تظاهرات ضد صهیونیستی در اوج گرما در آفریقای جنوبی

هزاران نفر از مردم ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی روز شنبه با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای، علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه شعار دادند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از ساکنان شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی، روز شنبه در برابر کنسولگری آمریکا در این شهر تجمع کرده و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر دادند.

تظاهرات کنندگان تاکید داشتند که آمریکا در حال تامین هزاران تن از تسلیحات برای رژیم صهیونیستی از ابتدای آغاز جنگ بوده و آمریکا را همدست رژیم صهیونیستی در بمباران نوار غزه دانستند.

«روشان دادو» یکی از سران جنبش تحریم رژیم صهیونیستی در جمع تظاهرات کنندگان گفت: «تا زمانی که این اطمینان حاصل شود که آتش‌بس در نوار غزه حاصل شده و کمک‌های بشردوستانه کافی به آنجا رسیده، تجمع ما در اینجا ادامه خواهد داشت».

آفریقای جنوبی بیست و نهم ماه دسامبر، تل‌آویو را به کشتار گروهی فلسطینیان در نوار غزه متهم کرد و از تل‌آویو به دادگاه لاهه شکایت کرد. به دنبال این شکایت وکلای مدافع اسرائیلی برای دفاع از این رژیم، روز گذشته، در این دادگاه حاضر شدند.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی، روز گذشته، بعد از دفاعیات نهایی اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری گفت که رژیم اسرائیل متحمل شکست مفتضحانه‌ای شده است.

نماینده آفریقای جنوبی دیروز در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری تاکید کرد که رژیم صهیونیستی، سیاست‌های آپارتاید را در قبال فلسطینیان نوار غزه اجرا می‌کند.

نماینده آفریقای جنوبی تصریح کرد: «اسرائیل از سال ۱۹۴۸ به طور سیستماتیک، مردم فلسطین را آواره و پراکنده کرده و از روی عمد حق بین‌المللی آن‌ها برای تعیین سرنوشتشان را سلب کرده است...ما به طور خاص نگران قوانین و سیاست‌های تبعیض‌آمیز اسرائیل هستیم که به دنبال آپارتاید کردن مردم فلسطین است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس