کد خبر 1567320
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
آمریکا یک شرکت کشتیرانی اماراتی را به بهانه نقض سقف قیمت نفت خام روسیه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم تحریم های علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین، یک شرکت کشتیرانی اماراتی و ۱۸ نفتکش آن را به بهانه نقض سقف قیمت نفت خام روسیه تحریم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در اولین اقدام خود پیرامون تحریم های نفتی روسیه در سال جاری میلادی ۲۰۲۴ ، اعلام کرد که یک شرکت کشتیرانی مستقر در امارات را به دلیل نقض سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه نفت خام روسیه تحریم کرده است.

پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، کشورهای گروه ۷ شامل هفت کشور با اقتصادهای پیشرفته، اتحادیه اروپا و استرالیا در اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) استفاده از بیمه شرکت‌های غربی برای انتقال دریایی نفت روسیه را ممنوع کرده و سقف قیمتی ۶۰ دلار را برای هر بشکه نفت روسیه تعیین کردند.

بر اساس این تحریم‌های جدید که از ۵ فوریه ۲۰۲۲ (۱۶ بهمن ۱۴۰۱) آغاز شد، واردات اکثر محصولات نفتی روسیه برای این کشورها ممنوع و محدودیت‌های قیمتی برای فرآورده‌های نفتی روسیه اعمال شد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود افزود که دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا شرکت کشتیرانی "هنسی" امارات را تحریم کرده است، که به گفته آمریکا، این شرکت مالک ۱۸ نفتکش عمدتا قدیمی بوده که در اواخر سال ۲۰۲۲ خریداری شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود که یکی از کشتی های این شرکت به نام اچ اس آتلانتیکا، نفت خام روسیه را با قیمت بالاتر از سقف ۶۰ دلار حمل کرده، در حالی که از خدمات یک شرکت دریایی مستقر در آمریکا نیز استفاده کرده است.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.

این روزها، ایالات متحده همزمان با دو بحران بزرگ یکی در شرق اروپا و دیگری در غرب آسیا (خاورمیانه)، یعنی جنگ اوکراین و دیگری جنگ در غزه و حمایت از رژیم اسرائیل درگیر است که ابعاد جنگ اسرائیل به یمن نیز رسیده است و این مسائل معادلات را در حوزه داخلی و نیز سیاست خارجی این کشور متحول کرده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 0
    ارباب ازخجالت نوکردرامد
  • عمیر IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 1
    احسنتتتت
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    2 0
    وقتی نوکر زبون درازی می کند!!!!!
    • عمیر IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      ارباب پوتینتو میگی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس