نخست وزیر انگلیس تجاوز نیروهایش به یمن را تائید کرد

نخست وزیر انگلیس تجاوز نیروهای نظامی این کشور به اهدافی در یمن و در مشارکت با نیروهای آمریکایی را تائید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس پس از تجاوز نیروهای نظامی این کشور به اهدافی در یمن و در مشارکت با نیروهای آمریکایی، اعلام کرد: نیروی هوایی سلطنتی حملات هدفمندی را علیه تأسیسات نظامی مورد استفاده یمنی‌ها انجام داد.

نخست وزیر انگلیس در این ارتباط گفت: اقدامات محدود، ضروری و متناسبی برای دفاع از خود انجام دادیم. هدف از اقدامات ما تضعیف توانایی‌های نظامی یمنی‌ها و حفاظت از کشتیرانی جهانی است.

سوناک در ادامه گفت: از یمنی‌ها می‌خواهیم حملات خود را متوقف کنند و برای کاهش تنش گام‌هایی بردارند، اما با وجود هشدارهای مکرر جامعه جهانی، یمنی‌ها به حملات خود در دریای سرخ ادامه دادند و این حملات ناوهای جنگی انگلیسی و آمریکایی را هدف قرار داد.

ریشی سوناک همچنین افزود: حملات یمنی‌ها باعث ایجاد اختلال در مسیر تجاری حیاتی و افزایش قیمت کالاهای اساسی در جهان شد و نیروی دریایی بریتانیا به گشت‌زنی خود در دریای سرخ به عنوان بخشی از عملیات چندملیتی برای بازدارندگی در مقابل یمنی‌ها ادامه خواهد داد.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای بمباران اهدافی در یمن را تائید کرده است.

ساعتی پیش نیز، «حسین العزی»، معاون وزیر امور خارجه در دولت صنعا در واکنش به بمباران یمن اعلام کرد: «کشورمان مورد حمله تهاجمی گسترده ناوها، زیردریایی‌ها و هواپیماهای جنگی آمریکایی و انگلیسی قرار گرفته است.»

این مقام یمنی افزود: «بدون شک لندن و واشنگتن باید برای پرداخت هزینه سنگین این اقدامات و تجاوزات آماده شوند.»

گزارش‌ها از پرتاب یک سری موشک‌های ائتلاف دریایی آمریکا به سوی اهدافی در یمن حکایت دارد.

پنتاگون با اعلام بیانیه‌ای تائید کرد که آمریکا به ۱۰ هدف در یمن حمله کرده است.

خبرگزاری رسمی صبا در صنعا نیز تائید کرد که متجاوزان آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی چندین حمله به پایتخت، شهر صنعا، و استان‌های حدیده، صعده و ضمار انجام دادند.

یک مقام نظامی آمریکایی به الجزیره گفته است که حمله به مواضعی در یمن را با مشارکت کشتی‌ها، هواپیماهای جنگی و زیردریایی‌ها آغاز کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    6 6
    یمن رو کلاهک های پیشرفته و سنگین و هایپرسونیک مسلح کنید.
  • محمود IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    6 3
    وعده انتقام وعده خداوند به همه ی مظلومان هست که محقق می‌شود ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
    • ایرانی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      تو خودت سخنگوی یک کشور متجاوز هستی که غیرقانونی به کشور اوکراین حمله نظامی و تجاوز کردیدو مردم بی دفاع اوکراین را به خاک و خون کشیدید لعنت بر روسیه و لعنت بر پوتین جنایتکار
  • محسن GB ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 2
    همه دیدید که این کشورها خودمختاری و مردمی بودن حکومتهارا نمی‌خواهند.رسانها باید از خوبی آنان بگوینداین پادشاهان وامیران پرمدعا کشورهای مسلمان ودست نشانده غرب هستند .دیدید که مردم افغانستان وعراق وفلسطین جانشان ارزش ندارد .قضاوت با خودتان آیا صدام را می‌توانستند با یک بمباران بکشند ولی این کار را نکردند چون می‌خواستند وارد عراق شوند ودیدیم هنوز مشغول غارت نفت ومنابع دیگر هستند وچندین هزار انسان را کشتند وناقص کردند .حال ببینید اگر ایران عزیزمان قدرت نظامی نداشته باشد چه میشود
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    4 1
    امیدواریم کثافتهایی آمریکایی و انگلیسی به زباله دان تاریخ بی فتند
  • تندیس IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    7 1
    روباه پیر هم بداند که از چنگال تیز و دندان بران شیران علوی و فرزندان معنوی امیرالمومنین ع جان سالم بدر نخواهد برد . خروج یاران یمانی طلیعه ای بر سقوط بیرقهای کفر و ظلم و استکباراست .
  • فر IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 1
    کلا ذات سیاست مداران انگلیس و آمریکا با جنگ و نابودی سرشته شده. ایران هم حتما باید از نیروهایش نهایت حمایت بکنه و نشون بده که در راه خود، پیشتاز و جدیست. مشخصه که یمن پیروز هست...به خواست خدا و اراده یمنی ها
  • عجب شیری IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    تو خودت سخنگوی یک کشور متجاوز هستی که غیرقانونی به کشور اوکراین حمله نظامی و تجاوز کردیدو مردم بی دفاع اوکراین را به خاک و خون کشیدید لعنت بر روسیه و لعنت بر پوتین جنایتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس