر باشد دنبال جام ملت های آسیاست! الله اکبر. سعودی و اماراتش که پشتیبانی زمینی به اسراییل میسازند. ترکیه و آذربایجانش که انرژی میدهند. مصر و اردنش که شریک محاصره اند. الله اکبر.

اما چرا؟ دختر پیامبر قبلا گفته: "با راحت‌طلبی خلوت کرده، و از تنگنای زندگی به فراخنای آن رسیده‌اید، پس آنچه داشتید را بیرون ریختید، و آنچه را فروبرده بودید را بازگرداندید". راحت طلبی و بازگشت قبیله گرایی. خطی که تا خود ۲۰۲۳ ادامه دارد.

میگویند ملت هایشان با فلسطین اند. کو؟ کجا؟ اصلا چیزی به نام "مردم" دارند؟! این سعودستان کجای تاریخ است؟ این ترکیه مترقی در قرن چندم گم شده؟! مصر و امارات و عمان و تونس و ... منقرض شده اند؟ راحت طلبی و قبیله گرایی.

چرا فاطمه با مردم صحبت میکند؟ چون می بیند دارند حذف میشوند. دارند توده ای بی اراده میشوند. نهیبی میزند شاید متولد شوند. و عجیب اینکه امروز هم از میان این همه مسلمان مدعی آنکه شیعه فاطمی تر است محکم تر برای اهل سنت فلسطینی هزینه میدهد.

فدک امروز کجاست؟ باریکه ای کنار مدیترانه که یهودیان صهیونیست آن را غصب کردند و مسلمانان جز عده ای اندک خفه خون گرفتند و باقی کمکشان کردند.

ذلت و خواری سزاوارشان.

و احترام تاریخ برای استواران.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    9 4
    ایران باید بتونه ساختار های امنیتی سوریه را براساس هماهنگی با خودش بچینه
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 7
    وای نازبشی!!! صهیونیست فقط یه باریکه رو غصب کرده به اسم غزه؟؟؟؟؟ وقاحت هم حدی داره،،،بریده باددستان وزبان انگلیس ونوکرهایش درهرجای دنیا
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      1 5
      وای لال بشی با این نمکدون بازیت، گفته فدک مثل غزه هست چون اگر متن را دقیق میخواندی دقیق می‌فهمیدی که فدک بهانه بود و بیشتر منطقه اسلامی منجمله فلسطین منظور بود که وضعیت سکون و نافهمی مردمش را هم دقیق گفته و بریده باد زبان و گردن نوکرهای عنگلیسی و عنگلوساکسونی مخصوصا در منطقه اسلامی و ایران عزیز
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    6 26
    قطر دنبال جام ملتها نباشه که مثلا چکار کنه ؟ ترکیه فکر پیشرفت کشور است و کارهایی که کرده از هارت و پورت ظاهری شما بسیار بیشتر است این کشورها یه ملت خودشونو در خطر بزارند که فلسطین نجات بدهند ؟
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      42 1
      قبول دارم ترکیه خیلی پیشرفت کرده از نظر نفاق و خودفروشی و خوش رقصی برا آمریکا که اگر بری داخل شهر و کوچه های ترکیه فلاکت مردم ترکیه را میدیدی و مثلا برای در حالی که ادعای ساختن هواپیمای نسل ۵ رادارگریز داره ولی برای خرید آف ۱۶ نسل ۴ گریه و التماس می‌کنه! در نفهمی لنگه نداری
    • حمزه IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      1 0
      مخاطبش شما نیستی نگران نباش... مخاطب «ما» ی بی وجدان هستیم
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    19 7
    پیامبر نتونست اینهارو درست کنه و خدا در قران گفت وظیفه تو فقط تذکر دادن هست حالا شما این وسط چی میگین ؟ خودتون وقتی هزاران عیب دارید نمیشه پرچمدار اصلاح باشید زیاد خودتون جدی نگیرید
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      2 1
      آفرین به ۱۶:۱۳، جناب با این استدلال خودت اول از همه محکومی! به تو چه که دیگران را نصیحت کنی یا سرخط بدهی؟
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      18 2
      ولی تو خودت را جدی بگیر برا شیطان که قرآن را هم تو روز روشن تحریف میکنی
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    شما زور میزنه با اسلام ادم مهربان و با شرف کنی چنین چیزی امکانش نیست اینها ذاتی است مردم ایران کلا این خصوصیت دارند اسلام بهشون نداده اسلام فقط عیبهارو اصلاح میکنه و در مراحل بالاتر ذات واقعی ادمهارو قشنگ میریزه بیرون
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      چقدر فیلسوفی تو
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 4
    بچه های ابراهیم از یه شاخه شدن مسیحی از شاخه دیگه شدن یهودی و از شاخه دیگه شدن مسلمان همشون به نوعی دنبال فدک هستن فدک یهود از نیل تا فرات فدک شما فکر کنم نیل تا فرات و بعد دور کره زمین فرات تا نیل از اون طرف دنیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس