کد خبر 1566080
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
حوادث

زن جوان وقتی فهمید همسرش قبل از ازدواج به خواستگاری چند دختر دیگر هم رفته بود، درخواست طلاق داد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل زوج جوانی وارد یکی از شعبه‌های دادگاه خانواده شده و وقتی مقابل قاضی نشستند زن جوان بی‌مقدمه گفت: آقای قاضی من بعد از 6 ماه زندگی مشترک به پنهانکاری همسرم پی بردم و حالا طلاق می‌خواهم.

قاضی سری تکان داد و رو به مرد جوان کرد و گفت: چه کار کرده‌ای که همسرت در این مدت کوتاه راضی به طلاق شده است؟

میلاد نگاهی به همسرش شیما انداخت و بعد با تأسف گفت: آقای قاضی به خدا من کاری نکردم. ما در کتابخانه دانشگاه باهم آشنا شدیم. همکلاسی نبودیم اما در یک دانشگاه درس می‌خواندیم. از او خوشم آمد و پیشنهاد دوستی دادم البته قصدم ازدواج بود و بعد که چند ماهی باهم بیشتر آشنا شدیم از او خواستگاری کردم. الان هم که 6 ماه از ازدواج‌مان می‌گذرد من واقعاً از او و زندگی‌ام راضی هستم و هیچ مشکلی نداریم؛ کل ماجرا همین بود که گفتم. باور کنید هیچ مشکلی نیست.

شیما ناگهان گفت: مشکلی نیست؟ مگر موقع ازدواج تو به من نگفتی من تنها دختری بودم که به او پیشنهاد ازدواج دادی و قبل از من هرگز با هیچ دختری آشنا و دوست نبودی و به خواستگاری هیچ دختری نرفته بودی؟ آقای قاضی من الان متوجه شدم این آقا قبل از من با 6 دختر دیگر دوست بوده و به همه هم همان حرف‌ها و وعده‌هایی را که به من داده، گفته بود. باور کنید اگر از روز اول همه چیز را رک به من گفته بود این همه شوکه نمی‌شدم و ناراحت نبودم اما الان دیگه به حرف‌هایش اعتماد ندارم.

میلاد گفت: آقای قاضی من رفتم خواستگاری، گناه نکردم که همه پسرها خواستگاری می‌روند؛ قبلی‌ها قسمت نبود ازدواج کنیم یا من خوشم نمی‌آمد، اما من شیما را دوست دارم. من دروغ نگفتم فقط نمی‌خواستم با گفتن حقیقت او را از دست بدهم. تازه خواستگاری رفتن که اشتباه نیست. من نه با کسی ارتباط داشتم نه کسی را فریب دادم.

شیما هم گفت من اصلاً به این حرف‌ها اهمیت نمی‌دهم تو اگر واقعاً من را دوست داشتی نباید پنهانکاری می‌کردی و به من دروغ می‌گفتی، می‌دانستی حقیقت و صداقت برای من مهم است. آقای قاضی وقتی دوست دختر قبلی‌اش در اینستاگرام برایم پیام فرستاد و واقعیت را گفت می‌خواستم از ناراحتی بمیرم. او گفت که میلاد با او دوست بوده و حرف‌هایی زد که میلاد به من هم، همان‌ها را گفته بود.

شیما در حالی که صدایش می‌لرزید و بغض داشت، گفت: تو از اعتماد من سوء‌استفاده کردی. من طلاق می‌خواهم. خدا می‌داند قرار است چند تا دختر دیگر به من پیام بدهند و رازهای مگویی را فاش کنند.آقای قاضی لطفاً حکم طلاق ما را صادر کنید من دیگر حتی یک لحظه هم نمی‌توانم با یک آدم متقلب زندگی کنم.

قاضی که متوجه عمق فاجعه زندگی مشترک این زوج جوان شده بود، گفت: دو ماه باید به کلاس مشاوره بروید که امیدوارم مشکلتان حل شود و اگر نشد آن وقت حکم طلاق را صادر می‌کنم، برای طلاق گرفتن وقت زیاد است، عجله نکنید.

امیرحسین صفدری کارشناس حقوقی

همان‌طور که از ظاهر امر پیداست در این پرونده اصلی‌ترین عامل برای طلاق پنهانکاری شوهر بوده است. میلاد باید می‌دانست که با پنهانکاری و دروغ گفتن راهی پیش نخواهد برد و یک اشتباه بزرگ کرده که حقیقت و واقعیت زندگی خودش را به شیما نگفته است. او باید تمام حقیقت را در کمال صداقت به همسرش می‌گفت و اجازه می‌داد تا خود شیما تصمیم بگیرد که می‌خواهد ازدواج کند یا نه. اینکه بخاطر از دست دادن شیما به او دروغ گفته کار درستی نبوده و نیست چرا که هرگز ماه پشت ابر پنهان نمی‌ماند.

اینکه گذشته آدم‌ها تا چه میزان برای ازدواج مهم است بستگی به خود زوجین دارد؛ ممکن است برای یک نفر مثل شیما گذشته مهم باشد و ممکن است برای فردی مثل میلاد مهم نباشد.

زوجین جوان باید بدانند برای ازدواج، دانستن گذشته طرف مقابل‌شان تا حدی که برخی مسائل مشخص و روشن شود، مهم است. با این حال اگر این زوج جوان به این نتیجه برسند که می‌توانند آینده‌ای داشته باشند با ازخودگذشتگی و تفکر و گفت‌وگو براساس صداقت و تعهد می‌توانند آینده‌ای روشن را برای خود داشته باشند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    71 12
    دندون اش جای دیگه گیر کرده ، بهانه بنی اسرائیلی می آورد .
    • مهدیه IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      23 4
      دقیقا با اینکه خودم زنم اما جنس زن ها رو خوووووب میشناسم زن ها فتنه های زمانه ان خخخ
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      2 2
      وقتی موضوعی مثل طلاق قبلی یا وجود بچه از ازدواج قبلی و یا حتی رابطه عاطفی گذشته در کار باشد صداقت زوجین بسیار اهمیت داشته و فرد نمیتواند تنها به خاطر از دست ندادن یک عشق جدید نسبت به احساسات او و بازخوردهای آینده او بی تفاوت باشد . اما اگر موضوع فقط خواستگاری معمولی بدون فرجام و یا اسم گذاشتن های فامیلی و از این قبیل تفکراتی که از بچگی روی دختر و پسر بدون وجود هیچ رابطه عاطفی عاشقانه باشد ، اهمیت موضوع از نظر دو طرف کاملا کاهش پیدا میکند . به هر حال بررسی توسط مشاور خانواده الزامی است تا خدای نکرده روابط عاطفی گذشته قبل از آشنائی جدی نباشد و همچنین سوء تفاهمات هر دو طرف باعث یک زندگی پر از تنش عاطفی در آینده زندگیشان نشود . بهترین روش ازدواج برای جوانان شناخت خانوادگی و تطابق مناسب اخلاقی و تربیت دینی و اعتقادی و فرهنگی و خانوادگی آنهاست تا کمترین مشکل در این زندگی بوجود آید. ان شاء الله . الله اعلم
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      7 1
      در کتابخانه دانشگاه آشنا شدند پس هر دو دانشجو هستند . آنجا را محل معاشقه کردند. جایی نیست که این جوانان آنجا را به نفع خودشان مصادره نکنند. اطراف دانشگاه تهران هر کوچه ای شده محل آشنایی و ... برخی چنان پر رو هستند که حاضر نیستند موقتا اعمال شان را قطع کنند تا صاحب منزل بتواند تردد کنند. بعد رفتن هم انواع ناخن مصنوعی و پوست تخمه و کاندوم شان را جلوی در میریزند. شیما خودش گذشته ای ندارد ؟ امثال شما ها را میشناسم چقدر دریده اید بخصوص وقتی با زنان محجبه روبرو میشوید عقده گشاییهایتان گل کرده با لگد و فحش برخورد میکنید. میلاد این میخواد گربه را بعد حجله بکشه حالا که اینطوره تو هم روشو کم کن بره گم شه وگرنه یک عمر ازت سواری میگیره. قحطی شوهره نه دختر.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    49 3
    خوب که چی بشه من هم قبل از اینکه با این زنم ازدواج کنم به خواستگاری چند نفر هم رفتم حتی به خانومم هم گفتم در ضمن برای ایشان هم خواستگار رفته بود حالا بیام طلاق بگیریم. عجب دنیایی شده ها . دختر بشین زندگیتو کن بری بیوه بشی بعد هزار نفر دنبالت باشن خوبه یا زندگی با این بدبخت بینوا که صبح میره تا رای شما خرجی دربیاره
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    80 2
    خانم نسبتا محترم ! تو هم غلط کردی 6 ماه با این آقا دوست بودی و بعدا با هم ازدواج کردید . از کجا معلوم اگه ازدواج شما سر نمی گرفت و اون آقا با دختر دیگه ای ازدواج می کرد ، تو هم به همسر اون آقا پیام می دادی که من با شوهرت 6 ماه دوست بودم . هزار تف و لعنت بر این دوستی و ارتباطات نامشروع قبل از ازدواج .
    • حسین IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      18 16
      قاضی بی شعور خوب گوش کن، بعد استعفا بده و برو گم شو!
    • RO ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      42 4
      بهترین نوع ازدواج که استکام فوق العاده ای دارد ازواج سنتی در ایران است متاسفانه دوستی دختر با پسر ها همیشه سرانجام قابل انتظار ندارد و اکثر ا بعد از ازدواج منجر به متارکه میشود چرا دختر به خود اجازه میدهد که دوست پسر بگیرد چرا پسر به خود اجازه میدهد دوست دختر بگیرد دوستی های پنهانی دختر و پسر میشود مثال زد در لیوانی اب بخوری که دیگران هم در ان اب خورده اند یا اینکه از مسواک دیگران برای شستن دندان استفاده کرد اما بصورت سنتی با حد احترام بروید خواستگاری اگر هم مورد پسند طرفین نبود حداقل کمتر اسیب دیده میشود یا اگر همان دفعه اول طرفین همدیگر را نپسندند اسیبی دیده نخواهد شد هرچقدر که دین و سنتها دورتر بشویم مشکلات حل نشده تلانبار خواهد گردید و اخرش هم احتمالا متارکه خواهد بود وای از روزی که فرزندی دربین باشد که اوهم میشود فرزند طلاق و...
    • RO ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      27 6
      بهترین نوع ازدواج که استکام فوق العاده ای دارد ازواج سنتی در ایران است متاسفانه دوستی دختر با پسر ها همیشه سرانجام قابل انتظار ندارد و اکثر ا بعد از ازدواج منجر به متارکه میشود چرا دختر به خود اجازه میدهد که دوست پسر بگیرد چرا پسر به خود اجازه میدهد دوست دختر بگیرد دوستی های پنهانی دختر و پسر میشود مثال زد در لیوانی اب بخوری که دیگران هم در ان اب خورده اند یا اینکه از مسواک دیگران برای شستن دندان استفاده کرد اما بصورت سنتی با حد احترام بروید خواستگاری اگر هم مورد پسند طرفین نبود حداقل کمتر اسیب دیده میشود یا اگر همان دفعه اول طرفین همدیگر را نپسندند اسیبی دیده نخواهد شد هرچقدر که دین و سنتها دورتر بشویم مشکلات حل نشده تلانبار خواهد گردید و اخرش هم احتمالا متارکه خواهد بود وای از روزی که فرزندی دربین باشد که اوهم میشود فرزند طلاق و...
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 58
    خواستگاری رفتن گناه نیست ولی دروغ نابخشودنی است . انسان دروغگو قابل اعتماد نمی باشد ، شیما بهترین انتخاب را انجام داده است .
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      33 3
      تو از اونایی هستی که همه عمرت یه خواستگار نداشتی و جز دروغ هم سخنی بر زبان نرانده ای که اینطور عقده گشایی میکنی
  • alir IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    38 1
    این اقای کارشناس برای خودش شعر گفته! لزومی به گفتن هر مطلبی نیست که من ده جا رفتم و قبول نکردند... - لذا این خانم صرفا به خاطر این مسئله نیست که دادخواست طلاق داده!
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    42 1
    طوری شیما خانم حرف می زند که گویا خودشان استریلیزه بوده و هستند و با هیچ پسری دوست نبوده اند!!! به نظر می رسد طلاق بهترین گزینه برای میلاد عزیز در رهایی از توهما ها و خیال بافی های زن متوهم می باشد...
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    51 4
    آقامیلاد تا تنورداغ است نان را بچسبان!!! الآن شیما جوگیرشده ودرخواست طلاق دارد.تنبلی نکن ومفت ومجانی طلاقش بده تا بره پیش ننه اش و تو هم از دست چنین زن نادانی خلاص شوی و نفس راحتی بکشی!!!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      22 0
      احسنت بهترین پیشنهاد بود
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    26 0
    دختر اسکل. انگار بری رستوران وقتی بفهمه قبلا منوی رستوران روبرویی را نگاه کردی، بندازت بیرون بگه من غذا بهت نمیدم خائن!
  • vares IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    59 0
    واقعا تو نظر مثلا کارشناستان مانده ام . اسم خودشونم می گذارند مشاور و وکیل . چه ربطی دارد . با این استدلال کارشناس حقوقی شما مثلا اگردختری به خواستگار اولش نه گفت و شوهرش بعدا فهمید که قبل از او خواستگار داشته حق دارد طلاقش بدهد .
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      39 0
      ازاین مثلا کارشناسان درپیتی است!!!خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    28 1
    آدم چه مزخرفاتی میشنوه و میخونه!!! چون قبلا خواستگاری رفته طلاق میخوام؟؟؟ گمشو احمق مگه خودت کسی سمتت نیومده یا اگه میومد تو دهنش میزدی که نه منو خدا برای میلاد در آینده گذاشته؟ بدتر از این زن جوان, کارشناس و البته سانسورچی های رسانه ای هستند که مینویسند بابت خواستگاری های قبلی باید کلی توضیح صادقانه بدیم وگرنه چنین طلاقی حق و طبیعی است!!! خوب اولا بنویسید مسئله خواستگاری نبوده بلکه دوست دخترهای سابق میلادخان بودن دوما همونم به درک که الان زنگ زده باشند(مگر اینکه مثلا یکیشون ادعا کنه این پسره احمق سرکارش گذاشته یا ازش سواستفاده کرده که اون داستانش جداست و زندگی با چنان مردی ناجور است. اما روایت کنونی ته مسخره بازی طلاق است)
  • بنیامین IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    26 3
    بنظرم شیما رو طلاق بده و با همون دختری که تو اینیستا به شیما پیام بده ازدواج کن....
    • همکلاسی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      10 0
      فقط میگم اقدس برو کمشو که زندگی این دوتا جوان رو داغان کردی! لعنت به تو . . . در این موضوع روبابه هم مقصره! میلاد از دوستان دوران دانشگاهم بود و میدونم این مشکل از کجا آب میخوره بردن نام این دو نفر خانوم در این ماجرا دخیل است. امیدوارم میلاد متوجه اصل موضوع شده باشه.
    • M IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      3 3
      خیلی باحالی
  • US ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    22 1
    اون دختر حسودی که اومد پیام داد دیگه چه جانوری که زندگی دونفر خراب کرده ولی در کل درست نگفت ولی ربطی هم به خانوم نداره چون نخاست با اونا بخاطر هر دلیلیی ازدواج کنه اگر اونارا میخاست خب اونا را میگرت نه تو صدرصد خانوم با بی عقلی زندگیش بهم میزنه و اون دختر حسود به هدفش میرسونه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    18 0
    مطالب کارشناس حقوقی مملکت را بخوانید تازه می فهمید چقدر برخی کارشناسان ما بی سواد هشتن و حتما با رسانه ارتباطات نزدیکی دارند که رسانه قصد معروف نمودن آن ها را دارد
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    16 8
    شوهر راضی به طلاق نیست، قاضی حکم طلاق میده؟ با یک پیامک میشه کانون خانواده را به هم زد؟ حکومت اسلامی اینه؟
  • مریم IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    16 0
    اقای قاضی ایا این خانم قبل ازدواج به همسرش گفته چند تا خواستگار براش اومده یا با چند نفر اشنا شده ؟ به نظرم این خانم خوشی زده به دلش ... اخه با یه چیز مزخرف قبل ازدواج ادم زندگیشو میزنه بهم؟ واقعا متاسفم برات شیما خانم . برو عاقلانه فکر کن برو ببین اون خانمی که برات پیام زده حقیقت را گفته هدفش چی بوده ...شما با این کارتون اون را به هدفشون میرسانید . میدان را خالی نکنید برید بشینید سر زندگانیتون . قبل ازدواج هرچی بوده تمام شده . بعد ازدواج مهم هست.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    11 0
    اینم کارشناسی ابکی بابا برای هر دختری و پسری این اتفاق امدن خواستگار و خواستگاری رفتن شاید صد بار هم پیش بیاد نمی شه که هم دختر و پسر برای خواستگار همه چیز بریزند روی دایره که کی امد خواستگاری و کی رفتم خواستگاری مهم اینه که بنده خدای داد می زند که من ازانتخابم راضی هستم حالا خانم شده دایه تر از مادر که چرا نگفتی اگر این قضیعه بر عکس بود چی
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    15 2
    طلاقش بده و مجرد زندگی کن و حالشو ببر
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    19 7
    طلاقش بده وپس ازمدتی پشیمان میشه وبرای رجوع به التماس میفته وبعد بدون مهریه و محروم ازهرحق وحقوقی دوباره عقدش کن تا دیگه برای همیشه خفه بشه و نازوعشوه نیاد! تجربه اینو ثابت کرده
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    18 2
    همچین دختر احمقی رو زودتر طلاق بده بندازش بیرون!!!! این بدرد نمیخوره معلومه هر پسری ممکنه قبل از هر موردی در مقاطعی با کسایی آشنا شده باشه!!
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    23 0
    حتما میلاد نازشوکشیده واینم فکرمیکنه خیلی ارزش وقیمت داره وپیش خودش فکرکرده اگه طلاق بگیره شوهربهتری نصیبش میشه! دریغ که نمیدونه سهم یک زن مطلقه از شوهر دیگه ای فقط یک پیرمرد زن مرده ویا پیرمرد زن طلاق داده باچندتابچه بیش نیست!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    19 0
    چنان قیافه حق بجانبی گرفته که انگارخودش قبلا علیه السلام بوده وباهیچکسی مراوده نداشته!!!!!فقط آخرین مرتبه 6ماه باهمین میلادازیک توبره میخوردی!!!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    11 3
    حتمایکی ازدوستان قبلی اش را پیداکرده ومیخوادطلاق بگیره وبره بااون.........
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    13 1
    وقتی کلمه طلاق مثل نقل ونبات دردهان زوج های جوان میچرخه ویک کارشناس ابله هم توجیه میکنه طبیعی است که فساد درجامعه گسترش می یابد.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    11 0
    خودت دختره هم اهل دوستی بوده، بی شک اگر با این مرد ازدواج نمی‌کرد به ۶۰ تا هم می‌رسید.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    9 0
    این زن متوهم است بهتر است زودنر مرد آن را طلاق دهد. ایشان هنوز در مسائل قبل از ازدواج گیر کرده است. مشخص است هنوز وقت ازدواج این خانم نبوده لکن پسر را خوب و احتمالا مالدار دیده و نتوانسته بگذرد.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    9 0
    این اگه بمونه هم برات زن زندگی نمیشه .بهتر که طلاق بدی..دلش با تو نیست وگرنه همچین بهانه آبدوغ خیاری نمیاورد... جالبه که هیچ مشکلی و ایرادی تو شش ماه زندگی پیدا نکرده که دلیل درستی داشته باشه
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      8 0
      به نکتهء خوبی اشاره کردی ، شش ماهه داره با این مرد زندگی می کنه ولی هیچ نکتهء منفی و هیچ عیب و ایرادی نتونسته ازش بگیره
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    11 0
    این اگه بمونه هم برات زن زندگی نمیشه .بهتر که طلاق بدی..دلش با تو نیست وگرنه همچین بهانه آبدوغ خیاری نمیاورد... جالبه که هیچ مشکلی و ایرادی تو شش ماه زندگی پیدا نکرده که دلیل درستی داشته باشه
  • پرهام IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    19 0
    خوشی زیر دل خانو ها زده از وقتیکه به زنها آزادی داده شده طلبکار شده اند . به گذشته مادرانمان که نگاه می کنیم می بینیم که با همه سختی هایی که بود به زندگی شان قانع بودند .
  • TR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    12 0
    طلاقش بده ، تا منصرف نشده و یا یه بچه هم نیومده وسط بخدا راحت میشی باور کن
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    14 0
    پسرها یا باید ازدواج نکنند یا با چشم باز و با مهریه ی معقول ازدواج کنند، فعلا مهریه امالفساده شده و اکثر طلاق ها بخاطر اخذ مهریه است ، ازدواج مثل عبور از میدان مین است خیلی عاقلانه عمل کنید :
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      5 5
      آخه قربونت برم کی مهریه میده آخه. معضل ازدواج زن های بیوه هستند که زندگی زوج های جوان را می پاشانند و مثل دومینو طلاق اتفاق میفتد و بیوه ها روز به روز زیادتر میشوند و طلاق هم روز به روز بیشتر میشود.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 13
    دختره حق داره . شک نکن یک سال دیگه میفته دنبال ی دختر جدید. کلا عشق های آتشین دوباره تکرار میشوند
  • هادی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 0
    جمع کنید مسخره بازیاتونو
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 5
    مرد دروغی نگفته و گناهی مرتکب نشده مدیریت کرده لزومی نداره جلسات کلاس زندگی قبلی گذاشت!!
  • سعید IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 0
    آقای کارشناس حقوق اقدام زوج در خواستگاری از چند دختر امری طبیعی است و نمی تواند جواز در خواست طلاق از سوی زوجه تلقی گردد . لطفاً با مطالعه پاسخ دهید .
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    24 10
    فکر کنم مخاطبان مشرق نیوز متوجه نشدند که فقط قضیه خواستگاری نبوده و پسره چند دختر دیگر رابطه دوستی داشته و به آنها هم وعده های ازدواج و... داده . در ضمن مگر خودتان روابط قبل از ازدواج را تقبیح نمیکنید حالا چی شده که اینجا به نفع آقا میلاد که به اصطلاح خودتان دختر باز بوده رای میدهید اگر مسئله برعکس بود یعنی مردی با آگاه شدن از روابط قبل از ازدواج خانمش درخواست طلاق میداد باز هم همین حرف ها را میزدید ؟؟؟ آنوقت باز هم ان مرد را مثل شیما متوهم و اسکل و ... خطاب می‌کردید و بهانه آن را آب‌دوغ خیاری یا بنی اسرائیلی می دانستید؟؟؟
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      7 11
      دوستی و روابط دختر فجایعی داره که درمورد پسرها اینطورنیست
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      5 8
      من یک خواستگار داشتم که ردش کردم. بعدها دیدم به همون شیوه که خیلی به من ابراز علاقه شدید می کرد به چندین دختر دیگه هم ابراز علاقه میکرده. هزار بار خدا رو شکر کردم که ردش کردم. شیوه ابراز علاقه هم مهمه دیگه .برا ما دخترا که خیلی مهمه
    • به 12:05 IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      5 0
      آها یعنی دوستی قبل از ازدواج برای پسر ها مشکلی نداره و برای دختر ها فقط مشکل داره چه فرقی بین این دو هست بیشتر تشریح کنید ما هم آگاه بشیم
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    11 4
    قبل طلاق از امتیاز ثبت نام ایرانخودرو استفاده کنید
  • هادی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    14 4
    ازدواج با این قوانین مضحک و ضد مرد، با این دخترای ...... حماقته محضه!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    9 5
    6ماه نون مفت خورده و هارشده!!!
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 2
    این دختر دیوونه رو همین حالا طلاق بدی جونت راحت میشه ، یک عمر زندگی با دیوونه سخته
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 2
    دختره احمقه . از اول نباید شرطی می ذاشتی که نمی توانی صحت و سقمش را بفهمی و فقط اعتمادت به حرف طرف است . پسره هم حقه باز و کلاهبرداره . فکر کرده اگر جنس بنجول را به جای باکیفیت بندازه ، طرف نمیاد پسش بیاره . جفتتون دوزاری هستید بشینید زندگی تون را بکنید چون بهتر از این گیرتون نمیاد مخصوصا این دختر با این مغز جفنگی که داره ، طمع نکنه که اگر طلاق بگیره شوهر بهتری گیرش میاد . بدبخت تر میشی قول میدم
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 0
    یک نفر باید میزد زیر گوش شیما که به خودش بیاد مثلا دوستش ( یک دختر دیگه ) بهش میگفت شیما زندگی همش احساسات نیست منطق هم هست تو طلاق بگیری فکر میکنی اگر اگر دوباره ازدواج کنی خواستگار بعدیت بهتر در میاد خواستگار بعدیت شاید با ۲ تا بچه اومد ۲ تا بچشم آورد جلسه خواستگاری صاف و صادق مثل آینه گفت اینا بچه هام از زندگی قبلیمن صادقانه صادقانه بعد این انگار بهتره از اون شوهر قبلیت که ازش میخوای جدا شی ؟ فکر میکنی یک پسری که ازدواج نکرده میاد با یک زن مطلقه ازدواج کنه ببخش و گذشت کن حتی اگه به خاطر اونم نیست به خاطر نفع خودت ببخش و گذشت کن بریز دور احساسات رو منطق رو بچسب
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 1
    اون دوست دختر قبلی که بهش پیام داده به زندگی اینها حسودی میکنه و داره زنه رو بازی میده که شوهر رو از چنگش دربیاره بعدم شماره اینو از کجا اورده؟ من جای شیما بودم هر روز شیک و مرتب دست تو بازوی شوهرم میرفتم از جلوش رد میشدم که بسوزه چون اگر اون دختره چیز دندونگیری بود پسره نمیرفت اینو بگیره.وقتی اینو گرفته یعتی این از همه شون سرتر بوده حالا قبل این با هرکی بوده بوده.مهم نیس شیما هم دختر چشم و گوش بسته ای نبوده اگرنه دوست نمیشد با پسری پس بچسب به زندگیت چرت نگو مگه اینکه خودتم دلت پیش کس دیگه ای هست و طمع مهریه ورت داشته
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 1
    میزان پنهانکاری و دروغ گفتن خانم ها ده ها برابر بیشتر از آقایان است این خانم چقدر از گذشته واقعی خودش رو با صداقت بیان کرده بسیاری از دختران قبل از ازدواج با تعداد زیادی از پسران رابطه های دوستی و بیشتر از دوستی و حتی همخوابگی دارند ولی هیچگاه بیان نمیکنند در این مورد خانم بیشتر دنبال بهانه جویی است و اصل نارحتیش را بیان نمی‌کند .
  • Ti IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 0
    دندون اسب پیشکش را نمی شمارن که ، حالا چه تحفه هایی هم هستن تو دانشگاه بجای درس خوندن جنگولک بازی شون می گیره و با پول مفت باباهاشون عاشق میشن .یهو خوششان میاد یهو بدشون ، آخه پول مفت میاد
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 0
    نمیدونستیم خواستگاری رفتن عیب و اخ باشه! برو پی کارت بابا. معلوم نیست دلیل واقعیت چیچیه!!
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 1
    بدعتهای اخرالزمانی است که زنها مرد را طلاق میدهند!! نوع جدید است
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    گاهی به دلیل دوست نداشتن همسر بهانه تراشی می کنند تا کارشان به طلاق کشیده شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس