دیدار و گفت‌وگوی احمدیان با همتای روس خود در مسکو

دبیر شورای عالی امنیت ملی که به مسکو سفر کرده در دیدار با همتای روس درباره سند همکاری‌های جامع بلندمدت ایران و روسیه و همچنین اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به منظور تقویت مناسبات دوجانبه به مسکو سفر کرده، امروز (چهارشنبه) چهارم بهمن ماه با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نخستین سفر احمدیان به مسکو پس از تصدی این سمت و در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف است.

نیکلای پاتروشف در این دیدار اقدام تروریستی کرمان را محکوم کرد و شهادت جمعی از شهروندان ایرانی در این اقدام تروریستی را به مردم و دولت ایران تسلیت گفت.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه به نهایی شدن سند همکاری‌های جامع بلندمدت ایران و روسیه نیز اشاره کرد و گفت که این سند مسیر همکاری‌های راهبردی دو کشور را ترسیم و روابط را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد.

حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزیر خارجه ایران و روسیه نیز در حاشیه نشست شورای امنیت در نیویورک با یکدیگر دیدار و وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از سطح روابط دوجانبه و سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به مسکو، ابراز امیدواری کرد که در سفر آتی رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به تهران، سند جامع همکاری راهبردی دو کشور به امضا برسد. لاوروف هم ضمن ابراز خرسندی از آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر اجرایی کردن توافقات حاصله تأکید کرد.

احمدیان هم در دیدار با پاتروشف بر مبارزه با اشکال مختلف تروریسم تأکید کرد و با اشاره به همکاری‌های ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم به خصوص در سوریه، تداوم این همکاری‌ها را مورد تأکید قرار داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بدو ورودش به مسکو توافقنامه جامع همکاری‌های بلندمدت دو کشور و اوضاع غزه را از مهمترین موارد مورد گفت‌وگو با همتای روس خود عنوان کرده بود.

پاتروشف و علی‌اکبر احمدیان پیش از این در حاشیه نشست بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 1
    اقای جلالی سفیر ایران در مسکو قرار نیست تعویض شود؟ ایشان هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی مشغول خدمت هستند!! بعید است دیپلمات قابلی هم باشد چون کارمند وزارت خارجه نبوده و طبیعتاً با سیاست خارجه هم آشنا نبوده !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس