کد خبر 1564001
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
آمریکاخروج نیروهایش از عراق را رد کرد

وزارت دفاع آمریکا خبر داد که این کشور هیچ برنامه‌ای برای خارج کردن نیروهای این کشور از عراق ندارد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا خبر داد که این کشور هیچ برنامه‌ای برای خارج کردن نیروهایش از عراق ندارد.

وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد که هیچ اطلاعی از اخطار بغداد برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق ندارد.

این در حالی است که نماینده پارلمان عراق سعود الساعدی دوشنبه شب (۸ ژانویه) در گفت‌وگو با کانال «نواة نیوز» گفت: «بیش از ۱۰۰ امضا در پارلمان جمع کرده‌ایم، در صورت عدم اقدام جدی دولت عراق برای اخراج آمریکایی‌ها، قانونی جدید با تعیین جدول زمانبندی شده برای این اخراج، تصویب می‌کنیم».

رئیس فراکسیون حقوقی پارلمان عراق با اشاره به نقض‌های مکرر حریم هوایی و زمینی عراق از سوی نیروهای آمریکایی، تصریح کرد که پارلمان رسما طی دو روز اخیر در نامه‌هایی به دفاتر نخست‌وزیر، وزارت خارجه و وزارت دفاع، خواستار شفاف‌سازی درباره شمار پایگاه‌ها، نیروهای، تجهیزات و «ماموریت‌های استشاری و آموزشی ادعایی نیروهای ائتلاف آمریکایی» شده است. در صورت عدم پاسخگویی این نهادها، طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، ظرف ۱۵ روز دیگر این موضوع به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد.

این در حالی است که مقاومت اسلامی عراق نیز در واکنش به نقض‌های مکرر حاکمیتی عراق و تداوم جنگ غزه، همچنان در حال هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه است که آخرین آن به هدف قرار دادن پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر در سوریه با ۳۰ موشک در پاسخ به حمله آمریکا به کامیونی در گذرگاه القائم-البوکمال و حمله پهپادی شب گذشته به پایگاه الرمیلان در پاسخ به ترور یکی از فرماندهان نظامی عراقی در خاک بغداد باز می‌گردد.

درگیری‌های متقابل گروه‌های مقاومت عراق و نیروهای آمریکایی از ۱۷ اکتبر گذشته در سایه حمایت آمریکا از جنگ غزه تشدید شد و بیش از صد پایگاه نظامی آمریکا در منطقه هدف مقاومت قرار گرفت. نیروهای آمریکایی نیز اخیرا با انجام عملیات‌های مستقیم علیه مقرهای نظامی عراق، فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق را هدف قرار می‌دهند. اوج این تقابل، حمله پهپادی روز پنجشنبه (۴ ژانویه) آمریکا به شرق بغداد که به شهادت «علی السعیدی» ملقب به «ابوتقوی» معاون فرمانده عملیات حزام بغداد و از همرزمان نزدیک شهید ابومهدی المهندس منجر شد، بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AT ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    2 1
    آمریکایی ها در انقلاب 4 جولای 1776 با فرانسوی ها قرارداد امضا کردند تا بریتانیایی های قاتل پشت صحنه و منابع چپاول کن رو از کشورشون بیرون انداختند و بنظر من این یک الگو برای خیلی از ملت ها تبدیل شده
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      البته هنوز مستعمره بریتانیا هستن
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    3 0
    امریکا باید بره سگدونی خودش تو خلیج خوکها
  • CN ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 0
    مگه مغز خر خورده، اینهمه هزینه کرده، حاکمیت عراق در دستشه، روی افکار عراقیها بخوبی کار کرده و جمعیت بزرگی از عراقی ها طرفدارش هستند، حالا بخاطر فشار ایران و نیابتیهاش عراق را مفت و مجانی به ایران و طرفدارانش واگذار کنه؟!!! زهی خیال باطل.
  • صنعتگر IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    بابا این وزیر سرطانی را اذیت نکنید اینا کی با زبون خوش رفتند یه جشن و نورافشانی و انفجار باید برای اهراجشون ترتیب بدید در شأن حهالتسون باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس