کد خبر 1568991
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
با گوترش درباره توقف نسل کشی در غزه و دریای سرخ تبادل نظر شد

امیر عبداللهیان در دیدار با دبیر کل سازمان ملل ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مواضع گوترش در خصوص لزوم پایان دادن به کشتار مردم غزه، بار دیگر بر لزوم توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان سه شنبه شب به وقت محلی در پایان سفر دو روزه خود به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود: با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به طور ویژه در خصوص راههای ارسال مستمر و هر چه سریع‌تر کمک‌های انساندوستانه به شمال و جنوب غزه و همچنین راه حل های سیاسی که برای حل این مشکل و توقف نسل کشی و جنایات جنگی در غزه وجود دارد، بحث و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در خصوص دریای سرخ و اتفاقاتی که در نظامی تر کردن رفتارهای آمریکا و انگلیس در این منطقه با آن مواجه هستیم، هم دیدگاه‌ها را با دبیرکل سازمان ملل به اشتراک گذاشتیم.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: با استفاده از فرصت در نشست شورای امنیت که تعدادی از وزرای خارجه علاقه مند به حضور در این جلسه شرکت داشتند و دعوت شده بودند، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص راههای برون از این بحران، توقف نسل کشی و همچنین بطور مشخص، مسؤولیت آمریکا در حمایت از نسل کشی رژیم اسراییل یادآور شدیم.

او تصریح کرد: بحث‌ها در مجموع، بر چگونگی توقف حملات نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری متمرکز است و همچنین ایده‌هایی که برای نحوه اداره فلسطین پساجنگ مطرح است که دیدگاه روشن جمهوری اسلامی ایران این است که باید مذاکرات و گفتگوهای فلسطینی – فلسطینی تأمین کننده و تعیین کننده آینده فلسطین باشد و این مردم و رهبران فلسطین هستند که نسبت به سرنوشت خودشان باید تصمیم بگیرند.

گفتگوها با وزرای خارجه فرانسه و مالزی مثبت، رو به جلو و سازنده بود

امیرعبداللهیان همچنین درباره دیدارهایش با وزرای خارجه فرانسه و مالزی نیز گفت: امروز فرصتی بود که با برخی از وزرای خارجه گفتگو و رایزنی داشته باشیم. دیدار و گفتگو با وزرای خارجه فرانسه و مالزی هر دو شامل گفتگوهای مثبت، رو به جلو و سازنده به ویژه در حوزه‌های دوجانبه بود.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: در عین حال با استفاده از این فرصت، در خصوص مسایل منطقه‌ای از جمله بحران در غرب آسیا با تمرکز بر موضوع غزه، بحث و تبادل نظر داشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    به انگلیسی درخواست کرد یا به فارسی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس