لیبی

شورای ریاستی لیبی بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای از محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری حمایت کرد.

به گزارش مشرق، از تارنمای العربی الجدید، شورای ریاستی لیبی اعلام کرد که حمایت خود را از اقدام آفریقای جنوبی و دادخواستی که قرار است امروز (پنجشنبه) در لاهه در دیوان بین المللی دادگستری علیه جنایات (رژیم) اسرائیل علیه مردم فلسطین ارائه شود، اعلام می‌کنیم.

رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه برای اولین بار در تاریخ جعلی خود در پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه این رژیم به اتهام نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین تشکیل داده است، در برابر دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه حاضر می‌شود.

دیوان بین‌المللی دادگستری در ۱۱ و ۱۲ ژانویه (۲۱ و ۲۲ دی) شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درباره نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و درخواست برای تعلیق اضطراری عملیات نظامی این رژیم علیه این منطقه را بررسی می‌کند.

این دیوان هشتم دی ماه از شکایت آفریقای جنوبی به این مرجع قضایی بین‌المللی درباره نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه خبر داد.

دیوان دادگستری بین‌المللی در این باره اعلام کرد: مبنای شکایت آفریقای جنوبی بر این است که (رژیم) اسرائیل اقداماتی را با هدف پاکسازی نژادی در غزه انجام داده است.

هم آفریقای جنوبی و هم رژیم اسرائیل کنوانسیون نسل‌کشی مصوب سال ۱۹۴۸ را امضا کرده‌اند که به دیوان دادگستری بین‌المللی صلاحیت قانونی برای قضاوت درباره این پرونده را می‌دهد.

همه کشورهایی که کنوانسیون نسل کشی را امضا کرده‌اند موظفند نه تنها مرتکب نسل‌کشی نشوند، بلکه از آن جلوگیری و محکوم کنند.

در مقابل، رژیم صهیونیستی این شکایت آفریقای جنوبی را بی‌اساس خوانده و قصد دارد که برای دفاع از خود نماینده‌ای را اعزام کند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی فاش کردند که سران صهیونیست درباره اینکه چه کسی را اعزام کنند، اختلاف دارند.

همزمان درخواست‌هایی در سطح برخی کشورها برای پیوستن به این شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنایات خود در نوار غزه بیش از ۲۳ هزار فلسطینی را شهید و بیش از ۵۸ هزار نفر دیگر را زخمی کرده است که ۷۰ درصد آنها را کودک و زن تشکیل می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس