کد خبر 1565153
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۸
قطع سخنرانی بایدن توسط حامیان فلسطین

رئیس جمهور آمریکا درخصوص حمله متجاوزانه علیه یمن بیانیه صادر کرد.

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: امروز به دستور من، نیروهای نظامی ایالات متحده به همراه بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند با موفقیت حملاتی را علیه تعدادی از اهداف در یمن انجام دادند که توسط حوثی ها (انصارالله) برای به خطر انداختن آزادی دریانوردی در یکی از حیاتی ترین آبراه های جهان مورد استفاده قرار گرفتند.

رئیس جمهور آمریکا در توجیه تجاوز نظامی به یمن گفت: این حملات در پاسخ مستقیم به حملات بی‌سابقه حوثی‌ها علیه کشتی‌ها در آبهای بین‌المللی در دریای سرخ و استفاده از موشک‌های بالستیک ضد کشتی برای اولین بار در تاریخ است.

وی مدعی شد: این حملات نیروهای ایالات متحده آمریکا، دریانوردان غیرنظامی و شرکای ما، تجارت و آزادی دریانوردی را به خطر انداخته است.

ناتوانی آمریکا و شرکایش در برابر انصارالله یمن به روایت آمار از زبان بایدن و هزینه حمایت از رژیم اسرائیل

بایدن بدون اشاره به دلیل حملات در دریای سرخ از سوی نیروهای نظامی یمنی با ارائه آماری به ناتوانی واشنگتن دربرابر حملات انصارالله اشاره کرد و گفت که  بیش از ۵۰ کشور تحت تاثیر ۲۷ حمله به کشتیرانی تجاری بین المللی قرار گرفته اند و خدمه بیش از ۲۰ کشور در این اقدامات، تهدید یا به گروگان گرفته شده اند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد که بیش از دو هزار کشتی مجبور شده اند هزاران مایل مسیر خود  را تغییر دهند تا از دریای سرخ اجتناب کنند که می تواند باعث هفته ها تاخیر در زمان ارسال محموله های آنان شود.

بایدن بدون اشاره به حمایت های آشکار نظامی، امنیتی و مالی ایالات متحده آمریکا از رژیم اسرائیل در بمباران بی وقفه نوار غزه که منجر به خشم گروههای مقاومت و انصارالله یمن و واکنش آنها برای توقف تجاوز رژیم اسرائیل شده است، تصریح کرد: حوثی ها  در ۹ ژانویه، بزرگترین حمله خود را تا به امروز انجام دادند که مستقیماً کشتی های آمریکایی را هدف قرار دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: حوثی‌ها (انصارالله) روز ۹ ژانویه، تقریباً ساعت ۹:۱۵ شامگاه به وقت صنعا در حمله‌ای پیچیده‌، خطوط کشتیرانی بین‌المللی و ده‌ها کشتی تجاری در حال تردد را هدف قرار دادند.

سنتکام با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، مدعی شد: «حوثی‌ها در این تهاجم به طور همزمان از پهپادهای تهاجمی ساخت ایران، موشک‌های کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضد کشتی استفاده کردند اما همه ۱۸ پهپاد، دو موشک کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضدکشتی با تلاش مشترک ناوگان دریایی ایالات متحده و انگلستان سرنگون شدند و هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی‌های تجاری و ناوهای جنگی وارد نشد.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، این حملات را بیست و ششمین حمله نیروهای مسلح یمنی به خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) عنوان کرد.

بایدن: در صورت لزوم از دستورات بیشتر تردید نخواهم کرد

رئیس جمهور آمریکا سپس با اشاره به تشکیل ائتلاف آمریکایی برای حمایت از کشتیرانی بین المللی و جلوگیری از حملات انصارالله یمن یادآور شد: هفته گذشته، همراه با ۱۳ متحد و شریک خود، در  هشداری صریح اعلام کردیم که حوثی ها در صورت عدم توقف حملات، عواقب آن را متحمل خواهند شد.

بایدن اضافه کرد: روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را تصویب کرد که از حوثی ها خواست به حملات به کشتی های تجاری و تجاری پایان دهند و  اقدام دفاعی امروز به دنبال این کارزار دیپلماتیک گسترده و تشدید حملات حوثی علیه کشتی‌های تجاری صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: این حملات هدفمند، پیام روشنی است مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا و شرکای ما، حملات به نیروهای خود و به خطر افتادن آزادی دریانوردی را تحمل نخواهیم کرد و در صورت لزوم از دادن دستورات بیشتر برای محافظت از مردم و جریان آزاد تجارت بین‌المللی تردید نخواهم کرد.

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: حملات به حوثی ها (انصارالله یمن) توسط جنگنده ها و موشک های تاماهاوک انجام شده است.

قطعنامه شورای امنیت و چراغ سبزی برای تجاوز به یمن 

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ و ۲۰ دی ماه جاری، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

این قطعنامه، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد و بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری کشتی باری گلکسی لیدر است که اگرچه تحت نظارت شرکت ژاپنی فعالیت می‌کرد اما فعالیت اصلی آن برای شرکتی اسرائیلی است. این کشتی از ۱۹ نوامبر در اختیار انصارالله یمن است.

این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفت‌ وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    12 7
    برو گم شو کثافت خون خوار
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      3 3
      بدبخت پیری اختیار دستور دادن به معده اش را ندارد که جلوی ملکه مقبور با صدای بلند خارج نشود
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    8 9
    خدا لعنتت کنه.
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    5 10
    با ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ات خداحافظی کن بایدن ؛))
  • تندیس IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    53 4
    روسیه و چین منافق نیز بدانند که با رای ممتنع خود شریک جنایات امریکا و اذنابش هستند و ما امت اسلام این خیانتها را از یاد نخواهیم برد .
    • هادی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      1 2
      دنيا روی تجارت جهانی مچرخه کسی از این کار حمایت نمیکنه حوثی ها فکر کردند که آمریکا و اروپا واکنش نشان نمیده؟چین هم روی تجارت جهانی حساسیت داره و ایضا روسیه البته با درجه ضعیف تر.قانون دنيا يعني تجارت اقتصاد و پول.
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 12
    آمریکا اه ندارد با ناله سودا کنه میگه من حمله کردم! آمریکا مجموعه ای از مردم عقب افتاده هست که لای قانون گیر کردند!
    • BG ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      4 1
      مشکل آمریکا دوقطبی شدیدی هست که به خاطر تسلط دو حزب در آمریکا بوجود آمده اگه آمریکا قانونش طوری تغییر کنه که دو حزب نتونه بر سیستم مسلط بشه مشکل مردم آمریکا حل میشه.
  • ایرانی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    4 10
    مثل نتانیابو باد در غبعبش انداخته و پز اسلحه اش را داده باید بلایی که سر نتانیابو در غزه آمد این پیر آلزایمری درس غزه ای باید ‌بگیرد تا عقلش سر جاش بیاید
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    6 3
    صبر کن پدرت که در اومد اونوقت بیا پُز بده
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 3
    بایدن چرتی هنوز فکر میکنه ابرقدرته..
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 1
    تو غلط کردی کشوری را بدون دلیل حمله می کنی دوران بزن ودر رو تمام شد ملت های دنیا دیگر نیازی به درندگان وحشی ندارند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 0
    بایدن پسر پیر وفرتوت انگلیس خبیث ام المصائب دنیا ، از مترسک جالیز کمتری،تویی که بدون پوشک نمیتونی از خونه خارج بشی. قطعا شعله های اتش جهنم هم اکنون تو و اعصای اتاق فکر مادرت انگلیس ابلیس، را در بر گرفته،
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 2
    حتما باز دوز قرصات رفته بالا . ابرررررررررررررررقدرت فروپاشیده . بای بای بایدن
  • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 1
    السلام. این ملعون هم که مثل ترامپ ملعون همه چی رو خودش گردن میگیره یکم عجیب نیست؟!!
  • دانیال IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 0
    برخلاف آمریکا که از رای وتو خود برای دفاع از اسرائیل استفاده کرد روسیه و چین در مقابل یمن این کار و نکردند
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 1
    در کشورهای دموکراتیک اینطور شفاف عمل میکنن منظور از دموکراسی اینه نه اونی که شما القا می کنید برهنگی
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    ایران و محور مقاومت نباید حرکت دیروز روسیه و چین را در شورای امنیت ببخشند بیشعورا، اینها دارند جور شماروهم میکشند. فقط در یک صورت میشه بخشید که بیایند کل اشتباهات گذشته اشان رو با دادن مخفیانه سلاح اتمی به حزب الله جبران کنند. همین. بعلاوه برا ایران الان بهترین زمان برا گرفتن انتقام سید رضی است با موشکباران دوسه پایگاه هوایی اسراییل، از سوریه یا لبنان مقاوت عراق هم میتونه مرکز اصلی شیطان در پایگاهاشون در قطر و بحرین و کویت را بزنه، چرا اونجا باید در ارامش باشه و هی فتنه کنند
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 1
    (تیتر صحیح) بایدن: من به دستور شیطان دستور جمله به یمن را صادر کردم.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 1
    ما هم میکشیمت.
  • نصر IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    بایدن اختیاری از خود ندارد .دستورات لابی صهیونیست ها را بر زبان الکنش میراند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس