وضعیت اضطراری در اکوادور| فرار رئیس باند بزرگ تبهکاری از زندان؛ یک شبکه تلویزیونی اشغال شد

مناطق مختلف اکوادور در پی شورش در چند زندان و فرار رئیس یکی از بزرگترین گروه‌های تبهکار با ناآرامی و درگیری‌های مسلحانه روبرو شده است.

به گزارش مشرق، سرویس ملی اکوادور به‎تازگی اعلام کرد که فابریسیو کولون‎پیکو، رئیس دومین گروه تبهکار بزرگ این کشور به نام «لوس لوبوس»، در نتیجه شورش‌ها از زندان فرار کرده است.

سرویس ملی اکوادور می‎گوید: صبح روز ۹ ژانویه، درگیری بین زندانیان، پلیس ملی و کارکنان زندان در زندان چیمبورازو روی داد. در پی این حادثه، کولون‎پیکو که در این مرکز زندانی بود، به همراه افراد دیگری از زندانی‌ها فرار کرد.

پلیس و ارتش اکوادور عملیاتی گسترده‌ را برای یافتن این فرد تبهکار آغاز کرده‌اند.

سرویس ملی اکوادور همچنین گفت که زندانیان پنج زندان اکوادور در استان‌های آزوای، کانار، ناپو، تونگوراهوا و کوتوپاکسی ۱۲۵ نفر از کارکنان امنیتی زندان و ۱۴ کارمند اداری را گروگان گرفته‌اند.

وزارت آموزش اکوادور آموزش تمام‎وقت را به حالت تعلیق درآورده و از انتقال به آموزش آنلاین در تمام مراکز آموزشی سراسر کشور تا ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) در میان ناآرامی‌ها در این کشور خبر داد.

دانیل نوبوآ، رئیس‌جمهور اکوادور پیش‌تر در بحبوحه شورش‌های گروگان‌گیری در شهرها و زندان‌های مختلف، وضعیت درگیری مسلحانه داخلی را اعلام کرد و چندین گروه جنایت‌کار سازمان‌یافته را به‌عنوان «سازمان‌های تروریستی» معرفی کرده است.

وی همچنین به ارتش اکوادور دستور داد تا گروه‌های تبهکار فعال در این کشور را خنثی کند.

نوبوآ در پی شورش در زندان‌ها و فرار پیکو وضعیت اضطراری ۶۰ روزه را در اکوادور اعلام کرد.

در همین حال، شبکه تلویزیونی TC اکوادور از سوی گروهی از افراد مسلح مورد حمله قرار گرفت. در پی این حمله پخش زنده این شبکه قطع شده و به گفته منابع محلی صدای تیراندازی و فریاد از ساختمان آن شنیده شده است.

گفته می‌شود مهاجمان با سلاح‌های سنگین به ساختمان این شبکه یورش بردند.

هنوز مشخص نیست که آیا کسی از کارکنان این شبکه کشته و یا زخمی شده باشد.

پلیس ملی اکوادور در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که واحدهای تخصصی آن در محل مستقر شده و تایید کرد که ۱۳ نفر را در رابطه با این حمله دستگیر کرده است.

در همین حال، وزارت کشور پرو اعلام کرد که پس از اعلام وضعیت درگیری مسلحانه داخلی در اکوادور و اعلام وضعیت درگیری مسلحانه داخلی در این کشور، نیروهای ویژه پلیس پرو در مرز با اکوادور مستقر شده‌اند.

پایگاه La Republica پیش‌تر گزارش داد که دینا بولوارته، رئیس‌جمهور پرو جلسه اضطراری شورای وزیران را برگزار کرده تا اقدامات فوری برای جلوگیری از ورود اراذل‌واوباش فراری از زندان‌های اکوادور به پرو اتخاذ شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس