بیانیه انگلیس از تجاوز مجدد ائتلاف نظامی به مواضع انصارالله یمن

در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه ائتلاف آمریکا و انگلیس در منطقه، دولت انگلیس با صدور بیانیه‌ای جدید از هدف قرار دادن ۸ موضع دیگری از انصارالله در یمن با مشارکت ائتلاف نظامی آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، در ادامه تجاوزات نظامی ائتلاف نظامی آمریکا علیه مواضع انصارالله در یمن، دولت انگلیس روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن ۸ موضع دیگر در مناطق تحت کنترل انصار الله یمن با مشارکت آمریکا خبر داد.

در بیانیه دولت انگلیس آمده است که «با مشارکت نظامی آمریکا و ائتلاف دریایی استرالیا، بحرین، کانادا، هلند و نیوزلند ۸ نقطه در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها را در یمن هدف قرار دادیم.

پیش از این، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که ریشی سوناک، نخست وزیر دولت انگلیس پیشتر از عدم تمایل کشورش به تقابل نظامی با انصارالله خبر داد.

انگلیس و آمریکا دیشب برای دومین بار طی دو هفته اخیر، مواضع نیروهای یمنی را بمباران کردند. این حملات پس از آن صورت گرفت که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را در دریای سرخ تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف نشود، ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس دو هفته پیش به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی به مواضع نیروهای یمنی حمله و بامداد امروز نیز ۸ پایگاه نظامی آنها را بمباران کردند. هرچند نخست وزیر انگلیس امروز ادعا کرد که حملات صورت گرفته موفقیت آمیز بوده است اما به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره اظهار داشت: هدف حملات آمریکا و انگلیس در حمله به یمن تلاشی جدید برای منصرف کردن این کشور از حمایت از غزه و توقف عملیات دریایی یمن است که محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید بفهمند که ما در زمان پاسخگویی هستیم و مردم یمن هیچگاه تسلیم نمی‌شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    3 1
    خدا وکیل نمیدونم انصارالله از کجا دستور میگیره که جواب قاطعی به این تجاوزات امریکا و انگلیس نمیده و احتمالا یمن و انصارالله هم دچار توهم پاسخ میدهیم در وقت و مکان نامعلوم شده اند ولله از این وضعیت بیایید بیرون غرب و امریکا به بهانه نقض کشتی رانی ازاد هر روز دارند به یمن حمله میکنند مثل مرد یه ناو جنگی شون رو هدف قرار بدهید تا نزدن تمام زیرساخت های نظامی و حیاتی مهم شما را نابود نکردند آخه منتظر چی هستین؟ منتظر ویرانی یمن مثل غزه! این سطح از پاسخ شما اصلا بازدارنده نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس