کد خبر 1565639
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
وزیر امور خارجه فرانسه وارد کی‌یف شد

«استفان سژورنه» (Stephane Sejourne) وزیر جدید امور خارجه فرانسه امروز (شنبه) در حالیکه اوکراین از شلیک ۴۰ فروند موشک روسی به خاک کشورش خبر داده بود، وارد کی‌یف شد.

به گزارش مشرق، روسیه در اوایل بامداد امروز (به وقت محلی) ده ها حمله هوایی علیه اوکراین انجام داد. این درحالی است که کی‌یف به شدت خواستار دریافت سامانه های پدافند هوایی است.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد: در مجموع ۴۰ حمله هوایی (موشکی) به ثبت رسید که از این تعداد هشت فروند منهدم و ۲۰ فروند دیگر نیز موفق به اصابت به اهداف خود نشدند.

خبرگزاری رویترز نیز ضمن پرداختن به این خبر به نقل از نیروی هوایی اوکراین افزود: مسکو در این حمله از موشک های مافوق صوت خود بهره برده و درکل پنج منطقه در اوکراین مورد هدف حملات موشکی روسیه واقع شده است.

در حالی خبرگزاری فرانسه و رویترز از حملات موشکی بامداد امروز روسیه به اوکراین خبر می دهند که همزمان استفان سژورنه رئیس جدید دستگاه دیپلماسی فرانسه در نخستین سفر خارجی خود، وارد کی یف شد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: سژورنه به نشانه حمایت از اوکراین که در آستانه دومین سال این جنگ است، در نخستین سفر خارجی خود وارد کی یف پایتخت اوکراین شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: این دیدار در برهه حساس و حیاتی برای اوکراین انجام می شود که متحدان کی یف در بروکسل و واشنگتن با وجود حملات بی وقفه روسیه در تلاش برای تامین بودجه (در حمایت از اوکراین) هستند.

سژورنه در حساب شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره این سفر نوشت: برای نزدیک به ۲ سال اوکراین در خط مقدم دفاع از تمامیت عرضی (خود) و تضمین امنیت اروپا قرار گرفته است. کمک های فرانسه دراز مدت بوده و برای همین منظور به کی یف برای نخستین سفر خارجی‌ام آمده ام.

این گزارش حاکی است که وی در حمایت از اوکراین گفت: کمک به اوکراین به منزله تضمین پیروزی دموکراسی است.

خبرگزاری فرانسه افزود: سژورنه برای ادامه تلاش های دیپلماتیک پاریس و تاکید بر تعهد فرانسه و متحدانش به کی‌یف سفر کرده است.

این گزارش حاکی است که سژورنه ۳۸ ساله، برخلاف سلف خود کاترین کولونا فاقد سابقه حرفه ای دیپلماتیک بوده و تنها یکی از متحدان نزدیک امانوئل مکرون و دبیرکل حزب «رنسانس» رئیس جمهوری فرانسه است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس