رئیس بانک مرکزی اروپا: انتخاب مجدد ترامپ برای اروپا تهدید است

رئیس بانک مرکزی اروپا گفته انتخاب مجدد دونالد ترامپ در آمریکا به عنوان رئیس‌جمهور تهدیدی برای اروپا خواهد بود.

به گزارش مشرق، «کریستین لاگارد»، رئیس بانک مرکزی اروپا گفته انتخاب مجدد دونالد ترامپ در آمریکا به عنوان رئیس‌جمهور تهدیدی برای اروپا خواهد بود.

لاگارد گفت: «اگر من بخواهم از تاریخ درس بگیرم- منظورم شیوه مد نظر او در چهار سال ریاست‌جمهوری او است- می‌توانم بگویم که [روش او] آشکارا تهدید است.

این مقام اروپایی اضافه کرد: «فقط کافی است نگاهی به تعرفه‌های تجاری، تعهدات در قبال ناتو و دیدگاه‌های او در خصوص تغییرات جوی بیندازید.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور از همین حالا خود را برنده انتخابات عنوان کرده و گفته است که حتی معاونش را هم انتخاب کرده است.

ترامپ روز گذشته در جمع شماری از حامیانش در ایالت جمهوری‌خواه آیووا عنوان کرد: من واقعا نمی‌توانم در این مورد حرفی به شما بزنم اما می‌دانم که چه کسی را به عنوان معاون خود انتخابات کنم.

احتمال روی کار آمدن ترامپ همواره مایه نگرانی مقام‌های اروپایی بوده است. «تیری برتون» کمیسر فرانسوی و مسوول بازار داخلی اتحادیه اروپا چند روز پیش تصریح کرد «دونالد ترامپ» زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا بود به مقامات ارشد اروپایی عنوان کرده است که اگر اروپا مورد حمله قرار گیرد، ایالات متحده هرگز به اروپا کمک نخواهد کرد.

او مدعی شد ترامپ این سخنان را به «اورسولا فون»رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ژانویه سال ۲۰۲۰ بیان کرده است.

دونالد ترامپ، پیشتازنامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است و نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که او رقابت تنگاتنگی با بایدن در انتخابات ماه نوامبر دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 0
    او خواهد امد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس