کد خبر 1563615
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
برنج

طبق گزارش مرکز آمار ایران و انستیتو تغذیه، هر ایرانی به‌طور متوسط سالانه ۳۵ کیلوگرم برنج مصرف می‌کند و با توجه به جمعیت ایران، به سه میلیون تن برنج سفید برای مصرف سالیانه نیاز است.

به گزارش مشرق، «سهراب سهرابی» مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، برنج را دومین غذای اصلی مردم ایران اعلام کرد و گفت: سال گذشته چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک و ۲ میلیون و ۵۲۰ تن برنج سفید تولید شده است؛ بر این اساس، نیاز وارداتی به این محصول سالیانه نزدیک‌ به ۷۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های مختلف مانند جایگزینی بذر پرمحصول، واردات فناوری بذر هیبرید، مدیریت آبیاری و سایر اقدامات، در تلاشیم میزان تولید برنج را افزایش دهیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میلاد شعبانپور IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    9 0
    فعلا که در زمین‌های ما در استان گیلان، رشت ویلاها در حال رشد و تکثیر و زمین‌های کشاورزی به دلیل به صرفه نبودن کشت برنج به زمین‌هایی بایر سلام تبدیل شده اند تا شاید، کشاورزبا فروختن زمین به غیر بومیان بتواند باقیمانده اندک عمر خود را کمی راحت تر سپری کند، شاید.!
  • عبدالعلی گل بابا نزاد عزیزی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    تنها در زمینه ّبذر برنج جهاد کشاورزی تقریبا کارهای تحقیقاتی انجام ولی ازنظر خدمات دولت نه تنها کاری صورت نداده بلکه چنان سودجوی روی تعرفه های ابزار کشاورزی وکوت و سموم بی کیفیت خارجی خصوص چینی مشغول تاراج کشاورزان خصوص برنج گندم و مرکبات در سه استان شمالی گیلان مازندران گلستان بی کس وکار می باشد
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    4 0
    شما لطفا دست به هیچ چیز نزنید ، چون به هر مسئله کشور دخول میکنید گند میزنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس