کد خبر 1568885
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:

چالش بزرگ برای نظم مبتنی بر قوانین غرب

پایان این هفته به احتمال زیاد رای دیوان بین المللی دادگستری درخصوص شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی صادر خواهد شد. در همین رابطه اندیشکده میدل ایست مانیتور به این موضوع پرداخته و معتقد است که همه نگاه ها به این رای دوخته شده است که آیا سند 84 صفحه ای آفریقای جنوبی مبنی بر توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی قانع کننده است یا خیر؟

نویسنده معتقد است این اقدام آفریقای جنوبی و پیگیری شکایت از بالاترین نهاد قضایی سازمان ملل به عنوان یک لحظه تعیین کننده در تاریخ روابط بین الملل پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود. این رای نشان خواهد داد که آیا اعتماد به نهادهای بین المللی برای عدالت معتبر است یا خیر؟ این پرونده نه تنها علیه رژیم صهیونیستی، بلکه چالش بزرگی برای نظم مبتنی بر قوانین غرب خواهد بود.

کشتار جمعی فلسطینیان، آسیب فیزیکی و روحی، جابه‌جایی اجباری و محاصره غذایی، نابود کردن سیستم بهداشت و درمانی از جمله ادله تیم حقوقی آفریقای جنوبی برای اثبات نسل کشی‌ است. اثبات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دادگاه امکان دارد سالها زمان ببرد. اما این دادگاه می‌تواند دستور موقت توقف حملات را صادر کند تا دیگر به تعداد شهدای فلسطین اضافه نشود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 3
    تاوان ساختمان های غزه رو باید از این جنایتکاران بازپس گرفته بشه. 17 ساله مردم عزه بمب باران و سرکوب و کشته میشوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس