تأکید وزیر کشور بر استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در افزایش مشارکت انتخاباتی

احمد وحیدی با تأکید بر مؤلفه مشارکت حداکثری در انتخابات اسفند امسال گفت : در کشور، خانواده‌ای گسترده تر از آموزش و پرورش نداریم و این بهترین امکان برای گسترده کردن مشارکت در انتخابات پیش رو است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش ملی مشترک وزارت آموزش و پرورش و کشور که به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی، انتخابات را از مهم‌ترین مسؤولیت‌های اجتماعی دانست.

وی افزود: انتخابات یکی از مهم‌ترین فصول ‌دخالت در سرنوشت کشور است که این همان احساس مسؤولیت اجتماعی است که بر سرنوشت افراد و آینده کشور تأثیرگذار است و باید از دوران مدرسه مورد آموزش قرار گیرد.

وحیدی ابراز امیدواری کرد با حضور پررنگ همه مدیران، معلمان و دانش‌آموزان رأی اولی و خانواده گسترده آموزش و ‌پرورش، شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات امسال باشیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر برخی از مشکلات و مسائل اجتماعی گفت: این مسائل باید در دوران مدرسه شناسایی و اصلاح شوند و در اجرای این امر باید جدیت و مراقبت مستمر داشت.

وحیدی، دوران مدرسه را زمان مناسب آموزش معارف و مهیا ساختن مسیر خودشناسی برشمرد و ادامه داد: هدف اصلی انقلاب اسلامی انسان سازی و سعادت بشری است.

وی عنوان کرد: اگر مسیر خودشناسی به درستی طی شود، افراد جامعه از هویت‌های اصیل ایرانی و اسلامی دور نخواهند شد و در نتیجه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه هویت‌های قدرتمند در فضای آموزش و پرورش رشد می‌یابد، اضافه کرد: قدرتمند ساختن هویت بومی، راه‌حل تقابل با تهاجماتی است که از منجلاب بی‌هویتی غربی به سمت ما سرازیر است.

اهمیت آموزش ارزش های اجتماعی از دوران کودکی از مسائل دیگری بود که وزیر کشور در سخنان خود بر آن تأکید کرد و افزود: ارزش‌های اجتماعی اگر از دوران کودکی به شکلی مطلوب در مدارس آموزش داده شوند، بی شک در نظم و انضباط اجتماعی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وحیدی، مدرک گرایی و متعاقب آن آموزش با محوریت کنکور را از مصائب این حوزه دانست و افزود: خوشبختانه در این دولت برای برون‌رفت از این مشکل اقداماتی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت هایی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، اظهار داشت: افزایش توطئه‌های دشمنان ناشی از همین پیشرفت‌هاست.

وزیر کشور خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد وزارت کشور به شکل تمام عیار در خدمت پیشرفت اهداف عالیه آموزش و پرورش است و این امر را از فرایض اصلی خود می‌داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    21 0
    در هر جا گیر میکنید معلم و آموزش و پرورش در پرداخت شما زیادی هستید
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    23 0
    با این فرمانی که شما می‌روید چند سال دیگه آموزش و پرورشی باقی نخواهد ماند.البته مثل دوره ساسانیان برای اشراف خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس