آمریکا پیام ایران را دریافت کرد؟

سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه گفت: با توجه به بیانیه سپاه در قبال عملیات موشکی اخیر علیه تروریست‌های صهیونیستی و تکفیری این عملیات آغاز شروع انتقام از دشمنان است و سخنان سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران بیانگر همین موضوع است.

به گزارش مشرق، اقدام موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری در ایران و منطقه دارای زوایا و جنبه‌های مهمی است که برای تحلیل بهتر و دقیق‌تر آن همشهری با سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه گفت‌وگویی داشته که در ادامه می‌خوانید.

راهبردی که رهبری مشخص کرده بود

سیدافقهی در ابتدا گفت: در ابتدا باید یکی از مهم‌ترین سخنان راهبردی، آیت‌الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب را یادآور شد که چندی پیش ضمن فرمایشاتی گفتند دیگر دوران بزن‌درو به پایان رسیده و هرکنش و اقدام خصمانه از طرف دشمن با واکنش و پاسخ سخت از جانب ما مواجه خواهد شد. ذیل این راهبرد است که اقدامات جمهوری اسلامی چه در راستای پاسخ به اقدامات متخاصمان و چه در راستای آغاز یک درگیری معنا پیدا می‌کند و قابل فهم است. با توجه به جنایات و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی در منطقه ما، همانطور که رهبری در پیام تسلیت شهادت شهدای سالگرد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشتند نیاز بود که به دشمن جوابی سخت داده شود.

پاسخی باید ایران به دشمن می‌داد

وی افزود: در مقابل با شهادت سردار سیدرضی موسوی توسط موساد، شهادت صالح‌العاروری، عملیات تروریستی راسک، خادثه غم‌انگیز در مرقد حاج قاسم نیاز بود که پاسخی سخت داده شود که اقدام عملیات موشکی سپاه که شب گذشته انجام گرفت نقطه شروع و آغاز آن است. این اقدام سپاه پاسداران و مورد هدف قرار دادن پایگاه‌های دشمن در ادلب و اربیل واجد چند نکته و پیام قابل توجه است.

دو پیام مهم در حمله موشکی سپاه

او ادامه داد: اولین پیام به داخل ایران است که جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح آن نسبت به آنچه که وعده داده‌اند وفادار بوده و آن را محقق می‌سازند. به تعبیری مردم شریف ایران برخلاف برخی وسوسه‌ها که سپاه پاسداران را منفعل جلوه می‌دهند، دریافتند که پاسخ دادن به دشمن یک عمل قطعی است و لذا ادعای دشمنان مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی کاری نمی‌کند تکذیب شد. پیام دوم این اقدام به آمریکا است. باید گفت تمامی گروه‌های تروریستی مثل داعش و جدایی‌طلبان کرد ساکن در عراق؛ و همچنین رژیم صهیونیستی همگی ایادی و نیروهای آمریکا به حساب می‌آیند. این اقدام ایران نشان داد که آمریکا چه به شکل مستقیم بخواهد وارد درگیری با نیروهای مقاومت شود مثل آنچه که چندی پیش در عراق مرتکب شد و ابوتقوی یکی از نیروهای برجسته نجبا را به شهادت رساند، و چه به شکل غیرمستقیم و از طریق نیروهای نیابتی‌اش بخواهد کاری از پیش ببرد، بنا به قاعده تمام شدن دوران بزن‌درو با پاسخ و واکنش سختی از سوی ایران مواجه خواهد شد و جمهوری اسلامی توان این پاسخ‌گویی را دارد.

این تازه شروع کار است

این کارشناس مسائل منطقه در انتها گفت: نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که با توجه به بیانیه سپاه در قبال عملیات موشکی اخیر علیه تروریست‌های صهیونیستی و تکفیری این عملیات آغاز شروع انتقام از دشمنان است و سخنان سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران بیانگر همین موضوع است. به تعبیری این نبرد باید تا خشکاندن جریان تروریستی موجود در منطقه ادامه پیدا کند و متوقف نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    9 3
    خود اسرائیل بزنید
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      چشم
  • US ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 4
    پاکستان اعتراض خود به ایران را از طریق مقام‌های ارشد دیپلماتیک در تهران به وزارت خارجه این کشور اعلام کرده و این حمله را «نقض آشکار تمامیت ارضی» خود خوانده و مسئولیت عواقب آن را متوجه ایران دانسته است. پاکستان همچنین در بیانیه خود گفته «ما همواره تروریسم را تهدید مشترک برای کشورهای منطقه خوانده‌ایم که برای مقابله با آن نیاز به اقدام هماهنگ است. اقدامات یک‌جانبه موید حسن همجواری و ارتباطات متقابل همسایگان نیست و موجب تضعیف اعتماد و اطمینان دو طرفه می‌شود.»
    • موبین IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      4 3
      قطعا حضور و فعالیت گروهکهای تروریستی در خاک یک کشور و فعالیت بر ضد منافع همسایگان مخالف اصل حسن همجواری است و حرکت ایران که به علت ناتوانی دولت پاکستان در مبارزه با تروریسم انجام شده کاملا در قالب دفاع مشروع قابل ارزیابی است.
    • ارش IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      1 0
      پاکستان غلط کرد کاری نکنند خود پاکستان را هم میزنیم وبعدش خود پاکستان ئو عراق میخواهند ما امریکا و اسراعیل نابود کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس