تاکید نظام‌های قضایی ایران و افغانستان برای همکاری بیشتر

معاون قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و معاون وزارت دادگستری افغانستان بر تقویت همکاری در حوزه فضایی و فراهم آوردن تسهیلات بیشتر برای انتقال زندانیان تاکید کردند.

به گزارش مشرق، عبدالغنی فایق معاون وزارت دادگستری طالبان با هیئت بلندپایه قضایی ایران به سرپرستی کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌المللی قوه قصاییه کشورمان دیدار کرد.

تلویزیون ملی افغانستانهم به نقل از کاظم غریب‌آبادی گزارش داد، تهران مصمم به انتقال زندانیان افغان از ایران به افغانستان و فراهم کردن تسهیلات مناسب برای مهاجران افغان در این کشور است.

غریب‌آبادی اظهار داشت: جمعیت بسیار زیادی از اتباع افغانستانی در ایران حضور دارند و به همین خاطر گاهی اوقات چالش‌ها، مشکلات و مسائلی پیش می‌آید از این‌رو نیاز است دو نظام قضایی ایران و حکومت افغانستان به ویژه در حوزه قضایی و حقوقی و کنسولی با یکدیگر روابط داشته باشند.

عبدالغنی فایق معاون وزارت دادگستری حکومت افغانستان نیز در خصوص این دیدار به تلویزیون ملی این کشور گفت: سفر هیئت ایران بسیار پرمحتوا و در جهت ارتباط سازی و حل مشکلات کشور افغانستان است.

وی افزود: شایسته است بین دو کشور در حوزه های مختلف از جمله درمان، کشف معادنو آموزش ارتباطات دوسویه وجود داشته باشد.

سال گذشته هیأت دادستانی کل طالبان به رهبری مولوی شمس‌الدین پهلوان عازم ایران شد که در این دور از گفت و گوها میان مقامات تهران و کابل، ۸۵۷ زندانی افغانستانی از سوی جمهوری اسلامی ایران به مقامات طالبان تحویل داده شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس