کد خبر 1564924
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
محسن مهدیان - کراپ‌شده

محسن مهدیان؛ مدیرمسئول روزنامه همشهری در گزارشی به موضوع انتقاد اخیر شهردار تهران به عملکرد صدا و سیما پرداخت.

به گزارش مشرق، شهردار تهران در گفت‌وگویی ضمن انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت این مظلومیت مردم تهران است که رسانه ملی به مسائل اساسی آنها نمی‌پردازد.

واقعیت این است که ماجرا فراتر از پوشش اخبار مدیریت شهری است. چه بسا مدیران رسانه ملی در پاسخ، فهرستی از برنامه‌های مرتبط با شهرداری داشته باشند و بخواهند به رخ بکشند. اما نه‌تنها در این بخش، نقص‌هایی واضح وجود ‌دارد بلکه رسانه ملی در پوشش عملکرد دولت نیز دچار لکنت است.

اما حرف اساسی چیست؟

رسانه ملی هنوز نگاه دقیقی به آرایش جنگی جدید دشمن ندارد. دشمن امروز در این هجمه بی‌رحمانه فقط و فقط ذهن مخاطب را نشانه گرفته است. دقیقا با چه هدفی؟ هدف اصلی ۲خط بیشتر نیست. اول اینکه راه طی شده این ملت به سیاهی گذشته است و دوم اینکه آینده‌ای جز تلخی ‌پیش روی مردم نیست.

دشمن اگر بتواند این دو هدف را محقق کند یک ملت را می‌تواند زمین‌گیر کند و ملتی که از گذشته خود پشیمان و از آینده خود ناامید باشد با تلنگری شکست می‌خورد. هرچند دشمن تا امروز در تحقق این هدف ناکام بوده است اما همچنان این اهداف را ‌ با سیاه‌نمایی، بزرگ‌نمایی و تعمیم ناروا و البته دروغ‌های بزرگ و شاخدار دنبال می‌کند.

در چنین صحنه‌ای از جنگ، نقش رسانه چیست؟ دقیقا حرکت در نقطه مقابل دشمن، یعنی بیان واقعیت. مردم می‌بینند چه مسیری را آمده‌اند و چه دارایی‌هایی دارند و نسبت به آینده این کشور امیدوار هستند. راه رسیدن به این هدف نیز تنها در بیان هنرمندانه تلاش‌هاست. ما کم نقص نداریم اما بدون شک به‌سوی قله در حرکتیم. رو به جلو می‌رویم، حتی اگر نسبت به آرمان‌هایمان عقب باشیم اما نسبت به گذشته پیش می‌رویم. باید حرکت را دید و سردست گرفت. راهبرد امیدافزایی اینجاست.

امروز پوشش تلاش مدیران و بیان هنرمندانه آن یک فریضه و آرایش جنگی مقابل دشمن است. گذشت زمانی که این دست اخبار را در سطح روابط‌عمومی‌ها و تبلیغاتچی‌ها وزن می‌دادیم و از کنار آن عبور می‌کردیم.

امروز رسانه، پیشانی یک جنگ تمام عیار است. گلایه‌های نابجا و ضریب دادن به حواشی‌ و بیان سرسری تلاش‌ها و تولید غیرخلاقانه پیام و خدای نکرده ژست‌های متعفن روشنفکری برای جلب توجه و خودنمایی، تنها در صحنه رسانه دیگر متوقف نمی‌شود و هزینه آن در سطح تخریب سرمایه‌های انسانی یک کشور امتداد می‌یابد.

از این جهت امیدواریم مدیران ارشد رسانه ملی که همگی از دلسوزان نظام و انقلاب هستند نسبت به این مهم اهتمام جدی‌تری داشته باشند. این جنگ جدید سازوکار نوین، سازمان پویا، ذهن‌های خلاق و انگیزه‌های به‌غایت ایمانی می‌خواهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    62 11
    مشکلات اساسی تهران یکیش همین شهردار ناکارآمد خویشاوندسالار است
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      8 5
      شهردار با تحصیلات پزشکی همین هست
  • Hamid IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    1 19
    حرفتون درسته مردم ایران پایبند نظام و رهبری عاشق ایرانن وای تو این شرایط اقتصادی که مردم زیر فشارن هرروز خبر دزدی و اختلاس از طرف مسئولین حتی گرونی روز ب روز بیشتر میشه فشار تحریما و حرفهای نسنجیده نمایندها زخم میشه رو تن مردم چقدر برا بهبود شرایط تلاش کردین هرکی میاد فقط میگه مشکل داریم و مشکلات حل که نمیشن بیشترم میشن مردم واقعان دیگه تحمل ندارن کی قرار اصلاحاتو ببینن مردم
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    8 19
    جنگ شناختی وادراکی دشمن رابایدجدی گرفت وبرای آن برنامه ریزی مناسب اتخاذکرد.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    21 1
    از حماسه بیلبوردهای «حجاب میراث مادر» که حجاب رو تا حد یک امر تقلیدی خوار کرده بود، و معلوم نیست چقدر ول بابتش حروم شده، تقدیر و تشکر کنه؟
  • فرزاد کلبعلی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    21 4
    در یک کلام چاپلوس های یک شبه مدیر و وزیر شده می گویند تنها راه نجات کشور دروغ و زبان بازی رسانه ای است و لاغیر!!! خوب راهی پیش گرفتید
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      10 14
      شهردار فقط دکتر محمد علی نجفی
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    28 1
    درباره هر چیزی از عالم و آدم حرف میزنه غیر از مسئولیت شهری تهران ، آخه چرا نماینده شدی ول کردی رفتی شهرداری ؟ ، مگر رهبر انقلاب تذکر نداده بود به نماینده ها دنبال پست دولتی نروید ، مجلس سکوی پرتاب نکنید
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    8 0
    صدا و سیما باقی بخشها و وزارتخانه ها به سیاهی مطلق نزدیک شده اند ؟
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    2 20
    امثال این رسانه و سایر رسانه ها وظیفه دارند تمام اخبار شهرداری زاکانی رو پوشش بدهند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    6 4
    مدیران رسانه ملی هنوز در حال و هوای چهل سال پیش هستن
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    6 4
    لکنت نداره ته تفکر و اخلاق و رفتار ادمهایی که اونجا هستند همینقدر سطحی و بی پایه است از کیا انتظار بزرگ دارین ؟
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    107 3
    اگر به مردم بود کلا چیزی به اسم شهرداری رو منحل میکردند و همه چیز رو می‌سپردند به وزارت مسکن و شهرسازی / تعارض منافع خیلی از ارگانها با شهرداری‌ها و اختیارات بیش از حد یه غولی از شهرداری ساخته که اکثریت باید برای دریافت خدمات از شهرداری منافع برخی دیگر از مردم را نادیده بگیرند و به برخی از مدیرانش باج بدهند / شما یه سر به استانداری ها و فرمانداری ها بزنید بیشترین شکایت هایی که مردم به استانداری ها و فرمانداری ها ارجاع میدهند و منتقل میکنند شکایت از عملکرد شهرداری هاست / اختیارات شهرداری ها بیش از حد است مثلا وکلا میخواهند دفتر وکالت بزنند کارشون گیر شهرداری است قوه قضاییه میخواد مجتمع قضایی بسازه کارش گیر شهرداری است هر مغازه داری میخواد مجوز بگیره کارش گیر شهرداری است / یعنی اگر خود شهردار ۱۰۰ درصد آدم خوبی باشه باز زیرمجموعه اش بسیار بیشتر از دیگر ارگانها مستعد تخلف و خطاست / شوراهای شهر هم که قربونشون نظارتی کافی ندارند تا میخواهند انتقاد از شهرداری بکنند سریع مدیران شهرداری‌ها شروع میکنند به عملیات. استعفا و مظلوم نمایی و... / بخدا اگر برای تمام ارگان دولتی و.. یه نهاد نظارتی مثل سازمان محترم بازرسی و دیوان محترم محاسبات کافی باشه برای هر شهرداری‌ باید چند تا سازمان بازرسی تأسیس کرد / اگر قرار بود یه چیزی عام المنفعه از خدا بخواهیم که نفع شخصی درش نباشه از خدا می‌خواستیم برای هر مدیر شهرداری یه جفت فرشته اضافه علاوه بر دو تا فرشته نگهبانی که رو دوش همه هست بگذاره
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    66 0
    چندبارنوشتم وننوشتین.مطمئنم اینبارهم نمینویسید.گرانفروشیهاخیلیش سرش توشهرداریه باکرایه های نامعقولی که بابت مغازه های تحت تملیکش میگیره.ازکدوم افتخارات شهرداری بایدسیماحرف بزنه؟
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    14 1
    یک ذره تبلیغ تهران را تو رصانه ملی انجام بدین دوباره هجوم مردم از سراسر کشور به تهران و سیل مهاجرت- شما درس نمیگیرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس