کد خبر 1565100
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
حقوق سال آینده ۱۱/۵ میلیون شد

رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، گفت: متوسط افزایش حقوق کارمندان به ۲۰ درصد افزایش یافت و حداقل کف حقوق کارمندان در سال آینده ۱۰ میلیون تصویب شد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر عنابستانی رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درخصوص آخرین تصمیم‌گیری پیرامون حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان برای سال آینده، گفت: کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق جلسات متعددی را برگزار کرد و نهایتاً دولت پیشنهاد کرده بود که ۱۸ درصد متوسط حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان افزایش پیدا کند، بحث ما در مجلس و در کمیته حقوق و دستمزد این بود که بازه ۱۸د رصد چطور تعیین می‌شود و ساختار اجرای آن چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: خب با جلساتی که داشتیم این را در کمیته مشخص کردیم و سقف ۱۸ درصد را با هماهنگی عزیزان دولت به ۲۰ درصد افزایش دادیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: یک نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن اینکه در شرایط تورمی که الان داریم وضعیت اقتصادی حداقل‌بگیرها شرایط اقتصادی مناسبی نیست، به همین خاطر تصمیم گرفتیم برای حداقل‌بگیرها افزایش خوبی داشته باشیم، در نتیجه ۳ تصمیم گرفتیم.

وی ادامه داد: البته جا دارد تاکید کنم که این موارد در حال حاضر تصمیمات کمیته حقوق و دستمزد است و تا به صحن تلفیق برود و بعد در صحن مجلس مطرح شود و به تصویب برسد زمان می‌برد و تا آن مرحله فاصله دارد اما فعلا تصمیم این است که حقوق‌ها ۲۰ درصد متوسط افزایش پیدا کند.

حقوق سال آینده ۱۱/۵ میلیون شد

عنابستانی درخصوص ترتیبات اجرا و اعمال این افزایش حقوق گفت: نخست اینکه کف حقوق و دستمزد حداقل دریافتی باید ۱۰ میلیون تومان برای کارمندان باشد که امسال ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است.

نکته دوم اینکه حقوق همه کارمندان به صورت مساوی نفری ۱/۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند، این کمک می‌کند که کارمندانی که حقوق‌های پایینی دارند دریافتی‌شان بهتر شود.

وی افزود: تصمیم سوم اینکه یک افزایش ۱۰ درصدی روی حقوق همه کارمندان اعمال شود.

رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس در ادامه عنوان کرد: یعنی این ۲۰ درصد افزایش حقوق اینطور تقسیم می‌شود که ۱/۵ میلیون تومان ثابت و ۱۰ درصد هم به همه افزوده شود، آن وقت اتفاقی که رخ می‌دهد این است که کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند؛ کف حقوقش می‌شود ۱۰ میلیون، ۱/۵ میلیون هم به آن اضافه می‌شود یعنی ۱۱/۵ میلیون و حدوداً ۱ میلیون تومان هم عائله‌مندی و اولاد به او اضافه می‌شود که خارج از این قاعده است و در نهایت تقریباً حدود ۴۰-۴۱ درصد افزایش را خواهد داشت.

وی افزود: یعنی ما برای آن کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، تقریبا متناسب با تورم افزایش داشتیم و همینطور برای آن کسی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کند هم همان ۱/۵ میلیون تومان به همراه ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهد بود که می‌شود حدود ۱۳-۱۴ درصد افزایش حقوق که متوسط افزایش حقوق‌ها ۲۰ درصد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • محمد IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    38 8
    خود اون کسی که ۱۰ ملیون تصویب کرده خودش میتونه یه ماه با ده تومن زندگی کنه؟؟ در کمترین حالت روزی یه میلیون فقط خرج میشه، اجاره خونه و پوشاک و هزینه مدرسه بچه هام بماند.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      5 29
      درود بر رئیسی درود بر جهادگران وزارت کار و سلام بر کارفرمایان کارگر دوست
    • فرشید IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      6 33
      دوست عزیز باید قناعت کرد خیلی ها همین رو هم ندارند نا شکری نکنید و سواد مالیه خودتون را بالاتر ببرید و به دنبال منابع دیگر درآمد باشید
    • جواب به فرشید IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      5 1
      فرشید آخه فقط بحث پول نیست. همه زمان کارگرا وکارمندا رو گرفتن ونمی تونن به شغل دوم برسن.
    • US ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      3 0
      شما که میگی سواد مالی و از این حرفها اولا مطمئنم مجردی و تو خونه ور دل بابا و ننه ات داری زندگی میکنی، ثانیا به نظر میاد یا خیلی شوت و از مرحله پرتی یا اینکه کلا دستت تو خرج نیست و همونطور که گفتم داری از جیب باباجون میخوری... چون اگه خرج و مسئولیت یک خانواده گردنت بود همچین حرف مفتی نمیزدی و میفهمیدی که با ماهی 10 تومن و اجاره نشینی مثل گداها و کارتن خواب ها هم زندگی کنی باز هم دخل و خرجت نمیخونه.
  • وحید IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    17 8
    چکار کنیم این همه افزایشو به اجاره بدیم مدرسه بچه ها بدیم خوردو خوراک هزینه تعمیرات دکتر ...به چی
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    8 1
    اینقدری که در۲ماه گذشته در رابطه با حقوق کارمندان ومتناسب سازی حقوق بازنشستگان بحث و گفتگو شده در مورد کل بودجه بحث وبررسی نشده.آخرش هم شورای نگهبان به بهانه ابهام درتامین اعتبار پس می‌دهد.اینکه یک درصد مالیات به متناسب سازی اختصاص داده شده مطلوب نیست .چرا که مالیات دهندگان غرولند دارند که چرا ما باید حقوق باز نشستگان را بدهیم.
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      13 5
      یعنی نفهمیدی دم انتخابات باز دارن دروغ سر هم میکنن ؟؟؟
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    14 3
    بازی می دهید مردم را ؟! مگر چند گونه تورم در کشور داریم، تورم افرادی دارای حقوق بیشتر کمتر از افراد برخوردار از حقوق کمتر است؟ شما طبق قانون موظفید متناسب با تورم حقوق ودستمزد را افزایش دهید، اینکار را که نمی کنید هیچ ، حقوق و مزایای یک عده را کم می کنید و به دیگران می دهید؟
  • عمیر IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    10 3
    خط فقر زیر پنجاه میلیون در ماهه اقای عزیز پنجاه میلیون با یازده میلیون میشه چیکار کرد ؟ تورم داره بیداد میکنه هیچکی ، هیچ کاری برای بهبودی بازار نمیکنه !!
  • عمیر IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    2 3
    خط فقر زیر پنجاه میلیون در ماهه اقای عزیز پنجاه میلیون با یازده میلیون میشه چیکار کرد ؟ تورم داره بیداد میکنه هیچکی ، هیچ کاری برای بهبودی بازار نمیکنه !!
  • عمیر IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    9 1
    لعنت به تورم خدا باعث و بانیاشو به اتیش بکشه
  • عمیر IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    6 1
    لعنت به تورم خدا باعث و بانیاشو به اتیش بکشه
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    5 4
    اون بار واسه ۲۰۶ م مورد پیش اومد، ۱۰ تومن خرجش شد!
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    3 1
    خوب با این کار طی 5سال همه کارمندان با هر پست و سوابق و تحصیل و... حقوق مساوی می گیرن !! حقوق بالای ها کم حقوق پایینی ها زیاد برآیند مساوی یعنی یک بودجه ثابت داریم به صورت مساوی تقسیم میشه عدالت پرداخت هم نداریم فقط مساوی
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    9 4
    من با بیست و هشت سال خدمت به این دولت و حکومت ،آخر عمری شدیداً احساس می کنم خسرالدنیا والاخره شدم. خداوند این مسئولان را لعنت کند
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    5 5
    قیمت مرغ و تخم مرغ و گوشت و لبنیات و...... نسبت به پارسال چندبرابر، نماینده میاد با افتخار میگه حقوق ۲ میلیون اضافه شد.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    3 3
    برای هزارمین بار طبق قانون باید حقوق همه کارمندان متناسب با افزایش تورم زیاد شود . هنری نیست از جیب کسی بردارید به جیب دیگری بگذارید .متاسفانه تجربه و رتبه و گروه و تخصص در این تصمیمات کاملا نادیده گرفته شده . یعنی اینکه با احترام یک آبدارچی صفر کیلومتر را برتر از یک کارمند تحصیلکرده با سابقه فرض کردند . بی دلیل نیست افرادی که می توانند مهاجرت می کنند . لعنت بر تصمیمات اینچنینی .چه‌مجلس چه دولت .
  • ناشناس IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    6 1
    کارگر و کارمند نیازی به افزایش حقوق ندارد باید شما مدیران هم اندازه ماها حقوق بگیرید .شکم سیرها بیاید خودتونم اندازه کارمند و کارگر حقوق بگیرید تمام پیامبران و امامان ما ساده زیستند و خودشان را در حد افراد فرودست جامعه گرفتند اما شماها با یک روایت جعلی از امام صادق مسعولان و مدیران را سطح زندگیشونا با افراد کارگر و کارمند جامعه تفاوت گذاشتید و پشت میزو صندلی های لوکس دکورهای گران گذاشتیدشون و حقوقهای بیشتر از کارگر بهشان دادید و گفتید منطق و عدالت این نیست که کارگر و مدیر به یک اندازه حقوق بگیرند اگر مدیر به اندازه کف جامعه حقوق بگیره باعث فساد میشه و از این دست حرفها در حالی که می‌بینید بلعکس شده فساد از شکم سیر هست که بیرون میاد مدیری که سیرهست از گشنه خبر ندارد و همه چیزا گل و بلبل میبینه . سیری مدیران و مسعولان باعث فساد خودشان و بعد هم باعث فقر و نداری مردم و نهایت هم فساد جامعه شد.شما نیازی نیست به حقوق کارگر و کارمند اضافه کنی شماحقوق
  • خیال IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    1 1
    اونا هم ده تومن رو میدن حتما!
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    2 3
    در واقع دولت سبد کالا بهمون داده پول دو کیلو گوشت و یه گونی ده کیلوی برنج و پول دو سه تا روغن و قالب پنیر و دو سه تا شونه تخم مرغ. یه سر سیلندر بزنیم حدود ده تومن خرجشه.
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      3 1
      یه جوری میگی یه سر سیلندر بزنیم انگار ماه به ماه داری سرسیلندر میزنی
  • محسن ح ز پسر سفیر IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    4 2
    سالانه ۲۰٪ افزایش حقوق در برابر ۴۰٪ افزایش تورم. آیا بانکداران جهانی و یهودی و صهیونیست فارسی زبان که در برخی مسندها هستند خواستند که ظرف کمتر از پنج سال داراییهای ارزشمند خانواده های ایرانی را صفر کنند؟
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    1 1
    آقای قالیباف، از ناترازی صندوق های بازنشستگی و برق و انرژی فارغ شدی، کمی هم به ناترازی حقوق کارمندان فکر کن! مگر قانون نمی گه اندازه تورم باید حقوق رو افزایش بدی؟ دو ماه دیگه از ما رای می خواید دیگه؟
  • سلام IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    4 2
    تا همچین نمایندگان مغز فندقی داریم ملت ایران دیگه هیچ دشمنی نداره
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 1
    ورشکست نشید؟!!
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 1
    امروز یک کف دست گوسفندی خریدم کیلویی ۶۳۰تومن حدود یک کیلو ششصد به همراه دوبست گرم دنبه شد نزدیک یک میلیون وصد هزار تومن .گوشت گوساله هم برای چرخ کردن میخواستم بگیرم صبر کردم تا سر ماه بگیرم .پارسال همین موقع گوشت سیصد تومن هم نبود .
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 2
    حقوق مصوب سال آینده کفاف امروز خانوار هم نمیدهد وای به حال یک سال دیگه با این تورم و بازار بی در و پیکر
  • US ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 1
    زیاده . چه خبره ‌. همون ۱۰ میلیون کافی بود دیگه
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 1
    لطف کنیدجلوتورم روبگیریداضافه قوق نخواستیم.آخه فایدش چیه؟حقوق اگرپنجاه درصدهم بالابره،درعوض همه چیزوقتی گران بشه بازهم رستم است ویکدست اسلحه.یعنی اگرطبق معمول شرایط مابدترنشه،همان آشست وهمان کاسه.بااین توضیح که خیلیهامثل ماکارگرندوزمانی کاردارندوزمانی.......وشرمندگی اهل وعیال!
  • مجتبی زارع IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 1
    درود فراوان اینکه حداقل بگیرها 40 درصد افزایش داشته باشن و کارکنانی ک بالای 10 ملیون میگیرن حداکثر 20 در صد باشن ابن اصلا منطقی نیست. می‌بایست تناسب بست و به همان میزان ک حداقل بگیرها افزایش داده میشن بقیه هم افزایش پیدا کنن. سپاس
  • کارمندی افتخاره IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 1
    سلام والا کارمندی اگه بد باشه که برای کارمند شدن همه خودشون رابه اب واتش نمی زدن وبا هزارترفند پارتی واشنا بازی وپول ونامه وساطت نماینده وامتیاز های خاص شغل کارمندی پیدا کنندناشکر نباشید نصف ملت به برکت وجود افعاانی ها کارگری صفر هم گیرشون نمیاد مزه گوشت قرمز ازیاد من وامثال من رفته مسولان باید گوشت برنج وخوردنی راارزان دراختیار ملت قرار دهندباتشکر ازمشرق.درضمن اقتصاد اگه بیمار باشه پسرفته به جای پیشرفت هرکاری می کنی جواب نمیده مثل من مرد ۴۵ساله هیچ
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    آن همه ادعا و بلوف دو سال قبل چه شد؟وعده تورم تک رقمی چه شد؟ لوکوموتیر پیشرفت با چه سرعتی در حال حرکت هست؟
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    من همین الان 20 میلیون به رییسی میدم اگر تونست یک ماه خودش و خانواده اش را اداره کنه صدمیلیون تومن بهش دستخوش میدم
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 4
    دستمریزاد به دولت دکتر رئیسی عزیز که هوای مردم رو داره اما واقعا بعضی ما مردم ما همیشه از مسئولان طلبکاریم؛ میگیم کشورهای دیگه 50 میلیون درآمد دارند دیگه نمیگیم به همون اندازه 10 برابر هزینه هاشون بیشتر از ایرانه؛ نکنه انتظار دارید ماهی 100 میلیون بهتون حقوق بدن؟ خب کشور که همش حقوق نیست هزار و یک جور هزینه عمرانی و نظامی و غیره داره...
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      0 0
      پس چرا خانواده های مسئولین و آقازاده فقط در رفاه هستن چرا از خط ویژه اتوبوسرانی عبور می کنن چرا در یک صف نانوایی هم دیده نشدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس