بیانیه وزارت خارجه سوریه علیه اردن

دمشق در واکنش به حملات هوایی ارتش اردن در خاک سوریه این اقدامات را تاسف‌بار خواند و تاکید کرد که چنین حملاتی غیرقابل توجیه است.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه عصر امروز (سه‌شنبه) به حملات ارتش اردن در خاک سوریه واکنش نشان داد.

جنگنده‌های اردنی طی ماه‌های گذشته در مبارزه با آنچه تجار مواد مخدر خوانده شده، مناطقی را در خاک سوریه هدف حمله قرار داده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دمشق در قبال حملات هوایی ارتش اردن در خاک سوریه اظهار تاسف کرد و گفت چنین عملیات‌های نظامی در خاک سوریه هیچ توجیهی ندارد.

دمشق در ادامه اشاره کرد که حملات اردن در ماه‌های گذشته با توافقات دو طرف درباره مقابله با تخلفات سازگاری ندارد.

وزارت خارجه سوریه همچنین اشاره کرد که وزرای خارجه و دفاع سوریه برای همتایان خود در اردن پیام‌هایی در این خصوص ارسال کرده بودند که در آن‌ها پیشنهادهایی برای برداشتن گام‌های عملی به منظور کنترل مرزها و آمادگی برای همکاری با نهادهای اردنی مطرح شده بود.

با این حال، در بیانیه وزارت خارجه سوریه اشاره شده که طرف اردنی این پیشنهادها را نادیده گرفته و به هیچ یک از آن‌ها پاسخ نداده است.

وزارت خارجه سوریه در پایان تاکید کرد که به اقدامات خود در جهت مبارزه با تروریسم و مقابله با قاچاق و تجارت مواد مخدر ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    11 1
    خاک بر سر این حکام مفلوک عربی...از جمله اردن ..فقط نوکر حلقه به گوش آمریکا واسرائیل هستند..خدا لعنت کنه این شاه بدبخت را که البته یک رگه او انگلیسی است
    • حقگو IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      9 0
      وقتی خاک اردن محل آموزش داعشی ها بود و مسلحین مورد حمایت آل سعود و آمریکا و اسراییل از خاک اردن به سوریه نفوذ میکردند و جنایت میکردند اردنی ها چشمانشان کور بود و گوش هایشان کر بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اما امروز با ادعای مقابله با قاچاق مواد مخدر جنگنده میفرستند تا سوریه را بمباران کنند ؟ این شاه انگلیسی خبیث که حلقه نوکری غرب را به گوش و دماغ خود دارد نمیخواهد از بندگی و بردگی غرب استعفا دهد ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    11 0
    دستورامریکاست به اردن
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    7 0
    عرض نکردیم که در ژانویه منتظر خیانت اردن علیه سوریه باشید !؟
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    7 0
    اردن هم مثل عربستان نشون داد که سرسپرده ی اسراییل وامریکاست واین دستوراربابهاست که پسرک یهودی اجرامیکنه وگرنه دلیل حمله عربستان به یمن وحمله ی اردن به سوریه چه معنای سیاسی می‌تونه داشته باشه سوریه نباید ازموصع ضعف با این موضوع برخوردکنه باید جوابش روبا حمله ی متقابل میداد گلوله های که باید خرج اسراییل میشد روخرج مردم منطقه میکنن پست فطرت ها
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 4
    متاسفانه ابران خود باب این حملات را باز کرده است. ترکیه کم بود اردن هم اضافه شد! اسراییل هم که جای خود را دارد.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 0
    دوستان اسرائیل میخوان جنگ رو گسترش بدن مثل مصر و اردن و امارات و عربستان تا اسرائیل رو از نابودی نجات بدن
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    عجب شیر تو شیری شده این خاورمیانه. بشار اسد خاک بر سرت کنن تو که اقتدار پدرت رو نداشتی حکومت نکن دیگه!
  • فرزاد IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 0
    ایا این جای تعجب ندارد که دولت لبنان و احتمالاً سوریه جنگنده نداشته باشند؟ چرا یمن جنگنده ندارد؟ چرا دشمنان این کشورها به انواع تجهیزات جنگی و هواپیماهای جنگنده مجهز هستند؟ ایا اگر در این کشورها حزب الله یا انصارالله یا حماس یا جهاد اسلامی تاسیس شود جای تعجب دارد؟ این کشورهای مظلوم چگونه از خود دفاع کنند؟ ایا کسانی که از خود و خاک خود دفاع میکنند تروریست هستند؟ ایا متجاوزان تروریست نیستند؟ غولهای رسانه ای و زیر مجموعه های انها و فضای مجازی که یله و رها هستند چه بر سر مغزهای مردم دنیا اورده اند که در نظر بسیاری از مردم دنیا و ایران قربانیان تروریسم، تروریست هستند و تروریستهای واقعی مظلوم هستند؟
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    جنگ جهانی شده سوریه را همه میزنند از شمال جنوب شرق وغرب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس