معاون وزير راه و ترابري از افزايش بودجه پروژه‌هاي روستايي پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل ازايسنا، حسين ميرشفيع ، اظهار کرد: مصوباتي که براي ساماندهي حمل و نقل عمومي روستايي لازم بود، ابلاغ شده است و بايد شرکت‌هاي توانمند توسط سازمان‌ راهداري و حمل و نقل جاده‌اي که متولي و مجري طرح است، شناسايي شوند.
وي با بيان اينکه حدود چهار هزار پروژه راه روستايي در کشور وجود دارد،‌ گفت: براي 16 روستا استان چهارمحال و بختياري که شش ماهه دوم سال به دليل برف سنگين راه ترددشان بسته مي‌شد، يک راه جديد از منطقه اليگودرز در حال احداث است که با يک پل بزرگ با دهانه 81 متر از رودخانه دز، ارتباط اين روستا برقرار مي‌شود.
همچنين يک مسير ديگر از سمت فريدون‌شهر اصفهان براي اين منطقه در حال ايجاد است که براي زمستان امسال مشکل تردد اين 16 روستا برطرف خواهد.
ميرشفيع گفت: طبق برنامه پنجم بايد راه‌هاي روستاهاي بالاي ‌50 خانوار بايد آسفالت و روستاهاي بالاي 20 خانوار از راه مناسب برخوردار شوند که اگر اعتبارات تامين شود مي‌توان به اين برنامه دست يافت.
وي تصريح کرد: در حال حاضر 23 هزار روستاي بالاي 50 خانوار در کشور وجود دارد که حدود 75 درصد آن از راه آسفالته برخوردارند و بقيه هنوز آسفالت نشده است.
معاون وزير راه و ترابري افزود: در برنامه پنجم توسعه بايد طرح توسعه شبکه راه‌هاي روستايي کشور تدوين شود و از ميان آن راه‌هاي پراهميت و پرتردد براي انجام اقدامات ايمني و کنترلي پليس مشخص گردند. همچنين سالانه حدود 10 هزار کيلومتر از راه‌هاي روستايي بهسازي و روکش آسفالت شود.
به گفته وي به‌منظور توسعه حمل و نقل عمومي روستا بايد حدود 24 هزار دستگاه خودرو در شبکه حمل و نقل عمومي روستايي بايد تامين شود که با خودروسازان داخلي و واردکنندگان خودرو در حال مذاکره هستيم و همچنين مقررات حمل و نقل راه و روستايي در حال اصلاح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس