کلاهبرداری و دروغگویی محصول فضای دوقطبی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید از فضای دوقطبی پرهیز کرد گفت: کلاهبرداری‌ها و دروغ‌ها در فضای دوقطبی ایجاد می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سالن ابن سینا با بیان اینکه امروز شاهد تقابل نفس‌گیر دو جریان رسانه‌ای انقلابی و جریان رسانه‌ای ظالمانه هستیم اظهار کرد: با وجود حضور جریان خبیث صهیونیستی در محیط رسانه‌ای بین‌المللی و سیطره بر آن اما جریان انقلابی توفیقات خوبی به دست آورده است.

وی تصریح کرد: چگونه است در شرایطی که چندصد شبکه متمرکز دشمن علیه کشور فعال است و حدود ۳۰۰ شبکه با زبان فارسی برنامه پخش می‌کنند، جریان انقلاب پیام خود را به جهان می‌رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما فاصله‌ای تکنولوژیک با جریان استکبار داریم ادامه اما در سه ماه جنگ غزه، علاوه بر نبرد در محیط فیزیکی، نبرد در جریان رسانه‌ای هم مشهود بود گفت: سوال اینجاست چرا با وجود جریان قالب رسانه‌ای در کنار صهیونیست‌ها امامظلومیت، عزت و اقتدار فلسطین حرف اول را می‌زند و آنها در حسرت برد در فضای رسانه‌ای هستند؟.

وی با بیان اینکه شاید پیام‌رسان‌ها در اختیار ما نباشند، اما اگر پیام دارای قدرت باشد، می‌تواند موفق شود که در مورد فلسطین این گونه بود گفت: پیام مردم غزه ایستادگی در برابر ظلم است‌.

صفارهرندی در ادامه به تشریح شخصیت ابوذر گریزی زد و گفت: خصوصیت ابوذر این بود که حرف حقی را در محیطی می‌زد که گوش شنوایی نداشت، امکانات در اختیار جریان طرفدار او نبود اما صدای او در طول قرن‌ها رسا باقی ماند.

وی با بیان اینکه ابوذر به منطقه‌ای دوردست ربذه تبعید شد عنوان کرد: ابوذر یعنی ما و شرایطی که در نظم غیر عادلانه جهانی برقرار است و ما هم تبعیدشدگان به ربذه جهان امروز هستیم، بنابراین اگر پیام ما رسایی لازم را داشته باشد مرزهای تکنولوژیک را درمی‌نوردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دشمن همیشه از حقانیت واهمه داشته به طوری که از تصویر شهید سلیمانی هم هراس دارد و اجازه انتشار عکس آن را نمی‌دهد اما پیام شهید سلیمانی رساتر از پیام دشمنان سلیمانی در دنیا شنیده می‌شود و یارگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موضع ابوذرگونه ما توان این را دارد که بر محیط غیرعادلانه جهان غلبه کند تصریح کرد: بعضی از اوقات که کارهای تاثیرگذار منتشر می‌کنیم می‌بینیم دامنه وسیعی پیدا می‌کند که با محاسبات معمولی، قابل درک نیست.

صفارهرندی با بیان اینکه درست است محیط خبر، محیط تعجیل است، اما اگر این سرعت نتیجه‌اش این باشد که از دقت ما بکاهد و ما را بازدارد، خسارت است ادامه داد: چرا توقع زودهنگام دربازخورد اقدامات فرهنگی داریم در حالی که در محیط فرهنگ و رسانه‌ای باید به نتیجه دوردست بنگریم و نه آنی، چون ابوذر به دوردست‌ها می‌نگرند.

وی با بیان اینکه استقرار یک عادت فرهنگی در مرور زمان محقق می‌شود خاطرنشان کرد: البته این موضوع بهانه‌ای برای کار نکردن نیست، کار را باید انجام دهیم اما نباید انتظار داشته باشیم به زودی نتیجه آن را ببینیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از صدور فرمان کشف حجاب تاکنون حدود ۹۰ سال می‌گذرد گفت: برخی از عادات شوم امروز متاثر از این اتفاق است، بنابراین نباید فکر کنیم اقدام امروز ما به سرعت جواب بدهد.

وی با بیان اینکه حکومت طاغوت برای ایجاد یک عادت جدید، نشریه "زن روز" را منتشر کرد تصریح کرد: تاثیری که این نشریه در ترویج سبک زندگی مورد نظر خود به دنبال داشت امروز در فرهنگ ما اثر داشته، اگرچه موقعیت انقلاب اسلامی و آن فضای انقلابی سایه‌ای بر تحرکات آنها انداخت و فعالیت آنها را متوقف کرد، اما کار خود را متوقف نکردند، کشف حجاب امروز از پیشینیان تقلید می‌کند، به طوری که افراد مبدع نیستند.

صفارهرندی با بیان اینکه اگر برای استقرار یک عادت کم‌طاقتی کنیم، پیام خوب را خراب می‌کنیم ادامه داد: در محیط جهانی با وجود محدودیت‌هایی که داشتیم، پیام خود را منتقل کردیم و این پیام در حال یافتن یار حتی خارج از محدوده اعتقادی ماست و غیر مسلمین مرید پیام انسانی ما شده است و آزادگی را در آن دیده است.

وی با طرح این سوال که وقتی این همه شکوه را ایجاد کردیم، چرا نمی‌توان آن را به خوبی نشان دهیم گفت: برای شنیده شدن سخنان خود باید در محیط‌هایی که با ما خوانایی ندارند حاضر شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید از دوقطبی‌ها دوری کنیم اظهار کرد: کلاهبرداری‌ها و دروغ‌ها در فضای دوقطبی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اهالی رسانه‌ می‌توانند تاثیرگذار باشند تا جامعه به دام دروغ‌های بزرگ نیفتند هرچند عده‌ای در این دام می‌افتند افزود: مشارکت باید تعیین‌کننده و اثرگذار باشد.

صفارهرندی با بیان اینکه در مناطق دیگر جهان وقتی مشارکت پایین است این اتفاق را به معنای رویگردانی از حکومت نمی‌دانند، اما برای کشور ما این طور القا می‌کنند که به معنای رویگردانی مردم از حکومت است در حالی که چنین نیست گفت: الان سرنوشت ایران بند به جمهوری اسلامی است، این حرف را ما نمی‌زنیم سلطنت‌طلبها و افرادی چون اردشیر زاهدی می‌زدند.

وی گفت: ما که پیام‌رسان انقلاب و بسیج هستیم، باید تبیین کنیم منافع در آرامش و در یک رقابت پارلمانی به دست می‌آید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به ایران ضربه بزنند که باید مراقب بود گفت: محیط این دوره از انتخابات محیط مطبوعی است، فرصت خوبی فراهم شده تا برای افرادی که استنکاف سیاسی ندارد، ورود کنند، شورای نگهبان نیز همواره بر اساس قانون عمل کرده و می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    2 0
    دروغ بزرگ خودتون میگید میگید ارز نیست اینهمه برا وایی میدین بس کن بابا دلت خوشه دروغگو نمیتونه دروغ محکوم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس