کد خبر 1565713
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
یک هیات ازنمایندگان آمریکا به تایوان سفر می‌کند

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه گفت که هیاتی از قانونگذاران برای اعلام همبستگی واشنگتن با تایوان در ماه مه به این جزیره سفر می کنند.

به گزارش مشرق از "اسپوتنیک", وی در حساب خود در رسانه ایکس نوشت: به منظور تاکید بر تعهد مستمر کنگره به امنیت و دموکراسی، از روسای کمیته‌های مجلس نمایندگان می‌خواهم که پس از تحلیف لای چینگ ته در ماه مه، در قالب یک هیات به تایپه سفر کنند.

این اظهارات چند ساعت پس از سخنان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که گفت واشنگتن از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند, منتشر شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز روز شنبه به وقت محلی در حالیکه عازم کاخ ریاست جمهوری آمریکا در کمپ دیوید بود، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره واکنش به انتخابات در جزیره تایوان گفت: ما از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم.

ساعاتی پیش از آغاز رای گیری، واشنگتن هشدار داده بود که دخالت در انتخابات تایوان «از سوی هر کشوری» غیرقابل قبول است.

به گزارش الجزیره، با وجود هشدارهای چین مبنی بر رای ندادن به وی، ویلیام لای چینگ ته از حزب حاکم دموکراتیک مترقی (DPP) در انتخابات ریاست جمهوری تایوان پیروز شد.

لای، در رقابتی سه جانبه با «هو یو ایه» از حزب محافظه‌کار کومینتانگ (KMT) و شهردار سابق تایپه، «کو ون‌جه» ، از حزب مردم تایوان که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، قرار گرفته بود.

نتایج جزئی کمیسیون مرکزی انتخابات نشان داد که لای ۴۰. ۲ درصد از آرا را به دست آورده است. بر اساس آمار کمیسیون، نتایج از ۹۸ درصد شعب رای گیری در سراسر جزیره شمارش شد که نشان داد که هو با ۳۳. ۴ درصد آرا از لای عقب افتاده است.

هو شکست را پذیرفت و پیروزی لای را تبریک گفت. وی همچنین از حامیان حزب خود به دلیل شکست عذرخواهی کرد. شهردار سابق تایپه و دیگر نامزد این انتخابات نیز شکست را پذیرفت.

انتخابات تایوان به دلیل وضعیت سیاسی مورد مناقشه این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است. این منطقه در حالی که از دهه ۱۹۴۰ به طور عملی مستقل بوده ولی چین همچنان خواستار پیوند آن با سرزمین اصلی است و استفاده احتمالی از زور برای دستیابی به هدف خود را رد نکرده است.

چین در آستانه انتخابات، لای را به عنوان یک جدایی طلب خطرناک محکوم کرد. پکن اعلام کرد که لای در صورت پیروزی، تهدیدی برای صلح در منطقه خواهد بود و انتخابات این جزیره را انتخابی بین جنگ و صلح خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    اوخ جون بناست آمریکای جنایتکار اینجا را هم به جنگ بکشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس