به گزارش مشرق، احسان کیانی در مطلبی با عنوان چگونگی واکنش آمریکا به انصارالله در کانال تلگرامی خود نوشت:

نواح‌برمن کارشناس «اندیشکده شورای روابط خارجی» طی یادداشتی مورخ ۱۵ دی ۱۴۰۲ به ارزیابی چگونگی پاسخ آمریکا به عملیات دریایی انصارالله در تنگه باب‌المندب پرداخته است.

وی بیان کرده که اجتناب شرکت‌های کشتی‌رانی از مسیر باب‌المندب به سوئز «زنجیره‌های تامین را مختل و قیمت کالاها برای مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد».

طبق این یادداشت، ۱۲ درصد نفت و ۸ درصد گاز طبیعی مایع مبادله‌شده از کانال سوئز عبور می‌کند. هم‌چنین ۴۰ درصد تجارت آسیا و اروپا از این مسیر می‌گذرد. بنابراین اروپا زودتر از آمریکا، فشار اقتصادی این حملات را احساس خواهد کرد.

عملیات انصارالله از یک‌سو هزینه بیمه کشتی‌هایی که هم‌چنان از این مسیر عبور می‌کنند را ۱۰ برابر افزایش داده و از سوی دیگر هزینه سوخت کشتی‌هایی که مسیر شاخ آفریقا را برمی‌گزینند، ۱ میلیون دلار بالاتر برده است.

نویسنده مدعی است که گرچه انصارالله اعلام کرده فقط کشتی‌ها از مبدأ یا به مقصد فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهد ولی با توجه به اینکه کشتی‌های اسرائیلی برای مصونیت در برابر حملات، پرچم کشتی‌های دیگر را برافراشته‌اند، باعث شده که همه کشتی‌ها و نفت‌کش‌ها در معرض حمله قرار بگیرند.

برمن اشاره کرده که «برخی کارشناسان می‌گویند تلاش آمریکا از بازدارندگی لازم برخوردار نیست و برخی دیگر نگران هستند که واکنش قاطعانه می‌تواند منطقه را به درگیری گسترده‌تر سوق دهد».

از یک‌سو تسلیحات پهپادی مورد استفاده انصارالله برای ضربه به منافع اسرائیل به دلیل قیمت ارزان و تسهیل تولید، دسترس‌پذیری بالایی دارد و از سوی دیگر، اراده انصارالله هم به این دلیل که تهدید ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان تا حدی مرتفع شده و هم به دلیل انگیزه اعتقادی قوی برای مقابله با حکومت اسرائیل، با واکنش‌های آمریکا مختل نخواهد شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    8 2
    به این صورت واکنش نشان داد که الان 7 کشتی جنگی هندوستان راهی باب المندب شده اند
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 0
      چقدر خوب، هدف مفت برای بروبکس انصارالله!!
    • اردشیر IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 0
      سلام.اگر خبرشما درست هم باشد،بازهم نمی توانید یمنی های شجاع رازیر سوال ببرید. یمنی ها فقط کشتی های هایی را می زنند که برای اسرائیل کالا می برند. باکشتی جنگی کاری ندارد.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    11 8
    وظیفه مردم و دولتهای مسلمان و تمام نیروهای مقاومت هست تا به مردم یمن سلاح ومهمات برسانند
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    5 3
    وقتی واکنش نشون داد اون وقت به افق یمن درست میکنید و ناله سر میدهید که ای داد امریکا کودکان و فرماندهان یمنی را شهید کرد
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 1
      در مورد روسیه و اوکراین هم نظرت همینه یا فقط روس‌ها جنایتکارن و یانکی ها نه؟؟!
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 0
    دم همه مبارزان یمنی گرم....درد و بلاشون بخوره توی فرق سر زشت کلام
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    3 1
    آمریکا نیاز به واکنش ندارد. چینی ها و هندی ها مجبورند واکنش نشان دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس